Problemen met multimonitor in Win98SE

Pagina: 1
Acties:

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 15:45
Ik heb sinds gisteren een multimonitor configuratie van een Creative GeForce 32 MB DDR met 21" monitor in 1600*1200@32bpp en een ATI Mach 64 VT 1MB met 15" monitor in 800*600@24bpp. Op zich werkt het heel erg fijn, maar een aantal programma's geven nogal problemen.
TV kijken met m'n Miro PCTV Pro werkt alleen op de eerste monitor (zowel met inlay als overlay) en ICQ wil niet naar de tweede monitor versleept worden. Maar het ergste is dat alle OpenGL spellen die ik heb (Quake1/2/3) het helemaal niet doen, ook niet op de eerste monitor.
UT doet het in Direct3D wel op de eerste monitor maar behoorlijk traag. Weet iemand een oplossing voor mijn problemen? Zou het aan de extreem brakke ATI kaart liggen?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dat Quake het niet meer doet is uiterst vaag...dat probleem zou ik eerder bij de GeForce zoeken.

verder: niet alle programma's ondersteunden dual monitor. ICQ is wat dat betreft berucht, dat doet het bij mij ook niet. Niet alle progs kunnen goed omgaan met resolutie-switchen.

• FatalError
  • Laatst online: 31-08 15:45
Ik gebruik nu Nvidia reference driver versie 3.68, voor als het wat uitmaakt. Quake 1 en 2 doen het wel in softwaremode.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Chemist
  • Laatst online: 07-11-2025
Multimonitor support in win98 werkt alleen goed als beide videokaarten dezelfde kleurdiepte hebben.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• joepP
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem met een G400 onder Win98SE. Dualhead doet het fantastisch maar de OpenGL driver van Quake III vindt 't allemaal maar niets.

Gewoon de tweede monitor ff disabled zetten voordat je Quake opstart.

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat je pctv het niet doet ligt denk ik aan het feit dat de pctv kaart de beelden intern aan je agp kaart doorgeeft, hij plakt ze als het ware op het beeld van de agp bus. Dit proces kan niet zomaar overspringen naar de pci kaart!

• tom kuipers
  • Laatst online: 23-02-2025
Diegene die de oplossing heeft voor icq verslepen ben ik euwig dankbaar...

Met ctrl indrukken kom je al eens stukje verder(tijdens het verlepen ;))...

maar nog niet ver genoeg

• rammes
  • Laatst online: 21:40

rammes

koekebakker 1e klas

OHHHHHHHHHHH met DIE tip ben ik al erg blij!!! :) :) :)

Ik zou het doen!

Pagina: 1