surround speaker kabel issue

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marlonn94
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-10 21:06
Beste Tweakers,

Ik heb een huis gekocht maar zit met een probleem voor mijn surround speakers, ik moet namelijk de kamer oversteken met de audiokabel om bij mijn surround(back) speakers te komen. om het lelijke gootje te voorkomen en ik niet via de plinten kan werken (moet ook deuren oversteken) vroeg ik me af of er een mogelijkheid is om een soort 2e wireless versterkertje toe te passen...

ik heb wel gewoon stroom achter me. dus een pure versterker die draadloos een signaal ontvangt van mijn denon avr.

en gewoon bedrade speakers aan te sturen dus. of zijn er ook wireless speakers die ik via mijn normale avr speaker kanalen kan aansturen??
ben namelijk in het hele wireless audio nog niet thuis.

met vriendelijke groeten

marlon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:24

Detmer

Professioneel prutser

Geeft draadloos geen vertraging in het geluid? Het lijkt me vrij hinderlijk als de voorkant en achterkant niet 'synchroon' lopen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcerasmus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 11:14
Detmer schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:06:
Geeft draadloos geen vertraging in het geluid? Het lijkt me vrij hinderlijk als de voorkant en achterkant niet 'synchroon' lopen.
Als je ze alle speakers draadloos doet zou het niet zo veel uitmaken lijkt mij? Probeer het eerst eens met alleen die aan de andere kant van de kamer, mocht dat vertraging oplopen kan je altijd nog meer van die dingen kopen!
Denk aan de 2 weken bedenktermijn die je bij veel winkels krijgt! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:51

FeaR

In GoT we trust

Je zou naar zoiets kunnen kijken; https://www.teufelaudio.n...ess-audio-set-p15653.html

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marlonn94
dit kun je op je avr instellen. kun je zelf de latency afstellen.

ik heb inmiddels de surround anywhere 220 van marmitek gevonden... is dat wat denken jullie??

https://www.marmitek.com/...surround-anywhere-220.php

alleen die 30 watt out lijkt me een beetje waardeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-10 20:45
De meeste receivers zullen die vertraging feilloos corrigeren tijdens het inregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-10 21:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vertraging zal er amper zijn. Het gaat om een audiosignaal dat gedigitaliseerd en dan verzonden wordt en weer analoog gemaakt wordt. Dat is niet iets dat ook maar 1 ms hoeft te duren. Het is geen videobewerking oid.

Over dat vermogen, dat echt ruim voldoende voor surround speakers, tenzij je sublaag uit je surrounds wil horen komen ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 15-10-2017 19:13 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:22
Kan je niet via de grond/kruipruimte gaan met je draden?

Heb ik ook gedaan en een muurdoos geplaatst. Op zich was alles zo geregeld.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlonn94
JvS schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:13:
Vertraging zal er amper zijn. Het gaat om een audiosignaal dat gedigitaliseerd en dan verzonden wordt en weer analoog gemaakt wordt. Dat is niet iets dat ook maar 1 ms hoeft te duren. Het is geen videobewerking oid.

Over dat vermogen, dat echt ruim voldoende voor surround speakers, tenzij je sublaag uit je surrounds wil horen komen ofzo.
heb 100 watt tower surround speakers. als ik daar maar 15 watt per stuk door kan drukken weet ik niet of je nog echt de ervaring krijgt.
Shocked schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:13:
Kan je niet via de grond/kruipruimte gaan met je draden?

Heb ik ook gedaan en een muurdoos geplaatst. Op zich was alles zo geregeld.
er is geen kruipruimte in die woning. en om nou de vloer open te breken voor een paar kabels?? 8)7

en via de muur en het plafond lijkt me ook niet echt mooi haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Marlonn94 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:57:
[...]
heb 100 watt tower surround speakers. als ik daar maar 15 watt per stuk door kan drukken weet ik niet of je nog echt de ervaring krijgt.
"Maar" 15 Watt? Met normaal gebruik zit je nog niet eens aan de Watt per kanaal. Dat de speakers 100 Watt aankunnen wil niet zeggen dat je er ook daadwerkelijk 100 Watt naar toe moet sturen. Of 15 Watt echt te weinig is kan alleen gezegd worden als we weten welke speakers het hier over gaat (dan is de gevoeligheid op te zoeken) en de afstand van de speaker tot de luisterpositie.

De Teufel die ik noemde heeft iets meer vermogen, maar dat zal je in praktijk niet heel veel meer output geven.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 15-10-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlonn94
FeaR schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:17:
[...]

"Maar" 15 Watt? Met normaal gebruik zit je nog niet eens aan de Watt per kanaal. Dat de speakers 100 Watt aankunnen wil niet zeggen dat je er ook daadwerkelijk 100 Watt naar toe moet sturen. Of 15 Watt echt te weinig is kan alleen gezegd worden als we weten welke speakers het hier over gaat (dan is de gevoeligheid op te zoeken) en de afstand van de speaker tot de luisterpositie.

De Teufel die ik noemde heeft iets meer vermogen, maar dat zal je in praktijk niet heel veel meer output geven.
jvc sp-f303f speakers betreffen het. Lijken misschien knudde speakers, maar denk toch door het massieve design dat er geweldig geluid uit komt in combinatie met mijn denon avr- x520bt versterker. (al zeg ik het zelf)
heb bij veel mensen een standaard home cinema setje van bose en harman en kardon beluisterd. moet zeggen dat mijn samengesteld setje het dan toch super doet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De JVC zijn met een gevoeligheid van 80 dB/m niet extreem gevoelig, maar ze zijn ook zeker niet exotisch. Daar ga je met 15 Watt per kanaal echt wel wat volume uit halen. Mocht je de stap naar 30 Watt maken dan levert je dat slechts 3 dB meer op, een toename die het menselijk oor niet zo als verschil op zal merken. Vergeet niet dat rear kanalen vooral voor de effecten zijn.

Staar je ook niet te blind op wat die Denon doet qua cijfers. Mocht je naar die 130 Watt kijken in de specs, niet doen die is niet representatief. De Denon zal eerder rond een Watt of 50 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ben naar achteren gegaan via het plafond. Gewoon een gootje avhter de gordijnrails, zie je alleen als je het weet te zitten. En achter de gordijnen omhoog en weer omlaag.
Pak wel een goot die je vastschroeft en geen plakgoot. Als de zon er op komt laat de lijm los, snie handig ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlonn94
The Eagle schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:57:
Ik ben naar achteren gegaan via het plafond. Gewoon een gootje avhter de gordijnrails, zie je alleen als je het weet te zitten. En achter de gordijnen omhoog en weer omlaag.
Pak wel een goot die je vastschroeft en geen plakgoot. Als de zon er op komt laat de lijm los, snie handig ;)
ben ik ook over aan het denken. een 45 graden sierstrip langs het plafond af. en dan achter de verwarming met een gootje omhoog, en aan de andere kant weer omlaag.

mocht het uiteindelijk niet uit zien dan kan ik nog altijd een wireless idee toepassen. ben alleen bang dat de kwaliteit nooit hetzelfde zal zijn als een wired speaker
Pagina: 1