Onze huidige droger heeft het loodje gelegd. Tijd dus voor een nieuwe... Nu word ik een beetje maf van alle A++++++ verhalen en vraag me af hoe bepaalde zaken nu zitten. De warmtepompdroger lijkt de beste keus (geen warm sauna hok neem ik aan
)
Hoe kan het dat mijn huidige luchtafvoer droger net zoveel energie gebruikt dan instapmodellen warmtepompdrogers en de nieuwe luchtafvoer drogers 2x!!!? zoveel energie gebruiken

Huidige model;
AEG T35740
261,3 kWh per jaar
Nieuwe vergelijkbare luchtafvoer model;
AEG T65170AV
512 kWh per jaar
Instap warmtepompdroger;
AEG T65370DAH
260 kWh per jaar (das net zoveel als de huidige droger en duurt waarschijnlijk langer per droogbeurt)
Condensdroger zijn mij bij gebleven als sauna generators, maar ik weet niet of ik nu zaken door elkaar haal. Alleen ervaring met luchtafvoer drogers. Voor het gemak alleen AEG gepakt maar wellicht vergelijk ik nog geen appels met appels qua modellen?
Hoe kan het dat mijn huidige luchtafvoer droger net zoveel energie gebruikt dan instapmodellen warmtepompdrogers en de nieuwe luchtafvoer drogers 2x!!!? zoveel energie gebruiken

Huidige model;
AEG T35740
261,3 kWh per jaar
Nieuwe vergelijkbare luchtafvoer model;
AEG T65170AV
512 kWh per jaar
Instap warmtepompdroger;
AEG T65370DAH
260 kWh per jaar (das net zoveel als de huidige droger en duurt waarschijnlijk langer per droogbeurt)
Condensdroger zijn mij bij gebleven als sauna generators, maar ik weet niet of ik nu zaken door elkaar haal. Alleen ervaring met luchtafvoer drogers. Voor het gemak alleen AEG gepakt maar wellicht vergelijk ik nog geen appels met appels qua modellen?
[ Voor 5% gewijzigd door JB op 15-10-2017 22:51 ]
Mijn boefje is liev!