Overstappen van OBN naar iets anders (studentenhuis)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosChameleon
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-10 11:18
Mijn vraag
Hoi, ik woon samen met 5 anderen in een studenthuis in Eindhoven. Op dit moment zitten we bij OnsBrabantNet (60/60) plus TV voor ongeveer €55 per maand. Omdat een oude huisgenoot weg gaat, en het internet abonnement op zijn naam stond, hebben we een nieuw internet abonnement nodig. Daarom aan jullie de vraag om te helpen met het zoeken naar een goed abonnement voor ons.

Onze eisen zijn een download snelheid van minimaal 100Mbps en analoge/digitale TV. Upload is minder belangrijk. Ook graag de prijs zo laag mogelijk en er een monteur bij.

We weten alleen niet of het slim is om voor glasvezel te gaan. Dit is namelijk een stuk duurder maar is wel weer een stuk stabieler.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
We hebben al rondgekeken naar de verschillende abonnementen die er zijn op ons adres:

NLE:
Heeft de keuze uit standaard of glasvezel internet. Maar daar zit wel een prijsverschil van €11 pm tussen. NLE heeft wel TV, maar de installatie kosten zijn €79(!).
Voor het eerste jaar zou NLE (100/10 + TV): €389.40 (9*29.95 + 3*39.95) kosten.

YouFone:
We hebben ook naar YouFone gekeken. Deze is goedkoper dan NLE, en er zit een monteur bij. Daarentegen is de uploadsnelheid wel laag (8Mbps) en weet ik niet of YouFone vaak storingen heeft.
Voor het eerste jaar zou YouFone (100/8 + TV + monteur): €384.35 (6*19.95 + 6* 39.95 + 24.95) kosten.

Dit waren de goedkopere abonnementen die aan onze verwachtigen voldoen, die wij konden vinden. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen met een keuze maken, of eventuele andere abonnementen kunnen vinden die aan onze eisen voldoen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:38
Beide opties die je noemt hebben geen tv via de coaxkabel zoals je nu bij OBN wel had (analoge/DVB-C). Dus voor elke TV is een decoder en een UTP kabel nodig.
Er is op dit moment in Eindhoven geen glasvezelprovider waarbij ook nog TV via een coaxkabel kan laten lopen. Alleen nog IPTV (dus met één decoder per TV aan te sluiten met UTP kabel,) waarbij extra decoders 5 euro per rmaand huur kosten. Meestal zijn er 1 of 2 inbegrepen dus tel zelf maar op.
Dat geldt dus ook voor beide providers die je nu noemt. Bij NLE zit 1 decoder inbegrepen.NLE en Youfone zijn goedkoop via de koperaansluitng van KPN maar aangezien jullie al glasvezel hebben is de snelheid via die koperlijn bijna zeker geen 100 Mbit. Eerder 10 of 20 of zo.

Dan zou alleen Ziggo overblijven omdat je daar het TV signaal nog gratis kan delen naar andere TV's. op dezelfde manier als nu nog via OBN.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als dit goed werkt, dan kan je vast het huidige contract overzetten op een andere naam. €11 pp/maand is een mooie prijs.
Grootste probleem met studentenhuizen is het grote verloop waardoor vaak zo'n abonnement nog op naam staat van iemand die er allang niet meer woont en mogelijk geen contact meer mee is, gekoppeld aan een huisrekening die nog wel beheerd wordt door een huidige bewoner. Kan je niks meer wijzigen of opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
sambalbaj schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:47:
Als dit goed werkt, dan kan je vast het huidige contract overzetten op een andere naam. €11 pp/maand is een mooie prijs.
Grootste probleem met studentenhuizen is het grote verloop waardoor vaak zo'n abonnement nog op naam staat van iemand die er allang niet meer woont en mogelijk geen contact meer mee is, gekoppeld aan een huisrekening die nog wel beheerd wordt door een huidige bewoner. Kan je niks meer wijzigen of opzeggen.
Ik zou het contract ook overnemen. Dan kan je die analoge/dvb-c tv ook nog houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Barre73 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:27:
Ik zou het contract ook overnemen. Dan kan je die analoge/dvb-c tv ook nog houden.
Is dat zo? Alle OBN klanten gaan op termijn over naar KPN, waardoor je die lijn dus verliest: nieuws: Klanten OnsBrabantNet gaan over naar KPN-netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
rens-br schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:00:
[...]

Is dat zo? Alle OBN klanten gaan op termijn over naar KPN, waardoor je die lijn dus verliest: nieuws: Klanten OnsBrabantNet gaan over naar KPN-netwerk.
Dat bericht behoeft wat nuance. Klanten op het oude wgdo netwerk gaan op dit moment al verplicht over. De rest zit op het nieuwere WMP plus, wat in heel Nederland nog draait bij onder andere Telfort. Dat wordt in de komende jaren uitgefaseerd.
Maar met mijn bericht bedoelde ik het ook meer voor de kortere termijn. Bij contractovername houden ze wat ze nu hebben. Voor zolang het duurt dan. Bij een nieuw contract of nieuwe provider verliezen ze direct de analoge/dvb-c dienst.

Pagina: 1