Autostart cd op MAC

Pagina: 1
Acties:

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 06:45
Kun je een autostart cd maken voor een MAC? Zo ja, hoe doe je dat?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

vinkje aanzetten bij je brandproggel.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

ik doe altijd het volgende..
maak met DiskCopy een "DiscImage" m.a.w. een virtual cd-rom aan. Dan open je Toast 4.x. Vervolgens kies je Disc-Copy. Je ziet nu een keuze menu.. Je kan alleen Disc-Copy van volledige schijven maken, bijv. cd's Hd's etc en dus ook van je ge-mounte DiscImage. Na het kiezen van de DiscImage heb je nog wat keuzes, waaronder AutoStart. Kies bij AutoStart het bestand waar je de CD mee wilt laten beginnen en klaar is kees.. Fikken maar.. :) succes

• videodok
Ik heb zelf een pc by de way

• chem

chem

Reist de wereld rond

makkelijker: maak een 'gewone' cd aan in toast, bewaar die als disc image en open die weer... dan kun ej autostart aanzetten

anders moet je ff quicktime specs checken.

• videodok
Ik ben bezig met een CD-rom interface te maken die video zowel op PC als MAC afspeelt en Automatisch start. De interface maak ik gewoon in HTML, om er zeker van te zijn dat het werkt op beide OS-en. Video is quicktime. Pc quicktime-codec/driver variant doe ik erbij. De vraag is dus hoe start je automatisch een HTML pagina op op een mac. PC is simpel autorun.inf ff tikken en klaar. Mac moet dat toch ook kunnen? Ik heb jaren op MAC gewerkt en er nooit opgelet, nu werk ik alleen op PC en nu weet ik het niet(meer)

Verwijderd

kijk wat ik boven verteld heb..
op precies die manier heb ik een keer een cd gemaakt met een flashbestand die autostartte.. zowel voor mac als pc op 1 cd.. (natuurlijk wel 2 verschillende bestanden gemaakt van dat flash bestand, een windows-player en mac-player)hybride cd aanmaken en de bovenstaande adviezen volgen.. lukt zeker weten *D

• chem

chem

Reist de wereld rond

mjah, maak de cd op een pc, brand hem opnieuw met autorun op de mac en dan evt. massa-kopieren op een pc... geen slecht idee rdesign :)

Verwijderd

tnx chem... *D
Pagina: 1