Toon posts:

Downgrade MacOs Sierra naar Yosemite

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, weet iemand of ik een timemachine backup die ik gemaakt heb toen Yosemite actief was op mijn iMac, zonder problemen geplaatst kan worden op een iMac waar ik na de betreffende backup MacOs Sierra op heb gezet?

Bevat de een timemachine backup ook de OS software?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Ja, een time machine back-up bevat ook OS software, maar zal dit alleen terugzetten als je een complete systeem restore doet naar een lege partitie. Ook kan je prima je bestanden, instellingen en apps overzetten vanuit je Yosemite back-up. Andersom zou niet gaan. Let wel dat sommige applicaties, zoals iPhoto, niet meer zullen werken in El Capitan en later, dus ook niet in Sierra en High Sierra.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi dank voor je snelle reactie. Dus gewoon blanco install vanaf timemachine (door command + R) in te houden en vervolgens de meest recente Back Up te slecteren? Ik zag inderdaad al dat ie eerst de schrijf gaat leeggooien....

Begrijp ik dat iPhoto sowieso niet meer werkt onder Sierra en Capitan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:47:
Hoi dank voor je snelle reactie. Dus gewoon blanco install vanaf timemachine (door command + R) in te houden en vervolgens de meest recente Back Up te slecteren? Ik zag inderdaad al dat ie eerst de schrijf gaat leeggooien....

Begrijp ik dat iPhoto sowieso niet meer werkt onder Sierra en Capitan?
Als je je Sierra installatie wil behouden moet je je bestanden en applicaties terugzetten via de migratie assistent binnen Sierra zelf. Daar kies je als bron je time machine schijf en daar selecteer je wat terug moet.

Via recovery herstel je de hele staat van de time machine back-up inclusief besturingssysteem ja.

En nee. iPhoto = dood. Je bibliotheek kan je importeren in de Foto's/Photos applicatie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helder! Dank!