Vraag

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Topicstarter
Mijn vraag:
Op de website van Samsung staat dat de software Support voor dit apparaat (van toch wel EUR 650+) al per Maart 2019 stopt.
Dat is 1.5 jaar vanaf nu.
Tevens zie ik dat nog steeds slechts Android 7.0 wordt geleverd.

Al met al: Is dit dan niet een heel duur apparaat in vergelijking met wat er geleverd wordt op gebied van support, ondersteuning en actueel houden?

Beste antwoord (via localhost op 23-10-2017 10:22)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-03 18:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
localhost schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:39:
Op de website staat "Maart 2019".
Vanaf vandaag is dat dus nog precies 500 dagen.
Maar het termijn wat ik hierboven stel is ook vanaf uitkomen niet vanaf het moment dat jij het apparaat aanschaft.
En inderdaad dus, mijn persoonlijke afweging zegt gevoelsmatig dat de S3 vandaag te duur is.
Als hij nu EUR 399 zou kosten... Dan kunnen we het overwegen.
Maar goed ik ben het gewoon met jou eens. 699 euro is ook gewoon erg veel geld voor een apparaat wat nog maar 1,5 jaar updates krijgt (en er wordt geen onderscheid gemaakt tussen alleen beveiligingsupdates of ook nieuwe Android versies).

Als laatste is het voor ons natuurlijk lastig om te bepalen of jij iets de moeite waard vind. Wil je mijn persoonlijke mening weten? 699 euro voor een Android tablet met maar 1,5 jaar ondersteuning is belachelijk duur. Voor dat geld heb je ook een fatsoenlijke Windows Laptop met minimaal 5 jaar ondersteuning. Overigens vind ik dat niet alleen van deze tablet, maar ook van telefoons van +650 euro.

[Voor 21% gewijzigd door rens-br op 19-10-2017 08:19]

Alle reacties

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:48
Hangt ervan af wat jij duur vind.

Het apparaat krijgt keurig een behoorlijk lange tijd updates. Inmiddels is versie 9 dan misschien al uit maar je hebt het apparaat gekregen met versie 7. Een fabrikant hoeft je apparaat niet te upgraden. Je krijgt keurig beveiligingsupdates maar wel op versie 7.

• rens-br

rens-br

localhost schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:36:
Al met al: Is dit dan niet een heel duur apparaat in vergelijking met wat er geleverd wordt op gebied van support, ondersteuning en actueel houden?
Bij Samsung is 2 jaar support en 3 jaar beveiligingsupdates standaard. Dit gebeurd dus niet alleen bij jou tablet van 650 euro, maar ook bij de Note 8 van 1000 euro. De vraag is of jij daar in mee wilt gaan of kiest voor een ander apparaat.

Mijn persoonlijke mening is dat ik het voor beide apparaten belachelijk is, maar dat geldt niet alleen voor Samsung maar eigenlijk voor alle Android fabrikanten.

[Voor 14% gewijzigd door rens-br op 16-10-2017 10:54]

• localhost
  • Niet online

localhost

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:54:
[...]
Bij Samsung is 2 jaar support en 3 jaar beveiligingsupdates standaard.
maar dat geldt niet alleen voor Samsung maar eigenlijk voor alle Android fabrikanten
Ja, maar als een apparaat EUR 199 kost, dan kan je elk jaar een nieuwe kopen.
En dan nog hou je geld over.

En inderdaad dus, mijn persoonlijke afweging zegt gevoelsmatig dat de S3 vandaag te duur is.

• localhost
  • Niet online

localhost

Topicstarter
Cave_Boy schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:42:
Het apparaat krijgt keurig een behoorlijk lange tijd updates. Inmiddels is versie 9 dan misschien al uit maar je hebt het apparaat gekregen met versie 7.
Ik zou het eens uitrekenen, vandaag op de dag af nog 500 dagen support.
Een Tablet heeft een langere levensduur dan een telefoon.
En versie 9? Hij zit nu op 7.0, upgrade naar 7.1 had al lang gekunt, en 8.0 is er ook al weer een paar weken.
Dus het lijkt me niet dat deze ooit nog de versie na 8.0 gaat draaien. Men gaat nog hooguit 2x upgraden: eerst 7.1 en mogelijk ergens begin/half 2018 versie 8.0 (of dan 8.1). En dan sta je dus droog.
Een fabrikant hoeft je apparaat niet te upgraden. Je krijgt keurig beveiligingsupdates maar wel op versie 7.
Mijn vraag dus, prijzen ze zich daarme eigenlijk uit de markt?
Ik denk het wel.
Maar ik ben op zoek naar argumenten waaruit blijkt dat ik ongelijk heb. Nog niet gevonden.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[Voor 5% gewijzigd door rens-br op 19-10-2017 08:18]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:48
localhost schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:46:
[...]

Ik zou het eens uitrekenen, vandaag op de dag af nog 500 dagen support.
Een Tablet heeft een langere levensduur dan een telefoon.
En versie 9? Hij zit nu op 7.0, upgrade naar 7.1 had al lang gekunt, en 8.0 is er ook al weer een paar weken.
Dus het lijkt me niet dat deze ooit nog de versie na 8.0 gaat draaien. Men gaat nog hooguit 2x upgraden: eerst 7.1 en mogelijk ergens begin/half 2018 versie 8.0 (of dan 8.1). En dan sta je dus droog.

[...]

Mijn vraag dus, prijzen ze zich daarme eigenlijk uit de markt?
Ik denk het wel.
Maar ik ben op zoek naar argumenten waaruit blijkt dat ik ongelijk heb. Nog niet gevonden.
Waarom prijzen ze zich hiermee uit de markt? De algemene consument heeft op dit moment weinig tot geen benul van software versie. De producten worden met de oudere versie nog keurig en goed verkocht. Inmiddels doet de fabrikant inmiddels na wat getouwtrek wat langer support.

Je hebt niet de allernieuwste versie van de software en die komt er waarschijnlijk ook niet (althans niet officieel). De markt is op dit moment waarschijnlijk dusdanig klein dat het niet interessant is voor de grote partijen om daar een programmeerteam op in te zetten. Je ziet wel soms een klein vrij onbekend merk die wel met nieuwe verises komt. Dit is vaak omdat deze nog bekendheid moet opbouwen en dit gebeurd vaak door enthousiaste "Tweakers" die weer doorvertellen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

localhost schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:39:
Maar het termijn wat ik hierboven stel is ook vanaf uitkomen niet vanaf het moment dat jij het apparaat aanschaft.
Maar goed ik ben het gewoon met jou eens. 699 euro is ook gewoon erg veel geld voor een apparaat wat nog maar 1,5 jaar updates krijgt (en er wordt geen onderscheid gemaakt tussen alleen beveiligingsupdates of ook nieuwe Android versies).

Als laatste is het voor ons natuurlijk lastig om te bepalen of jij iets de moeite waard vind. Wil je mijn persoonlijke mening weten? 699 euro voor een Android tablet met maar 1,5 jaar ondersteuning is belachelijk duur. Voor dat geld heb je ook een fatsoenlijke Windows Laptop met minimaal 5 jaar ondersteuning. Overigens vind ik dat niet alleen van deze tablet, maar ook van telefoons van +650 euro.

[Voor 21% gewijzigd door rens-br op 19-10-2017 08:19]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee