Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mainvoid
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 20:55
Hallo allemaal, een vriendin van me heeft aankoopadvies nodig voor een nieuwe laptop. Zelf heb ik de volgende laptop geselecteerd, de Acer Aspire A315-51-35WL.

pricewatch: Acer Aspire A315-51-35WL

Wat ga je met je laptop doen?
Het is een echte studettenlaptop, zal waarschijnlijk het meest gebruikt worden voor browsen of tekstverwerken. Verder houdt ze ook wel van een spelletje; zo speelte ze momenteel de originele rollercoaster tycoon. Grafisch hoeft het dus zeker geen beest te zijn (wat ook vrij lastig wordt in deze prijsklasse natuurlijk).
Wat is je budget?
500, 600 kan ze eventueel mee leven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ze heeft momenteel een 17" laptop, dit bevalt haar prima. Het mimumum is wel 15.6". Het viel mij op dat het vrij lastig is om een leuke laptop te vinden binnen deze prijsklasse boven 15.6"; dus was ik zelf van plan de 15,6" laptop te suggereren. Wat ze verder nog fijn vindt is een numeriek toetsenbord naast het normale toetsenbord; maar dit was geen keiharde eis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vorige laptop was een Acer. Is meer toevallig dat ik hier ook een Acer suggereer, andere merken zijn geen probleem.

Wat denken jullie van de gesuggereerde laptop of zijn er nog goede alternatieven die ik over het hoofd gezien heb? Ik heb deze gekozen omdat ik niet denk dat een laptop met een 2.0Ghz dualcore processor erg futureproof is, en deze tenminste nog 2.4ghz heeft. Ook is hij momenteel in de aanbieding bij de Media Markt. Wat ik me wel afvraag, is of 4GB geheugen nog voldoende gaat zijn; alleen heb ik niet echt een alternatief kunnen vinden met meer geheugen en verder interessante specs.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 19% gewijzigd door mainvoid op 15-10-2017 18:33 . Reden: product toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 982813

p

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 982813 op 15-10-2017 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-05 09:03
pricewatch: Medion Akoya E6421 (30022365)

Heeft meer opslag :) Denk dat het specs-wise ook fijner is. Een IPS scherm voor de kleurechtheid, SSD en HDD. Een ultra low voltage i5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mainvoid
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 20:55
Bedankt voor de reactie! Ik dacht even dat ik deze al gehad had, maar dat was blijkbaar een andere (die Medion Akoya had geen 5Ghz en dat leek me toch niet handig)!

Deze ziet er inderdaad een stuk prettiger uit, 1TB harde schijf extra, de mogelijkheid om het RAM te upgraden en een i5 in plaats van een i3.Heb ik blijkbaar toch iets niet goed gedaan met mijn filters in de pricewatch dat deze er tussendoor geglipt is.