Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal hoofdzakelijk gebruikt gaan worden voor huis, tuin en keuken activiteiten (surfen, office en mailen). Echter, mogelijk dat we sporadisch een spelletje willen spelen, een tekentablet aan willen sluiten (incl. photoshop) of iets in AutoCAD uit willen werken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De richtprijs is ca. € 1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op dit moment heb ik het volgende samengesteld:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mijn zijn een hoge snelheid en een laag geluidsniveau twee belangrijke aandachtspunten voor het samenstellen van een nieuwe pc.
Ik heb op het forum al veel gelezen over de discussie tussen Intel en AMD. Mijn keuze is op AMD gevallen aangezien ik verwacht dat de extra cores van deze processor in de toekomst meer voordelen op gaat leveren. Ook lijkt een build o.b.v. AMD prijstechnisch in het voordeel te zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik advies willen over de genoemde samenstelling. Een aantal vragen zijn bijvoorbeeld:
- Zijn er betere alternatieven (bang-for-buck)?
- Kan er nog geld bespaard worden zonder daarbij in te leveren op de kwaliteit?
- Is het verstandig om een betere videokaart te kiezen?
- Is het moeilijk om de build zelf in elkaar te zetten? Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee namelijk
De computer zal hoofdzakelijk gebruikt gaan worden voor huis, tuin en keuken activiteiten (surfen, office en mailen). Echter, mogelijk dat we sporadisch een spelletje willen spelen, een tekentablet aan willen sluiten (incl. photoshop) of iets in AutoCAD uit willen werken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De richtprijs is ca. € 1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op dit moment heb ik het volgende samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 200,95 | € 200,95 |
| 1 | MSI B350 PC Mate | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Strix GeForce GTX 1050 Ti OC 4GB | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Fractal Design Define C | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 144,90 | € 144,90 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 141,95 | € 141,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 958,60 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mijn zijn een hoge snelheid en een laag geluidsniveau twee belangrijke aandachtspunten voor het samenstellen van een nieuwe pc.
Ik heb op het forum al veel gelezen over de discussie tussen Intel en AMD. Mijn keuze is op AMD gevallen aangezien ik verwacht dat de extra cores van deze processor in de toekomst meer voordelen op gaat leveren. Ook lijkt een build o.b.v. AMD prijstechnisch in het voordeel te zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik advies willen over de genoemde samenstelling. Een aantal vragen zijn bijvoorbeeld:
- Zijn er betere alternatieven (bang-for-buck)?
- Kan er nog geld bespaard worden zonder daarbij in te leveren op de kwaliteit?
- Is het verstandig om een betere videokaart te kiezen?
- Is het moeilijk om de build zelf in elkaar te zetten? Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee namelijk