Marktplaats betaal verzoek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Hi, ik heb wat spullen verkocht via marktplaats en ik heb een betaalverzoek ingediend en deze is keurig betaald door koper, geen probleem dus.

Echter zie ik het niet op mijn rekening staan, terwijl op MP staat dat het uiterlijk de volgende dag om 18:00 op zou staan. de bedragen zijn tussen 10 en 190 euro. Andere transacties (waaronder afschrijving van gisteren) zie ik wel binnenkomen bij de ABN rekening.

Mijn vraag:
1. Kan het zijn dat ik wel een betaalverzoek kan aanmaken, terwijl ik niet gekoppeld/geregistreerd ben?
2. De transacties waren afgelopen vrijdag en zaterdag, maakt dat uit?

Zowel bij MP als bij het betalingsafhandelingsbedrijf moet ik met een contactformulier werken, dit duurt natuurlijk lang en ik krijg een generiek antwoord. En een koper zit op zijn product te wachten.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 12:00

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

(jarig!)
Pinin schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:59:
Echter zie ik het niet op mijn rekening staan, terwijl op MP staat dat het uiterlijk de volgende dag om 18:00 op zou staan. de bedragen zijn tussen 10 en 190 euro. Andere transacties (waaronder afschrijving van gisteren) zie ik wel binnenkomen bij de ABN rekening.
Nee, er staat:
Een betaling wordt uiterlijk de volgende werkdag om 18.00 bijgeschreven op de bankrekening van de verkoper.
Ik denk dus zomaar dat het er in de loop van vandaag op staat, als dit een transactie van afgelopen zaterdag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Gewoon even rustig afwachten en spullen pas versturen zodra het geld erbij staat. Daar moet de koper ook maar begrip voor hebben. Volgende keer gewoon een betaalverzoek direct via je eigen bank versturen, dan staat het er binnen een paar minuten op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Pinin schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:59:
2. De transacties waren afgelopen vrijdag en zaterdag, maakt dat uit?
Men zou toch wel moeten weten dat transacties van andere banken niet in het weekend worden uitgevoerd, maar maandagmorgen. Ik zou zeggen check je saldo vandaag eens.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:58
Ter geruststelling: als bij het betaalverzoek (bij je berichten in de app) de status 'betaling geslaagd' staat dan ga je het geld krijgen, tenminste dat is mijn ervaring na 3 betaalverzoeken.

Zie ook https://help.marktplaats....-via-iDeal-op-marktplaats

[ Voor 24% gewijzigd door musicfreak op 16-10-2017 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
musicfreak schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:17:
Ter geruststelling: als bij het betaalverzoek (bij je berichten in de app) de status 'betaling geslaagd' staat dan ga je het geld krijgen, tenminste dat is mijn ervaring na 3 betaalverzoeken.

Zie ook https://help.marktplaats....-via-iDeal-op-marktplaats
Er staat "betaald door koper" en niet "betaling geslaagd" maar dat zal wel in orde zijn.
Martinusz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:15:
[...]

Men zou toch wel moeten weten dat transacties van andere banken niet in het weekend worden uitgevoerd, maar maandagmorgen. Ik zou zeggen check je saldo vandaag eens.
Ik heb gisteren meerdere transacties gekregen waaronder een Rabo-ABN transactie

*Anyway, het zal wel goed komen, maar ik twijfel(de) of mijn betaalverzoek wel correct verwerkt worden.

[ Voor 36% gewijzigd door Pinin op 16-10-2017 09:38 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Pinin schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:34:

*Anyway, het zal wel goed komen, maar ik twijfel(de) of mijn betaalverzoek wel correct verwerkt worden.
Gisteren uitgevoerd en op de rekening zonder spoed betaling?
Het kan, maar dan hebben de Rabo en ABN speciale afspraken blijkbaar met Equens, hier meer uitleg over betalingsverkeer en Equens.
Wat bij dit proces belangrijk is, is dat het betalingssysteem dat gebruikt wordt door Equens en andere zogenaamde 'processoren', Target2, gesloten is in de avonduren, weekenden en op de volgende feestdagen: Nieuwjaarsdag, Goede Vrijdag, 2e Paasdag, Dag van de Arbeid en met 1e en 2e Kerstdag. Equens kan hierdoor alleen haar proces uitvoeren op het moment dat Target2 wel 'open' is.
Rabobank onderling is in ieder geval in de middag al niet meer verwerkt, dat gebeurd dan ook pas deze morgen. Mijn ervaring is dat tussen ING en RABO bijvoorbeeld de meeste vertraging zit.

[ Voor 37% gewijzigd door Martinusz op 16-10-2017 09:54 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik kreeg een marktplaats betaalverzoek van zaterdagochtend zojuist op mijn ING rekening bijgeschreven. Het kan dus inderdaad ff duren.

Wel slecht dat de banken in deze tijd niet in staat zijn het om het 24/7 over te boeken. Zal wel weer een kwestie zijn van dagje rente inpikken.

[ Voor 12% gewijzigd door Medione1210 op 16-10-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunw
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-03 09:04
Daar zijn de banken wel mee bezig, maar ik dacht te lezen dat dat pas na 2020 klaar zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:03
Pinin schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:34:
[...]

Onmogelijk, check je transacties nog eens.
Pagina: 1