Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netwerk kaart in de hp 110-200ed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...die is dat ik in mijn compacte pc de hp 110-200ed volgens mij een netwerkverbinding heb tot 100 mb.
Terwijl als ik google zou ik bij de specificaties 1gb snelheid kunnen halen?
Bij mijn provider heb ik een abbo van 200 mb ,via speedtest.net kom ik niet verder dan pak hem beet 70 mb.
Kan dat aan mijn instellingen liggen of valt hier niks aan te doen

Relevante software en hardware die ik gebruik
...als ik bij netwerkopties kijk staat er 100 mb.
In mijn pckast zit alles heel compact bij elkaar klein moeder bordje en aan deachterkanteen aantal aansluitingen voor 4 x usb 1x ethernet maar niet via een normale insteek netwerkkaart geluidskaartje

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb al in mijn router gekeken of daar wat verkeerd stond?

Ik zou graag willen weten of er wat aan gedaan kan worden of er uberhaupt een ander netwerkkaartje ingebouwd kan worden?

Mvg henkietenkie

Beste antwoord (via Verwijderd op 15-10-2017 19:58)

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:09:
Mijn vraag
...die is dat ik in mijn compacte pc de hp 110-200ed volgens mij een netwerkverbinding heb tot 100 mb.
Bij mijn provider heb ik een abbo van 200 mb ,via speedtest.net kom ik niet verder dan pak hem beet 70 mb.

In mijn pckast zit alles heel compact bij elkaar klein moeder bordje en aan deachterkanteen aantal aansluitingen voor 4 x usb 1x ethernet maar niet via een normale insteek netwerkkaart geluidskaartje

Ik zou graag willen weten of er wat aan gedaan kan worden of er uberhaupt een ander netwerkkaartje ingebouwd kan worden?

Mvg henkietenkie
Volgens de specificaties van HP[1] zit er inderdaad een 100Mbps netwerkkaart in.
Volgens de specificaties heb je één PCI-E uitbreidingsslot, maar er staat niet bij of die gebruikt wordt voor bijvoorbeeld de WiFi module.
De makkelijkste manier is een USB ethernet adapter aan te sluiten. In de Pricewatch is er behoorlijk wat keuze[2].

[1]: https://support.hp.com/sg-en/document/c04094870
[2]: categorie: Netwerkadapters

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• theblindman
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:09:
Mijn vraag

Mvg henkietenkie
Volgens de specificaties van HP[1] zit er inderdaad een 100Mbps netwerkkaart in.
Volgens de specificaties heb je één PCI-E uitbreidingsslot, maar er staat niet bij of die gebruikt wordt voor bijvoorbeeld de WiFi module.
De makkelijkste manier is een USB ethernet adapter aan te sluiten. In de Pricewatch is er behoorlijk wat keuze[2].

[1]: https://support.hp.com/sg-en/document/c04094870
[2]: categorie: Netwerkadapters

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp koop ik zo,n adaper sluit ik die aan op een usb poort en zou ik een snellere verbinding moeten hebben?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pak dan wel een USB3.0 ding en geen 2.0 (je moet die blauwe aansluitinegn hebben dus). Anders wordt de USB de bottleneck.

Maar gewoon een losse insteekkaart is het makkelijkste, me dunkt. Wel knap bagger dat ze er wel Usb3 poorten op zetten maar geen Gbit netwerkkaart onboard. Dat laatste is al 10 a 15 jaar de standaard namelijk,

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:18
Datzelfde flikt Dell ook nog bij veel "particuliere" laptops hoor, wel een wifi AC kaartje (vaak wel 1x1 SiSo) maar ook maar een 100Mbit kaartje 8)7
Verder ook wel USB 3 e.d....

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• theblindman
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:41:
Dus als ik het goed begrijp koop ik zo,n adaper sluit ik die aan op een usb poort en zou ik een snellere verbinding moeten hebben?
Klopt precies, en zorg inderdaad (zoals @The Eagle zei) dat je hem aansluit op een USB3.0 poort. Die zitten in jouw geval alleen op de achterkant van je PC.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp krijg vandaag de bestelling binnen eens kijken of ik daar vrolijker vanwordt

• theblindman
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:42:
Bedankt voor de hulp krijg vandaag de bestelling binnen eens kijken of ik daar vrolijker vanwordt
En, werkt het nu weer naar behoren? :)
Pagina: 1