Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:49
Ik zoek een
Monitor met:
  • 2560x1440p
  • 144/165hz
  • Gsync
  • 27"
Ik heb een 24" Dell S2417DG gehad (1440p/165hz/Gsync), maar die had wat problemen met de displayport ingang en na 'm voor RMA opgestuurd te hebben, heb ik mijn geld terug gekregen. Ik heb nu tijdelijk een wat oudere 27" LG IPS277L (60hz).
Ik merk nu dat ik 27" eigenlijk wel fijner vind. Het past ook beter op mijn bureau. Daar waar ik de 24" aan een wandbeugel had hangen, waarbij ik hem soms dichterbij moest (en ook zonder moeite kon) trekken, kan ik deze 27" gewoon wat meer tegen de muur laten staan.

Wat is je budget?
Mijn vorige Dell was 429, maar ik ben bereid meer te betalen voor een betere optie met 27".

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus

Heb je zelf al wat onderzoek gedaan?
Zelf heb ik al gekeken naar een Asus PG279Q. Maar. Dit is een monitor van 2015, met redelijk wat problemen zoals "IPS glow" en "backlight bleed," en toch nog tamelijk duur namelijk 800 euro.
In de Tweakers Pricewatch ben ik de Asus PG27VQ tegengekomen. Dit is een (curved) monitor die zeer recent, pas 10 oktober, uitgekomen zou moeten zijn. Dit lijkt mij een top monitor, echter hij is 949 euro..

Zelf heb ik niet veel met IPS want de kleuren van mijn Dell S2417DG waren na wat tweaken perfect, ik vond zelf de zwartwaardes van deze TN monitor beter dan mijn huidige, tijdelijke, IPS277L monitor, maar dat komt waarschijnlijk ook door de backlight bleed van deze IPS. Wat betreft kleuren heb ik geen verschil gemerkt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.Wat wil je weten
Wat zouden jullie doen. Ik kan namelijk nog niet echt een review vinden over deze nieuwe PG27VQ. Denken jullie dat de PG27VQ (curved, HDR) de meerprijs echt waard is? De PG279Q is namelijk ook niet veel goedkoper en met al die problemen etc. hmmm.
Of zouden jullie dan eerder de PG278QR aanraden?

Ik vind het vrij lastig. Er zijn volgens mij ook niet heel veel opties voor mijn eisen. Als iemand nog een ander merk/optie weet hoor ik het graag. B.v.d. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou inderdaad voor deze gaan:

pricewatch: Asus PG278QR Zwart

Beeldschermtype: TN
Sinds: dinsdag 1 november 2016
27" 2560x1440 165Hz

Anders kom je uit bij Acer of Dell. Acer vind ik persoonlijk een te hoog "gamer" gehalte hebben qua looks, en Dell ben ik op zich tevreden over, maar deze Dell komt uit november 2015:

pricewatch: Dell S2716DG Zwart

Aldus mijn opties: https://tweakers.net/pric...are/661763;556149;467067/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Blue-eagle schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:22:
Ik zou inderdaad voor deze gaan:

pricewatch: Asus PG278QR Zwart

Beeldschermtype: TN
Sinds: dinsdag 1 november 2016
27" 2560x1440 165Hz

Anders kom je uit bij Acer of Dell. Acer vind ik persoonlijk een te hoog "gamer" gehalte hebben qua looks, en Dell ben ik op zich tevreden over, maar deze Dell komt uit november 2015:

pricewatch: Dell S2716DG Zwart

Aldus mijn opties: https://tweakers.net/pric...are/661763;556149;467067/
Thnx. Die Dell is inderdaad al wat verouderd want ik las destijds een paar keer ergens dat de S2417DG die ik heb beter is wat betreft beeld, kleuren etc dan de oudere 27" versie er van.

Die Asus PG278QR is een goede optie, ik vraag me dus alleen af of de meerprijs voor de PG27VQ het misschien wel waard is. Een curved beeldscherm lijkt me namelijk super fijn, vooral voor een 27", en er zit Gsync HDR op, toch weer de nieuwste snufjes en een oktober 2017 monitor, voor een paar honderd euro meer.. Maar als ik bedenk een monitor te kopen van 950 euro moet ik ook even een paar keer slikken. Vind het jammer dat er nog geen reviews beschikbaar zijn.

Vergelijking van de twee: https://tweakers.net/pricewatch/compare/661763;770487/

Edit; Ohja, die Acer monitoren zijn inderdaad extreem lelijk naar mijn mening, geen seconde dat ik daar aan denk :9

Edit2; Lees ook wel mindere reviews over de PG278QR m.b.t. blokkerige zwartweergave. Hmm.

[ Voor 8% gewijzigd door Alexknl op 16-10-2017 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
edit; nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Alexknl op 28-10-2017 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 10:34
Welke is het geworden?

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:10
Zit met hetzelfde dilemma ongeveer. Alleen geen haar op Mn hoofd die eraan denkt om de Pg27vq te kopen. Weet even niet meer waar, maar ergens iets gelezen erover en hij is way over priced.
Vwb het feit dat de ASUS monitors uit 2015 komen, vergelijk het met de nieuwe monitoren, er zit weinig nieuws in.. dus staar je niet dood op het jaartal.
De PG279Q is nog steeds dé monitor. Maar blijft IPS en een paneel loterij. De PG278QR schijnt ook meer dan prima te wezen, maar vertoont redelijk wat color banding, wat weer niet storend lijkt te zijn in Gaming (althans voor iedereen).

Vwb prijzen, ik kijk volgende week wat de prijzen doen tijdens de btw actie van mediamarkt.. wellicht wat voordeel te halen :-)

[Edit]
Staat overigens een review van de pg27vq op Hardware.info

[ Voor 4% gewijzigd door ExiZTeNcE op 19-01-2018 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
@dannbla @ExiZTeNcE
Ik ben toch begin november voor de PG279Q gegaan. Bij bol.com voor 789 euro met gratis AC:origins erbij. Ik heb hem gelukkig maar 1 keer hoeven om te ruilen. Ik heb een exemplaar met totaal geen IPS glow en geen BLB. Ik kon het niet geloven toen ik het zag.

De PG278QR heb ik ook hier gehad om te proberen, maar die heeft zo een coating op het scherm wat lijkt alsof het scherm constant vettig is. Dat i.c.m. de color banding kon ik niet laten staan en is toen weer retour gestuurd. En dat te bedenken dat hij bijna even duur is als de PG279Q.

De PG279Q blijft inderdaad dé monitor voor 1440p gaming naar mijn idee. Ook nu zou ik geen andere/betere monitor kunnen kiezen. De nieuwe Asus monitors hebben geen fatsoenlijke 1440p/144hz keuze en er zitten features op wat ik helemaal niet nodig heb, en dat maakt ze ook nog flink overpriced. Die PG27VQ zou ik ook niet kopen. Zoveel geld voor een TN monitor is niet ok.

Ik zou toch echt de PG279Q kiezen op dit moment want ik ben o.a. ook verliefd geworden op de IPS kleuren. Ik heb even mijn adem ingehouden toen ik hem bestelde, want hij is natuurlijk best prijzig, maar ik heb er echt geen spijt van. Zeker als je je bedenkt dat de 1080Ti in mijn pc nog wel wat duurder was, en minder lang zal meegaan dan deze monitor.
Hij is inderdaad van 2015, maar ik vind hem beter/fijner dan monitors die ik heb laten komen van 2016/early 2017. Dus daar maak ik me geen druk om, de garantie blijft toch even lang.

Wat betreft loterij, bestel hem in een shop met makkelijk retourbeleid (bol.com/coolblue) en wissel hem een paar keer om totdat je voor jouw gevoel de beste hebt. Zie daarvoor voorbeelden op Google Afbeeldingen bijvoorbeeld.

Als jullie nog vragen hebben stel ze gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 10:34
Alexknl schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:53:
@dannbla @ExiZTeNcE
Ik ben toch begin november voor de PG279Q gegaan. Bij bol.com voor 789 euro met gratis AC:origins erbij. Ik heb hem gelukkig maar 1 keer hoeven om te ruilen. Ik heb een exemplaar met totaal geen IPS glow en geen BLB. Ik kon het niet geloven toen ik het zag.

De PG278QR heb ik ook hier gehad om te proberen, maar die heeft zo een coating op het scherm wat lijkt alsof het scherm constant vettig is. Dat i.c.m. de color banding kon ik niet laten staan en is toen weer retour gestuurd. En dat te bedenken dat hij bijna even duur is als de PG279Q.

De PG279Q blijft inderdaad dé monitor voor 1440p gaming naar mijn idee. Ook nu zou ik geen andere/betere monitor kunnen kiezen. De nieuwe Asus monitors hebben geen fatsoenlijke 1440p/144hz keuze en er zitten features op wat ik helemaal niet nodig heb, en dat maakt ze ook nog flink overpriced. Die PG27VQ zou ik ook niet kopen. Zoveel geld voor een TN monitor is niet ok.

Ik zou toch echt de PG279Q kiezen op dit moment want ik ben o.a. ook verliefd geworden op de IPS kleuren. Ik heb even mijn adem ingehouden toen ik hem bestelde, want hij is natuurlijk best prijzig, maar ik heb er echt geen spijt van. Zeker als je je bedenkt dat de 1080Ti in mijn pc nog wel wat duurder was, en minder lang zal meegaan dan deze monitor.
Hij is inderdaad van 2015, maar ik vind hem beter/fijner dan monitors die ik heb laten komen van 2016/early 2017. Dus daar maak ik me geen druk om, de garantie blijft toch even lang.

Wat betreft loterij, bestel hem in een shop met makkelijk retourbeleid (bol.com/coolblue) en wissel hem een paar keer om totdat je voor jouw gevoel de beste hebt. Zie daarvoor voorbeelden op Google Afbeeldingen bijvoorbeeld.

Als jullie nog vragen hebben stel ze gerust :)
toon volledige bericht
Top bedankt voor je reactie. Ik zit zelf te kijken naar de pricewatch: Asus ROG Strix XG32VQ Zwart

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
dannbla schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:55:
[...]

Top bedankt voor je reactie. Ik zit zelf te kijken naar de pricewatch: Asus ROG Strix XG32VQ Zwart
Persoonlijk heb ik liever een plat scherm, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Ik vind dat een curved scherm pas goed tot zijn recht komt bij zo een ultrawide monitor o.i.d. Ik zit niet altijd precies in het midden van het scherm. Voor de rest ziet die monitor zeker niet slecht uit. Alleen zou ik hem niet kiezen want is erg groot en VA panelen heb ik geen ervaring mee. Hij is pas 3 december uitgekomen dus dat is een optie die ik niet tegengekomen ben in mijn zoektocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Alexknl op 19-01-2018 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:10
Sorry, besef me nu pas dat dit een topic van enkele maanden oud is!
Maar wel bedankt voor je antwoord, geeft mij ook een beetje extra antwoord in mijn twijfel! Ga toch ook maar voor de PG279Q, thanks!
Pagina: 1