Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs888
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 10:44
Ik was op zoek naar bluetooth speakers, zodat ik makkelijker Spotify van mijn iPad op goede geluidskwaliteit kan luisteren. Echter is pas geleden één van de boxen van mijn platenspeler gesneuveld. Aangezien deze ook al redelijk oud is, leek het me goed om eens te kijken voor een platenspeler met bluetooth, zodat ik deze ook voor Spotify via de iPad kan gebruiken. En als ik dan toch zo’n apparaat heb, is het wel handig als ie CD’s, USB muziek en DAB+ heeft, al zijn die niet onmisbaar.

Wat ik heb gevonden:
- Soundmaster NR545DAB Bluetooth Platenspeler
- Soundmaster NR916 Muziekcenter
- Roadstar HIF-1999D+BT Platenspeler & DAB+ Radio & Bluetooth

Allen krijgen wel wat weifelende reviews of het allemaal wel fatsoenlijk werkt en sommigen hebben ook niet alle functies, die ik graag wilde.

Dus krijg ik graag jullie hulp om een goede, nieuwe platenspeler te vinden. Het liefst voor rond €200, maar voor iets heel goeds kan ik een uitzondering maken tot rond de €300,-

[ Voor 32% gewijzigd door Thijs888 op 15-10-2017 21:11 . Reden: Bericht was nog niet af ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 17:57
:X

[ Voor 100% gewijzigd door OPELOPA op 15-10-2017 21:16 . Reden: bericht van topic was nog niet af ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Thijs888 Met € 200 à € 300 een apparaat vinden dat alles kan wat je wenst, inclusief speakers én kwaliteit gaat denk ik ontzettend moeilijk worden. Dan kom je al snel uit op zo'n alles-in-1 van bedenkelijke kwaliteit. Een andere optie zou het zijn om al je wensen los bij elkaar te sparen, of tweedehands te kijken. Voor diezelfde € 200 à € 300 enkel een platenspeler kopen, is geen probleem, maar alle andere wensen erbij, wordt m.i. toch wel behoorlijk lastig.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 15:59
Is het (technisch gezien) niet mogelijk om een Sonos oid te combineren met een platenspeler? Ik heb zelf geen idee maar ik zou het zeker gaan onderzoeken als ik in jouw schoenen stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs888
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 10:44
Jorgen schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:00:
@Thijs888 Met € 200 à € 300 een apparaat vinden dat alles kan wat je wenst, inclusief speakers én kwaliteit gaat denk ik ontzettend moeilijk worden. Dan kom je al snel uit op zo'n alles-in-1 van bedenkelijke kwaliteit. Een andere optie zou het zijn om al je wensen los bij elkaar te sparen, of tweedehands te kijken. Voor diezelfde € 200 à € 300 enkel een platenspeler kopen, is geen probleem, maar alle andere wensen erbij, wordt m.i. toch wel behoorlijk lastig.
Wat denk je dat een goede zou kosten dan? Welke bedragen moet ik dan aan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Puur een platenspeler, zonder poespas?
Voor tussen de € 100 en € 300 heb je allerlei leuke platenspelers van bijv. Audio Technica, Project, Denon en TEAC. Sommige daarvan hebben een usb-aansluiting, zodat je ook platen kan digitaliseren, mocht je dat willen. Dan heb je er nog niks bij. Als er geen ingebouwde versterker inzit, zul je dus ook een versterker of bijv. alles-in-1 moeten hebben waarop je de platenspeler aan kunt sluiten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 15:11
Ik zou heel ver weg blijven van die alles-in-een dingen. Een beter idee lijkt mij om een ding te kopen voor digitale muziek (dus je Bluetooth, CD en DAB+) en een voor je analoge muziek, oftewel een platenspeler. Je budget wordt dan wel heel erg krap, zeker als je er ook nog speakers en eventueel een voorversterker bij moet hebben. Vinyl is in ieder geval geen goedkope hobby.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Thijs888 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:07:
Ik was op zoek naar bluetooth speakers, zodat ik makkelijker Spotify van mijn iPad op goede geluidskwaliteit kan luisteren. Echter is pas geleden één van de boxen van mijn platenspeler gesneuveld. Aangezien deze ook al redelijk oud is, leek het me goed om eens te kijken voor een platenspeler met bluetooth, zodat ik deze ook voor Spotify via de iPad kan gebruiken. En als ik dan toch zo’n apparaat heb, is het wel handig als ie CD’s, USB muziek en DAB+ heeft, al zijn die niet onmisbaar.

Wat ik heb gevonden:
- Soundmaster NR545DAB Bluetooth Platenspeler
- Soundmaster NR916 Muziekcenter
- Roadstar HIF-1999D+BT Platenspeler & DAB+ Radio & Bluetooth
Dat zijn allemaal apparaten die 't hout waar ze van gemaakt zijn niet waar zijn.

Een góede platenspeler heeft nul andere functies dan platen spelen. Zonder uitzondering alle multi-functie draaitafels zijn goedkope chinese prut. Over het algemeen hebben ze ook geen bluetooth maar da's meer omdat dat geen wens is van de kopers van dat soort apparaten dan omdat 't inherent problematisch is.
Dus krijg ik graag jullie hulp om een goede, nieuwe platenspeler te vinden. Het liefst voor rond €200, maar voor iets heel goeds kan ik een uitzondering maken tot rond de €300,-
Een goede draaitafel voor dat budget is bijvoorbeeld een Audio-Technica AT-LP120 (~€250) of Teac TN-300 (~€300)

Ongeacht wat je doet, waar je sowieso van weg moet blijven is een draaitafel met ingebouwde speakers. Speakers en draaitafels zijn namelijk fundamenteel incompatibel. Draaitafels werken namelijk door een trilling (van de naald) om te zetten naar een electrisch signaal, en speakers werken door een electrisch signaal om te zetten naar een trilling. Die dingen wil je dus nooit in één doosje hebben zitten, want dat zit elkaar in de weg.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 15-10-2017 23:49 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1