Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

526735

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb dus een Moto G5 Plus gekocht. Het probleem is dat ik NFC niet werkend krijg, terwijl de telefoon wel NFC ondersteund. Ik stond dus laatst in een winkel, maar het lukte dus niet om contactloos te betalen met mijn telefoon, dus ging ik maar weer naar huis. Thuis heb ik een Mifare Classic tag, dus probeerde ik hem tegen de achterkant van mijn telefoon aan te houden, maar het lukte dus ook niet om die uit te lezen. Op mijn oude telefoon, een P8 Lite, werkte het allebei wel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Moto G5 Plus
Regiobank - Mobiel Betalen
MIFARE Classic Tool

[ Voor 8% gewijzigd door 526735 op 15-10-2017 15:36 ]

Beste antwoord (via 526735 op 16-10-2017 11:36)

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

526735 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:14:
Mijn vraag
Ik heb dus een Moto G5 Plus gekocht. Het probleem is dat ik NFC niet werkend krijg, terwijl de telefoon wel NFC ondersteund. Ik stond dus laatst in een winkel, maar het lukte dus niet om contactloos te betalen met mijn telefoon, dus ging ik maar weer naar huis. Thuis heb ik een Mifare Classic tag, dus probeerde ik hem tegen de achterkant van mijn telefoon aan te houden, maar het lukte dus ook niet om die uit te lezen. Op mijn oude telefoon, een P8 Lite, werkte het allebei wel.

Moto G5 Plus
MIFARE Classic Tool
Ik HAD hetzelfde probleem, nu heb ik geen ervaring met andere toestellen maar ik vind het NFC oppervlak erg klein, oftewel je moet hem goed tegen de reader houden. De chip zit net boven de Camera

www.casarodriguillo.com

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

526735 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:14:
Mijn vraag

Moto G5 Plus
MIFARE Classic Tool
Ik HAD hetzelfde probleem, nu heb ik geen ervaring met andere toestellen maar ik vind het NFC oppervlak erg klein, oftewel je moet hem goed tegen de reader houden. De chip zit net boven de Camera

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@wb9688

Kun je eens kijken met: Google Play: NFC Check by Tapkey of je wel een NFC chip hebt. De Moto toestellen worden in veel verschillende configuraties aangeboden en het kan zijn dat je er eentje gekocht hebt zonder NFC chip. Waar heb je het toestel gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

526735

Topicstarter
Pinin schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:04:
[...]

Oh, zit hij daar? Ja, dan doet hij het wel, maar het 'NFC oppervlak' is inderdaad erg klein, bij mijn oude telefoon was dat fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121276

Het toestel wat ik gekocht heb { e5} heeft ook geen nfc chip aan boord,gekocht bij de mediamarkt.Er zijn dus verschillende batches in de EU beland van welke wel de nfc chip hebben en sommige niet.Als ik kijk op het motto forum geven hun als antwoord dat alleen de US versie geen chipset heeft en alle EU versies wel dat klopt dus bij deze ook niet.