Goedendag,
Ik ben bezig met een projectje om ledjes op een bepaalde tijd langzaam feller te laten worden.
En dat dit in de loop van de dag ook weer gaat dimmen.
Nu heb ik het stukje waar ik een vraag over heb eruit gehaald om het zo duidelijk mogelijk te maken.
Onderstaande code werkt maar vind ik zeker niet netjes.
Alleen ik weet niet welke "functie" of "list" is kan gebruiken zodat het allemaal overzichtelijker en compacter wordt.
Ik ben bezig met een projectje om ledjes op een bepaalde tijd langzaam feller te laten worden.
En dat dit in de loop van de dag ook weer gaat dimmen.
Nu heb ik het stukje waar ik een vraag over heb eruit gehaald om het zo duidelijk mogelijk te maken.
Onderstaande code werkt maar vind ik zeker niet netjes.
Alleen ik weet niet welke "functie" of "list" is kan gebruiken zodat het allemaal overzichtelijker en compacter wordt.
Het mooiste zou ik vinden om de "start_time", "end_time", "start_bright" en "end_bright" in een database te zetten. (de meeste flexibiliteit omdat ik dan veel "tijden" kan verwerken met verschillende "lichtsterktes".) Maar hoe ik dat moet aanpakken heb ik helemaal nog geen idee over.import time
from datetime import datetime
start_time = ('08:00:00')
end_time = ('10:00:00')
start_time1 = ('20:00:00')
end_time1 = ('22:00:00')
start_time2 = ('22:00:00')
end_time2 = ('23:00:00')
def fader(start,end):
print("Start time: " + start + ". \nEnd Time: " + end + ". \nStart Bright: " + str(start_bright) + ".\nEnd Bright: " + str(end_bright) + ".\n")
while True:
CurrentTime = datetime.now().strftime('%H:%M:%S')
if CurrentTime >= (start_time) and CurrentTime <= (end_time):
start_bright = 0
end_bright = 100
fader(start_time,end_time)
if CurrentTime >= (start_time1) and CurrentTime <= (end_time1):
start_bright = 100
end_bright = 50
fader(start_time1,end_time1)
if CurrentTime >= (start_time2) and CurrentTime <= (end_time2):
start_bright = 50
end_bright = 0
fader(start_time2,end_time2)