Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

verzamelen data verloskundigen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
Mijn vrouw heeft binnenkort haar diploma binnen als verloskundige want alle EC’s zijn binnen! Nu heb ik laatst Snipe-IT geïnstalleerd als Asset management tool. In deze tool zit o.a. een gedeelte voor consumables. Wanneer één van de consumables onder een bepaald minimum komt krijg je hier van een melding.

Nu dacht ik dat het wel eens handig kon zijn om, hoe laag de kosten hiervan ook zijn, dit te gaan monitoren. Ik wil dus een tool gaan draaien waarin in ieder geval bij te houden is wanneer een artikel onder een minimum komt er besteld moet gaan worden. Liefst met de mogelijkheid om dit ook te kunnen gaan voorspellen zodat artikelen spoedig aangevuld kunnen worden. Deze data zou ook gebruikt kunnen worden om slim inkopen te doen. Want op een gegeven moment weet je ongeveer hoeveel van product x er gebruikt worden per y aantal cliënten. Wat ook leuk zou zijn om te registreren is hoeveel tijd er besteed is. Mijn vermoeden zegt namelijk dat je meer verbruikt wanneer er meer zorg nodig is, maar misschien vergis ik mij hier wel heel erg in.

Ik heb al wat zoekopdrachtjes door google gegooid, maar ik kom niet iets tegen wat mijn wensen kan vervullen. Nou snap ik dat wat ik voor mij zie waarschijnlijk niet als pakket te vinden is. Toch zouden er stukjes software kunnen zijn die mij hierbij zouden kunnen helpen. Is er een Tweaker die mij een zetje in de goede richting kan geven? Voorkeur gaat uit naar een open-source pakket.

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Meten is weten. Data bijhouden betekent data entry. Wie gaat dat doen, je vrouw? Die heeft wel wat beters te doen denk ik ;)

Wat je zoket is een analytics pakket dat statistieken kan doen. Is zat freeware te vinden, denk aan R. Maar je hebt een databron nodig om de gegevens in te zetten en uit te lezen. Dus: kun je rechtstreeks koppelen met de database van dat pakket en/of een ander systeem waar je het soul in bijhoudt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gerjaknut
Eigenlijk ben ik op zoek naar dat eerste, gewoon een stukje software waar ik georganiseerd data in kan rammen. Ik denk inderdaad dat ik gewoon degene ben die dat gaat doen. Vooral het stukje 'voorraadbeheer' wil ik in de software hebben. Alles wat daar extra in kan is een plus.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-11 23:45
Excel& Acces. Sorry voor mijn taalgebruik.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Met ^^
Access, overigens. Anyway, dan kun je je helemaal scheel pivotten en dat is wat je wilt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• gerjaknut
Daar was ik al een beetje bang voor, dat ik het zelf in Access of Excel moest gaan zetten. Had gehoopt dat er een stukje software is (wat mij betreft voor de IT wereld) die enigszins makkelijk om te bouwen is tot een bruikbaar format.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, Excel. Dan exporteren naar csv, inladen in R en je statistieke ding doen. Leer jezelf machine learning en predictive analytics en je bent er.

Nofi, maar als er een handzaam dingetje was om mijn persoonlijke toekomst te voorspellen, dan hadden we dat allemaal al geweten ;)
Waarom denk je dat Big Data jongens en data scientists zo gewild zijn? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1