Speakers voor computer, primair voor film en muziek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:14
Ik ben opzoek naar nieuwe Speakers voor mijn PC. Nu gebruik ik een setje zeer matige speakers. Maar graag zou ik nu iets beters willen.
Qua formaat een beetje richting boekenplank speakers. Subwoofer mag groter zijn.

Ik zoek een?
Ik zoek een 2.0 of een 2.1 speakers set voor mijn computer.

Wat is je budget?
Rond de 150 euro, minder mag altijd, 170 is ook nog goed, maar dan moet het wel een aanzienlijke meerwaarde bieden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zal de speakers voornamelijk gebruiken voor muziek en films (90% van de tijd) de overige 10% is voor gaming.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb op basis van reviews in pricewatch de volgende speakers geprobeerd bij media markt:
- Edifier R1280T: Goed volume, maar matige geluids kwaliteit in vergelijking met de Edifier C3X
- Edifier C3X: Goed geluid, maar beperkt in volume
- Logitec 533: Matig geluid, maar hardste volume
- Een aantal speakers van thrust geprobeerd: Vrij slecht in geluid, en vielen eigenlijk in het niet bij die Edifier speakers.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zoek eigenlijk een speaker set met de kwaliteit van de C3X en met de volume mogelijkheden van de R1280T. Hebben jullie tips of ideeën?

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tweedehands een optie? Koop een losse versterker en twee bookshelves. Kan een PC setje nooit aan tippen.

Verder zelf nog steeds onder de indruk van de soundstage die een setje Harman Kardon Soundsticks III neer kan zetten. Maar of dat hard genoeg voor je gaat weet ik niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

The Eagle schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:34:
Tweedehands een optie? Koop een losse versterker en twee bookshelves. Kan een PC setje nooit aan tippen.
Dat dus. Ik vraag me zelfs af of je niet met het goedkoopste 20 jaar oude Kringloop setje niet een beter geluid hebt dan met moderne PC speakers. Die oude bakken koop je voor tientjes, zien er fraai uit en het enige nadeel is zo'n beetje dat de versterker in de regel wat groter is.

Moet zeggen dat ik dit topic heb gebookmarked omdat ik zelf overweeg over te stappen van de 20 jaar oude set die ik nu heb naar iets dat *iets* moderner is. Maar niet vanwege het geluid. Ik zou graag SPDIF in willen hebben en een afstandsbediening op mijn versterker ipv een ouderwetse draaiknop. :)

Dus ik ben benieuwd wat er verder nog uit dit topic komt, maar V&A in de gaten houden of eens naar de plaatselijk kringloop wandelen is zeker slim denk ik.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:14
Tweedehands is een optie. Maar toch een kleine vraag, als ik twee dezelfde speakers vindt op de kringloop, waarom moet daar dan een versterker/receiver tussen?

Ik zal van het weekend eens langs een paar kringloop winkels gaan. Marktplaats en V&A vind ik geen optie, vanwege het risico plus dat ik ze graag fysiek wil zien.

Voor speakers zit ik nu te twijfelen tussen Edifier C3X en de R2600. De tip voor Harman Kardon Soundsticks III zal ik ook een nader bekijken. Ik hoop dat ik die in de buurt ergens kan testen. De reviews lijken goed.

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Omdat losse speakers een versterker nodig hebben.
Jouw PC setje is actief, dwz er zit een versterker ingebouwd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:58
The Eagle schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:34:
Dit. En als je goed zoekt is er genoeg leuks te vinden. Ik gebruik zelf een setje T+A luidsprekers op een Pioneer A-616 versterker. Heeft me bij elkaar € 60,- gekost via Marktplaats en daar kan echt geen PC setje tegen op.

Bijkomend voordeel zijn de aansluitmogelijkheden, ik heb er ook nog een CD speler en platenspeler op aangesloten staan.
Pagina: 1