jow, m'n pioneer receiver (205c ofzoiets) geeft 'OVERLOAD' aan...lijkt me dus dat de inkomende audio te hard is...maar dit kan niet, want hij heeft het bij alle kanalen! (cd,line-in,phono,tape2,enz)..kan er van binnen een ding kapot zijn die controleert hoe hard het inkomende geluid is? voor de duidelijkheid: het gaat dus om een gewone radio..
Verwijderd
Het lijkt mij dat je aangesloten speakers een te lage impedantie hebben. Staan er misschien schakelaars mbt impedantie verkeerd? Heb je teveel luidsprekers aangesloten?
nee, twee speakers....goeie speakers...hebben altijd gedaan...(3 jaar zo'n beetje). In 1 keer geeft de receiver aan: Overload... ligt dus waarschijnlijk niet aande speakers.
nee, heb al een ander stel speakers eraan gehad...hetzeflde... mooie teringzooi... NET buiten de garantie... maar ligt dit nu aan de receiver?? moet toch wel.... anders doet ie het toch alleen bij een bepaaode ingang...
Verwijderd
Ik denk dus niet dat het aan een ingang ligt. Volgens mij heb je kortsluiting of is er een zekering gesprongen. Laat er ff naar kijken.
Verwijderd
Je kunt de polarisatie van je speakers nog even checken natuurlijk, je weet maar nooit.
Enneh... Waar blijven trouwens de reacties van al die hi-fi zelfbouwers en modders? Die weten het vast wel!
Enneh... Waar blijven trouwens de reacties van al die hi-fi zelfbouwers en modders? Die weten het vast wel!
En geeftie meteen bij het aanzetten al overload, of pas na een bepaalde handeling?
Je kunt toch zowiezo wel ergens andere speakertjes lenen ofzo om even te testen of 't toch zeker niet aan de speakers ligt?
Ook zou ik de draden even controleren, want bij kortsluiting zul je zoals hierboven gezegd inderdaad ook die overload melding krijgen
Je kunt toch zowiezo wel ergens andere speakertjes lenen ofzo om even te testen of 't toch zeker niet aan de speakers ligt?
Ook zou ik de draden even controleren, want bij kortsluiting zul je zoals hierboven gezegd inderdaad ook die overload melding krijgen
nee, alleen als ik de volume knop van de receiver op hard zet (nog niet eens echt superhard)...laat ik hem echt zachtjes staan, dan is er neits aan de hand... vaag... dus alleen als de output naar de speakers toe op hoog staat.,
Verwijderd
Net buiten de garantie zeg je, ga er dan gewoon mee terrug naar de winkel. Een klantvriendelijke winkel lost het dan wel op. Zoniet, bel dan ff de Pioneer helpdesk ofzo om te vragen of zij ernaar kunnen kijken.
Pcies!Op donderdag 12 juli 2001 09:37 schreef Spokkie het volgende:
Net buiten de garantie zeg je, ga er dan gewoon mee terrug naar de winkel. Een klantvriendelijke winkel lost het dan wel op. Zoniet, bel dan ff de Pioneer helpdesk ofzo om te vragen of zij ernaar kunnen kijken.
Als je em dus net ff harder zet dan zal wser toch een draadje niet goed zitten ofzo.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
ik denk toch echt sluiting hoor!
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
overload mededeling alsie te hard staat? tsja, dat heeft hij eerst niet gedaan? Heb je er mischien aangezeten? Dus aan kabeltjes lopen klooien ofzo?
Haal de speakers er eens af, zet hem dan hard. Wat doet hij dan?
Sluit je je speakers wel goed aan (dus links en rechts en niet a+b)
En als laatste: KIJK EVEN IN JE HANDLEIDING WAT DAARIN VOOR TIPS WORDEN GEGEVEN.
Vaak zit er wel zo'n troubleshooting gedeelte in. Daar zal vast ook wel iets over die melding bijstaan
Sluit je je speakers wel goed aan (dus links en rechts en niet a+b)
En als laatste: KIJK EVEN IN JE HANDLEIDING WAT DAARIN VOOR TIPS WORDEN GEGEVEN.
Vaak zit er wel zo'n troubleshooting gedeelte in. Daar zal vast ook wel iets over die melding bijstaan
handleiding al doorgelezen.... staat niets in.. en 'een gegeven paard niet in de bek kijken???' was dat nu dan weer voor rare opmerking? heb er hard voor moeten werken.. kereltje...
Verwijderd
don't try this with a tube-amp.......Op donderdag 12 juli 2001 18:55 schreef Lampje het volgende:
Tja idd een zeer interesante opmerking dat zal een oplossing veel dichter bij brengen ...Op donderdag 12 juli 2001 19:03 schreef okidokie het volgende:
Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken!
Wat het prob. aangaat het lijkt idd een kortsluiting die er voor gezorgd heeft dat er een beveiliging aanspringt.
Laat eens horen of je nog wat geprobeerd hebt en wat de bevindingen waren
oke, heeft allemaal niets geholpen..nouja... oplossing is dichterbij.. zonder speakers volume hoog krijg ik nog steeeds diezelfde fout.. breng 't apparaat dus gewoon terug.. ik zie wel..
iig dank dank dank
iig dank dank dank
NEE! foutje, zonder speakers krijg ik de fout NIET! !!!! zal het aan m'n speakers liggen.. ik zal vanavond even een paar andere speakers erachter donderen... kijken wat ie dan doet..
tajow
tajow
Pagina: 1