• Dream-Evil
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-11 21:11
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe tablet voor mijn ouders. Onze
pricewatch: Samsung Galaxy Note 10.1 16GB WiFi Zwart is inmiddels al 4 jaar oud en begint erg sloom te worden, daarnaast is de batterij ook niet meer wat het geweest is.

Wat is je budget?
Het budget is maximaal 400 euro, maar gaan voor een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tablet wordt bijna alleen maar gebruikt voor surfen op het internet en soms een film kijken. Dit is dan vooral op de bank of op vakantie. Het is de bedoeling (en dit is belangrijk) dat hij ook de komende 4/5 jaar meegaat waar hij in ieder geval zo soepel mogelijk moet blijven tijdens de lichte taken. Het liefste hebben we een tablet die net zoals de oude ongeveer 9,7 of 10,1 inch is.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) WiFi Zwart
+ Prijs
+ volgens reviews is de kwaliteit ook voldoende
- updatebeleid (De oude tablet heeft nog android 4.4 :X )

pricewatch: Apple iPad Wi-Fi 32GB (2017) Zilver
+ Updatebeleid
+ Kwaliteit ook goed
+ IOS is volgens mij 'simpeler' dan android, wat misschien beter is voor mijn ouders
- Prijs

Welke vragen heb je hier nog over?
De voornaamste vraag is eigenlijk of de langere duurbaarheid van een iPad de prijs waard is. Het verschil tussen de twee qua prijs lijkt misschien groot, maar uitgesmeerd over meerdere jaren valt het ook wel weer mee.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Je bent serieus niet verder gekomen dan de bovenste 2 tablets van een 855 tablet-tellende pricewatch? :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JN7RwhSzOd12MB1sEwtrzRv7/full.png

[ Voor 30% gewijzigd door Switchie op 15-10-2017 16:18 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Dream-Evil
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-11 21:11
Beste Switchie,

Bedankt voor je reactie, het aantal tablets dat ik in OP heb gezet is inderdaad wat summier. Hoewel er inderdaad veel tablets in de Pricewatch staat kom ik met mijn eisen uit op ongeveer 50 producten. Veel daarvan hebben nog geen reviews in de Pricewatch en/of heb ik nog geen ervaring mee.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb vroegâh een Samsung tablet gehad met een oude Android versie. Toen ik die Samsungversie van Android verving door CyanogenMod, werd de tablet gelijk een stuk vlotter. Voordeel van een open source versie van Android is dat je veel sneller updates krijgt. Ik zou dus een zoektocht houden naar tablets die te flashen zijn met een LineageOS versie

... en gaat over tot de orde van de dag

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Het is voor zijn ouders, ik zou niet gaan beginnen met flashen maar gewoon out of the box een product kiezen wat prettig en vlot functioneert. Ook mijn ouders en schoonouders kozen Apple omdat ze het simpeler vonden werken.
Zelf zeg ik dan ook kies voor een iPad maar wellicht is het een idee om je ouders mee te nemen naar een plaatselijke mediamarkt?
Dan kunnen ze producten zien en testen zodat ze een beeld krijgen tussen Android en iOS.

[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 16-10-2017 11:09 ]

Liefhebber van Tweakers

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Normaal adviseer ik ouderen, die met 'n tablet willen beginnen, een iPad, omdat die 't meest gebruiksvriendelijk is, de ouders van TS hebben momenteel een Samsung tablet, dus omgaan met Android zal geen probleem zijn.

In het geval van de beide door TS genoemde tablets zou ik dan toch voor de iPad kiezen, ivm langere updates, die volgens mij het prijsverschil zeker goed maken. Samsung geeft twee jaar updates, daarna alleen nog beveiligingsupdates, de genoemde tablet is uit 2016, reken dus maar uit...

Verwijderd

@Dream-Evil Sloom worden ligt nooit aan de hardware. Schoon dat ding maar eens goed op. Verder is een batterij gewoon te vervangen. Tevens kan je ook nog eens kijken of deze tablet niet te flashen is met een andere Rom zodat je van al die Samsung meuk af bent en vaak ook weer qua Android up to date bent. Heb ik ook gedaan voor mijn buren op leeftijd die dachten dat hun tablet "dood" zou gaan.

Weggooien is altijd zonde van het geld en slecht voor het milieu als het niet nodig is. Zeker als ik kijk naar de lichte taken die deze tablet moet uitvoeren.
Pagina: 1