Hoeveel warmte produceert een videokaart??

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Nou de titel zegt het al: ik wil weten hoeveel watt aan warmte een videokaart (GF2 ?) ongeveer produceert... zal niet al te veel zijn als je die kleine fans ziet toch?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Nou, aangezien de GF chips best wat kunnen hebben en dus ook best heet mogen worden hebben ze er een kleine chipkoeler opzitten. Maar ze produceren best veel warmte hoor.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Poos geleden op lanparty een gast met een G2 die pas lekker begon te lopen als hij ongeveer 80-90 graden was. :7

Verwijderd

die dingen kunnen meestal tot 90 graden worden ongeveer...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Zeker ergens tussen 15 en 25 Watt (20-25 Watt verbruikt een Celeron ook)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Demo

Demo

Topicstarter
Ow, dus een 60 watt pelt + waterblok gaat zoiets wel fris houden? >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Een TEC + waterblok moet dat wel kunnen ja. Houdt er wel rekening mee dat dat waterblok dus best veel af moet kunnen voeren. Het vermogen van de CPU + die van de TEC dus.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
ALs het goed is verbruikt een Geforce 2 GTS GPU 12watt (standaard Geforce 2 natuurlijk :))

• Demo

Demo

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 10:54 schreef Black_Adder het volgende:
ALs het goed is verbruikt een Geforce 2 GTS GPU 12watt (standaard Geforce 2 natuurlijk :))
Hmmm... dus moet ik ongeveer 24 watt afvoeren >:) ;)

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
ik d8 dat een gf1 33 watt verstookte.... gf2 zal er misschien iets onder of boven liggen, afhankelijk of je em oc'ed

Verwijderd

Ik gok zoiets --> 60 a 65 graden ( die van mij dan )
maar ik heb me kast ook wel gemod.. ik denk een _NIET_ gemodde kast --> rond de 70 a 75 @ full load

Verwijderd

die van mij wordt echt wel loei heet aan de achterkant (koel blok blijft koel) verbrand je bijna je vinger aan

Verwijderd

Mijn fan draait niet meer en hij is nu regelmatig 65-70 graden, ik heb er wel een beetje naaimachine olie tussen gedaan en dan draait die weer, maar als dat afkoelt dan werkt het juist andersom...

Ook een meeltje naar ASUS gestuurd, maar ik weet niet waar dat nou naar toe moet, want na drie weken heb ik nog steeds geen antwoord...iemand???....

Verwijderd

Op de site van Leadtek staat dat hun geforce 2 pro ongeveer 10 watt aan warmte produceert. Als het moet kan ik de exacte URL denk ik nog wel opzoeken. Ik weet dit nog aangezien ik 'm passief wilde koelen met een Zalman ZM17CU :)
Op dinsdag 10 juli 2001 11:08 schreef LeNNy het volgende:
ik d8 dat een gf1 33 watt verstookte.... gf2 zal er misschien iets onder of boven liggen, afhankelijk of je em oc'ed
gf2 verstookt in elk geval minder.
Dit is o.a. omdat hij op een kleinere micron geproduceert is.

Verwijderd

ik d8 dat een GF2 op 30watt zat maarja.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Op maandag 26 november 2001 00:46 schreef Didzjeriedoe het volgende:
Mijn fan draait niet meer en hij is nu regelmatig 65-70 graden, ik heb er wel een beetje naaimachine olie tussen gedaan en dan draait die weer, maar als dat afkoelt dan werkt het juist andersom...

Ook een meeltje naar ASUS gestuurd, maar ik weet niet waar dat nou naar toe moet, want na drie weken heb ik nog steeds geen antwoord...iemand???....
hmm. videokaart koelers zijn niet zo duur, een nieuwe aanschaffen is waarschijnlijk goedkoper dan m voor garantie terugsturen (als je nog garantie krijgt) ik heb zelf ook een asus maar nog geen probs gehad.....

Deze plek is te koop.

• Demo

Demo

Topicstarter
Hee een oudje van mij opgehaald... :)

Ik heb nu inmiddels een GF3, en ben bezig met m'n waterkoeling... dus binnenkort kan het betere overklokwerk beginnen >:)

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 09:26 schreef KeeZ.TI het volgende:

[..]

hmm. videokaart koelers zijn niet zo duur, een nieuwe aanschaffen is waarschijnlijk goedkoper dan m voor garantie terugsturen (als je nog garantie krijgt) ik heb zelf ook een asus maar nog geen probs gehad.....
Die gast in de Computerland(|:() zei me dat hij het ook had gedaan en dat die gewoon een nieuw fannetje kreeg opgestuurd
Pagina: 1