Beste Tweakers,
Ik heb mijn PC nou een jaartje of 4 en zit te denken aan weer eens te upgraden. Deze upgrade gaat nu bestaan uit CPU, moederbord en RAM (en waarschijnlijke voeding sinds deze aan de lage kant is). Ik gebruik hem voornamelijk om de nieuwste games op in ieder geval hoge grafische kwaliteit te kunnen spelen met een stabiele minimale 60 FPS (dit met 2 1080p schermen).
Games die ik op het moment speel zijn vooral Overwatch en PUBG met Destiny 2 die nog gaat worden toegevoegd als deze uit is.
Mijn vraag is dan; is het wijsheid om een upgrade uit te voeren? Of zal het nog niet een significant verschil maken voor het geld wat ik er aan uit ga geven en kan ik beter nog even wachten met upgraden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hier is een lijst van de hardware die ik op het moment erin heb zitten.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hieronder een lijst van componenten die ik opgezocht heb die mij wel goede upgrades leken (Ik probeer voor een zwart met rood design te gaan, vandaar het moederbord en de RGB sticks)
Ik heb mijn PC nou een jaartje of 4 en zit te denken aan weer eens te upgraden. Deze upgrade gaat nu bestaan uit CPU, moederbord en RAM (en waarschijnlijke voeding sinds deze aan de lage kant is). Ik gebruik hem voornamelijk om de nieuwste games op in ieder geval hoge grafische kwaliteit te kunnen spelen met een stabiele minimale 60 FPS (dit met 2 1080p schermen).
Games die ik op het moment speel zijn vooral Overwatch en PUBG met Destiny 2 die nog gaat worden toegevoegd als deze uit is.
Mijn vraag is dan; is het wijsheid om een upgrade uit te voeren? Of zal het nog niet een significant verschil maken voor het geld wat ik er aan uit ga geven en kan ik beter nog even wachten met upgraden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hier is een lijst van de hardware die ik op het moment erin heb zitten.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 192,65 | € 192,65 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 332,06 | |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hieronder een lijst van componenten die ik opgezocht heb die mij wel goede upgrades leken (Ik probeer voor een zwart met rood design te gaan, vandaar het moederbord en de RGB sticks)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 258,50 | € 258,50 |
| 1 | ASRock Fatal1ty Z270 Gaming K4 | € 138,75 | € 138,75 |
| 1 | Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15 | € 164,95 | € 164,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 562,20 | |
[ Voor 0% gewijzigd door Bearacuda op 15-10-2017 21:56 . Reden: Kleine verduidelijking zoals Crahsystor vermeld ]