Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb sinds een paar weken een Scythe Mugen 5 PCGH Edition.
productreview: Scythe Mugen 5 PCGH Edition review door Foritain

Het valt me op dat de voorste (push) fan lijkt te wiebelen. Lawaai heb ik nog niet echt kunnen constateren (maar dat kan verloren gaan in de ruis van de rest van de kast), wat me wel op valt is dat zowel de fanblades als de sticker wat op en neer / heen en weer lijken te gaan. (Zou je de fan op zijn rug leggen, is het een verticale wiebel.)

Met LED verlichting in de kast en op het mainboard valt dit extra op en is het behoorlijk irritant.

Of de achterste (pull) fan dit ook heeft heb ik nog niet kunnen zien. Die zit vrij dicht op de achterkant van de kast.
  • Herkennen mensen dit probleem
  • Is dit normaal of een gevalletje RMA
  • Weet iemand of ik via Scythe alleen de fans terug kan sturen of moet meteen de hele koeler retour
  • Kan ik eventueel de fans vervangen door aftermarket fans (beetje zonde, maar dan kan ik het weer zien als upgrade en d'r wellicht transparante fans in stoppen)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
_/-\o_ Verwissel de fans dan zie je het niet meer.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
Maatje van me heeft dit met precies dezelfde koeler, toen ook geprobeerd om een andere te krijgen en hem RMA te sturen. Echter bleek dit "normaal" te zijn, we hebben toen de fans vervangen en het probleem was opgelost :)

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super