Ik heb jullie hulp nodig want ik kom er niet uit ;-)
Een aantal maanden geleden kon ik een mooi setje Audio Physics Spark (3's volgens mij) op de kop tikken.. reden voor deze vloerstaanders was de goede reviews die ik kon vinden en WAF...
Bedoeling is dat deze straks in onze nieuwe woning gebruikt gaan worden in de HT opstelling.
Naast de Sparks heb ik aan speakers staan :
- Canton Karat 755.2 Center
- Tangent EVO4 rear
- MJ Acoustics Pro 50 MkII subwoofer
Wordt momenteel afgespeeld via een Onkyo TX-SR600e…
In onze nieuwe woning willen wij gebruik gaan maken van een beamer en geen tv meer ophangen, dit betekend dat het geluid altijd via de versterker moet. Tijd voor een nieuwe versterker die wel HDMI aan kan en ook de Sparks beter kan aansturen…
De sparks zijn 4 ohm speakers, mijn huidige versterker kan dit absoluut niet aan en schiet soms in protect mode..
Wensen/eisen voor nieuwe versterker :
- Minimaal 5.1
- 4 ohm aankunnen
- Tussen de 50-100watt (@4ohm)
- Minimaal 3 HDMI in en liefst 2 uit (mochten we toch naar een normale tv willen gaan)
- Spotify / Cast / DLNA
- Aansturing gaat eigenlijk alleen via SPDIF/HDMI geen blueray/cd speler..
Prijsrange ~1300 euro..
Ik kwam bij deze uit :
Onkyo TX-SR1100 (1399)
pricewatch: Onkyo TX-RZ1100 Zwart
Heeft alles in huis was ik zoek alleen speelt hij standaard op 6 ohm.
Geeft wel ‘Dynamisch vermogen stereo: 2x320W (3 Ohm), 2x270W (4 Ohm), 2x160W (8 Ohm)’ wat dat ook mag betekenen..
Marantz SR6012 (1399)
pricewatch: Marantz SR6012 Zwart
Hetzelfde als de Onkyo, levert alles maar op 6 ohm.
Volgens de website is hij wel ‘compatible’ maar dit vind ik niet terug in de specs..
“De SR6012 is voorzien van aparte uitvoerapparaten met hoog vermogen voor superieur geluid bij het afspelen van muziek en films, met op alle negen kanalen hetzelfde vermogen voor een precies geluid. Met een vermogen van 185 watt per kanaal heeft hij een aandrijfvermogen met lage impedantie voor een uitstekende luidsprekerbediening, en is daarnaast compatibel met 4 ohm luidsprekers.”
Ik kan geen 4 ohm receiver vinden in mijn prijsrange.. hierop ben ik verder gaan zoeken wat de rest gebruikt voor aanstuuring van de sparks. Hier viel het mij op dat eigenlijk wat ik kon vinden gebruik maakt van een aparte eindversterker..
Dan kwam ik uit bij dit lijstje met eindversterkers :
Primare I32/CD32
Musical Fidelity 1000
Naim NAP250
Krell KAV-300i
Maar ook Rotel, Arcam, Densen, Creek en Bryston
Dat zijn best stevige jongens….
Dat zette mij aan het denken, is het niet handiger om een wat goedkopere receiver te nemen met een aparte eindversterker..
Ik kwam bij deze uit :
Marantz NR1608 (714)
pricewatch: Marantz NR1608 Zwart
Samen met de :
Marantz PM7005 (649)
pricewatch: Marantz PM7005 Zwart
Maarja, als we dan toch aan het kijken zijn naar een eindversterker van bijna 700 euro.. misschien handiger om op marktplaats te kijken naar een gebruikte..
Bijvoorbeeld deze Primare I20 (https://link.marktplaats.nl/m1214359933) zal rond de 600 van eigenaar wisselen..
Of deze krell kav-300i (https://link.marktplaats.nl/m1209114554) van 750 euro..
Maar is de Marantz NR1608 dat wel de juiste keuzen om een high end eindversterker aan te sturen….
Kan ik dan niet beter voor een Onkyo TX-RZ810 of Marantz SR5011 gaan met gescheiden pre-outs?
Keuzestress…
Een aantal maanden geleden kon ik een mooi setje Audio Physics Spark (3's volgens mij) op de kop tikken.. reden voor deze vloerstaanders was de goede reviews die ik kon vinden en WAF...
Bedoeling is dat deze straks in onze nieuwe woning gebruikt gaan worden in de HT opstelling.
Naast de Sparks heb ik aan speakers staan :
- Canton Karat 755.2 Center
- Tangent EVO4 rear
- MJ Acoustics Pro 50 MkII subwoofer
Wordt momenteel afgespeeld via een Onkyo TX-SR600e…
In onze nieuwe woning willen wij gebruik gaan maken van een beamer en geen tv meer ophangen, dit betekend dat het geluid altijd via de versterker moet. Tijd voor een nieuwe versterker die wel HDMI aan kan en ook de Sparks beter kan aansturen…
De sparks zijn 4 ohm speakers, mijn huidige versterker kan dit absoluut niet aan en schiet soms in protect mode..
Wensen/eisen voor nieuwe versterker :
- Minimaal 5.1
- 4 ohm aankunnen
- Tussen de 50-100watt (@4ohm)
- Minimaal 3 HDMI in en liefst 2 uit (mochten we toch naar een normale tv willen gaan)
- Spotify / Cast / DLNA
- Aansturing gaat eigenlijk alleen via SPDIF/HDMI geen blueray/cd speler..
Prijsrange ~1300 euro..
Ik kwam bij deze uit :
Onkyo TX-SR1100 (1399)
pricewatch: Onkyo TX-RZ1100 Zwart
Heeft alles in huis was ik zoek alleen speelt hij standaard op 6 ohm.
Geeft wel ‘Dynamisch vermogen stereo: 2x320W (3 Ohm), 2x270W (4 Ohm), 2x160W (8 Ohm)’ wat dat ook mag betekenen..
Marantz SR6012 (1399)
pricewatch: Marantz SR6012 Zwart
Hetzelfde als de Onkyo, levert alles maar op 6 ohm.
Volgens de website is hij wel ‘compatible’ maar dit vind ik niet terug in de specs..
“De SR6012 is voorzien van aparte uitvoerapparaten met hoog vermogen voor superieur geluid bij het afspelen van muziek en films, met op alle negen kanalen hetzelfde vermogen voor een precies geluid. Met een vermogen van 185 watt per kanaal heeft hij een aandrijfvermogen met lage impedantie voor een uitstekende luidsprekerbediening, en is daarnaast compatibel met 4 ohm luidsprekers.”
Ik kan geen 4 ohm receiver vinden in mijn prijsrange.. hierop ben ik verder gaan zoeken wat de rest gebruikt voor aanstuuring van de sparks. Hier viel het mij op dat eigenlijk wat ik kon vinden gebruik maakt van een aparte eindversterker..
Dan kwam ik uit bij dit lijstje met eindversterkers :
Primare I32/CD32
Musical Fidelity 1000
Naim NAP250
Krell KAV-300i
Maar ook Rotel, Arcam, Densen, Creek en Bryston
Dat zijn best stevige jongens….
Dat zette mij aan het denken, is het niet handiger om een wat goedkopere receiver te nemen met een aparte eindversterker..
Ik kwam bij deze uit :
Marantz NR1608 (714)
pricewatch: Marantz NR1608 Zwart
Samen met de :
Marantz PM7005 (649)
pricewatch: Marantz PM7005 Zwart
Maarja, als we dan toch aan het kijken zijn naar een eindversterker van bijna 700 euro.. misschien handiger om op marktplaats te kijken naar een gebruikte..
Bijvoorbeeld deze Primare I20 (https://link.marktplaats.nl/m1214359933) zal rond de 600 van eigenaar wisselen..
Of deze krell kav-300i (https://link.marktplaats.nl/m1209114554) van 750 euro..
Maar is de Marantz NR1608 dat wel de juiste keuzen om een high end eindversterker aan te sturen….
Kan ik dan niet beter voor een Onkyo TX-RZ810 of Marantz SR5011 gaan met gescheiden pre-outs?
Keuzestress…