Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:53
Komende week ga ik mijn baan opzeggen. Ik heb al een nieuwe en ik heb hier al getekend. Startdatum is afhankelijk van mijn oude werkgever. Mijn oude werkgever vermoed niets en qua performance doe ik het erg goed. Ik heb een salesrol en heb ik in Q1 al de helft van mijn jaarbudget binnen gehaald. Ze zullen het dus vervelend vinden dat ik weg ga.

Nu zal ik ze een gedeelte van mijn relocationpackage moeten terugbetalen omdat ik binnen een bepaalde termijn opzeg. Dit is gedekt door mijn nieuwe werkgever, dus dat is geen probleem meer. Toch denk ik dat ik er meer uit kan halen. Je hoort vaak dat mensen 'na goed overleg' uit elkaar zijn gegaan. Zou dat in mijn situatie ook van toepassing zijn?

Kan ik onderhandelen als ik vertrek?

Wat zijn zaken die ik kan geven en wat zou ik kunnen ontvangen?

Dingen die ik kan geven:
- Geen eerlijke reviews op Glassdoor/Linkedin
- Nette overdracht van lopende deals (ben ik sowieso van plan)
- Kennisoverdracht accounts (ben ik sowieso van plan)
- Niets meenemen (ben ik niet van plan want verboden en niet netjes)

Dingen die ik graag zou willen bijvoorbeeld zijn:
- Mijn telefoonnummer behouden
- Mijn telefoon behouden
- Vertrekpremie / oprotbonus
- Zo snel mogelijk stoppen en kunnen starten bij mijn nieuwe baan

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Haat je je oude werkgever zo erg dat je überhaupt bezig bent met 'er zoveel mogelijk uithalen'?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Hahn schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:22:
Haat je je oude werkgever zo erg dat je überhaupt bezig bent met 'er zoveel mogelijk uithalen'?
Het is niet haat voor mijn oude werkgever, maar wel liefde voor mijn eigen situatie.

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:19
Ik vind het nogal sneu dat je hier uberhaubt over na denkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
HenkEisDS schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:23:
[...]

Het is niet haat voor mijn oude werkgever, maar wel liefde voor mijn eigen situatie.
Als je het mij vraagt (en dat doe je, soort van): wees een vent, houd de eer aan jezelf en doe wat redelijk is, in plaats van alleen maar aan jezelf te denken. Scheelt ook weer, mocht je (onverhoopt?) weer eens met je oude werkgever in contact komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:54

3DDude

I void warranty's

Dingen die ik kan geven:

Je bedoelt dat je op glasdoor gaat liegen dat je voormalig werkgever een slechte toko is?

Wat bedoel je hiermee?

Ik zou gewoon netjes de lopende zaken over dragen. weekje vakantie nemen en dan beginnen bij je nieuwe job.
Je hebt immers al getekend dus je hebt gewoon te maken met een opzegtermijn.

[ Voor 33% gewijzigd door 3DDude op 15-10-2017 12:26 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• mstoel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 17:27
Een vertrekpremie willen als je zelf beslist ontslag te nemen? Die is ook nieuw voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
3DDude schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:24:
Dingen die ik kan geven:

? Je bedoelt dat je op glasdoor gaat liegen dat je voormalig werkgever een slechte toko is?

Wat bedoel je hiermee?
Als ik een eerlijke review schrijf dan wordt het een negatieve. Als ik zou liegen zou het een positieve worden. Als ik er dus geen schrijf dan is dit in het voordeel van mijn oude werkgever.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vraag me af wat je oude werkgever eerst gaat doen als je hem vraagt om een oprotbonus: keihard schaterlachtend uitbarsten of in woede.. :X
HenkEisDS schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:26:
[...]

Als ik een eerlijke review schrijf dan wordt het een negatieve. Als ik zou liegen zou het een positieve worden. Als ik er dus geen schrijf dan is dit in het voordeel van mijn oude werkgever.
Ah, chantage, alweer zo'n top-idee :D

Ik krijg sterk 't idee dat je werkgever al blij mag zijn dat je weggaat, misschien dan tóch kans op een oprotpremie? :?

[ Voor 63% gewijzigd door Osiris op 15-10-2017 12:27 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39

Orac

Ik mis je papa.

Serieus? Ga jij hier vragen hoe je als sales persoon moet onderhandelen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jorikdelaporik
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-04-2023
Waarom wil je zo'n moeilijk afscheid? Je komt mensen altijd weer eens tegen, hou het gewoon netjes zou ik zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedster
  • Laatst online: 30-07 09:39
Ben ik nu gek of is dit een troll?

Glassdoor?

Ze zit in het achterhuis.....

[ Voor 40% gewijzigd door Speedster op 15-10-2017 13:10 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat is vaak wel te regelen, geen probleem, maar doe je 'in goed overleg' met de huidige werkgever.
- Mijn telefoon behouden
Verschilt per werkgever en kunnen wij niet voor je beantwoorden. Ook dit zul je 'in goed overleg' moeten doen. Overigens spreek je hier wel jezelf tegen, want je zegt te 'geven' dat je niets mee wilt nemen, want dat vind je niet netjes. :S
Jij neemt ontslag en wordt niet wegbezuinigd als ik jou zo lees. Schrijf dit maar op je buik. Dat je dit überhaupt verwacht of bedenkt, terwijl jij weg wilt, zegt denk ik echt meer over jou als persoon.
Afhankelijk van jouw contract met de huidige werkgever. Als die een maand opzegtermijn in het contract heeft, dien je dat gewoon uit te zitten. Vaak is dat overigens wel met ingang van de daarop volgende maand, maar nogmaals, check dat even in je contract. En doe dat 'in goed overleg' met jouw werkgever.

Hopelijk zie je een bepaald patroon... ;)

Bedenk je verder dat jij degene bent die vertrekken wilt en dat de werkgever dan dus tot niets verplicht is en alleen dingen met en voor jou hoeft te doen 'in goed overleg'. Hier dus vragen hoe je het beste eruit kan halen komt nogal egoïstisch over, als je het mij vraagt, jij wil vast niet zonder reden bij jouw huidige werkgever weg, toch?

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 15-10-2017 12:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Lol, dat je al begint over klanten / deals meenemen of niet meenemen.

Ooit aan gedacht dat je misschien wel een beding hebt getekend en dat jij straks op je knieën moet ipv andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:05
Osiris schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:26:
Ik vraag me af wat je oude werkgever eerst gaat doen als je hem vraagt om een oprotbonus: keihard schaterlachtend uitbarsten of in woede.. :X
Of zo nu en dan de LinkedIn volgen en als oude werkgever ongevraagd referentie doorgeven aan nieuwe werkgever.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
HenkEisDS schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:26:
[...]

Maar alles wat jij wilt is in mijn ogen volledig onredelijk?
Waarom zou je überhaupt een review moeten schrijven, en dan wil je het ook nog negatief gaan doen + je wilt zijn/haar telefoon in bezit houden + je wilt een oprot premie? Dat is allemaal eventueel mogelijk, maar dan moeten de rollen omgedraaid zijn. Jij wilt weg, jij mag (moet niet) een oprotpremie betalen, niet je werkgever, jij mag netjes zijn/haar telefoon teruggeven.

Het enige wat jou goed staat is het volgende wat je zelf ook zegt: ''na goed overleg'' uit elkaar gaan.

Vind je het niet prettiger indien het desbetreffende (huidige) bedrijf positief op je CV staat? Ipv dat je het desbetreffende bedrijf helemaal niet kan noteren op je CV? Indien je hun zo graag wilt uitpersen, dan zullen ze dat (hopelijk) ook bij jou doen? Dan gaan ze wel zoeken naar fouten die je gemaakt hebt met alle gevolgen van dien.

[ Voor 15% gewijzigd door LopendeVogel op 15-10-2017 12:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

HenkEisDS schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:20:

Nee. Hooguit over opzegtermijn. Je bent sowieso verplicht om je werkzaamheden op een nette manier af te ronden en over te dragen en verder heb je hun niks meer te bieden. Je kan wel met dingen gaan dreigen maar dan kun je goede referenties voor de toekomst wel op je buik schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Bedankt voor de inhoudelijke reacties tot nu toe.
CH4OS schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:28:
[...]
Dat is vaak wel te regelen, geen probleem.

[...]
Verschilt per werkgever en kunnen wij niet voor je beantwoorden.

[...]
Jij neemt ontslag en wordt niet wegbezuinigd als ik jou zo lees. Schrijf dit maar op je buik
[...]
Afhankelijk van jouw contract met de huidige werkgever. Als die een maand opzegtermijn in het contract heeft, dien je dat gewoon uit te zitten. Vaak is dat overigens wel met ingang van de daarop volgende maand, maar nogmaals, check dat even in je contract.

Bedenk je verder dat jij degene bent die vertrekken wilt en dat de werkgever dan dus tot niets verplicht is en alleen dingen met en voor jou hoef te doen 'in goed overleg'. Hier dus vragen hoe je het beste eruit kan halen klinkt nogal egoïstisch, als je het mij vraagt, jij wil vast niet zonder reden bij jouw huidige werkgever weg, toch?
Het is ook wel redelijk egoistisch, dat ben ik met je eens. Maar zonder teveel in details te treden zijn zij dit ook.
downtime schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:30:
[...]

Nee. Hooguit over opzegtermijn. Je bent sowieso verplicht om je werkzaamheden op een nette manier af te ronden en over te dragen en verder heb je hun niks meer te bieden. Je kan wel met dingen gaan dreigen maar dan kun je goede referenties voor de toekomst wel op je buik schrijven.
Een goede referentie in de toekomst is zeker iets dat ik kan vragen. Goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HenkEisDS schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:36:
Het is ook wel redelijk egoistisch, dat ben ik met je eens. Maar zonder teveel in details te treden zijn zij dit ook.
Maar jij neemt, om wat voor reden dan ook, zelf ontslag. Dan verschiet je gewoon je eigen kruid. Het bedrijf is jou dan ook niets verplicht of zo. Al het extra wat je wilt, zul je dan echt in goed overleg moeten doen. Iets wat overigens sowieso moet als je geen opzegtermijn in jouw contract hebt staan.

Ook spreek je jezelf tegen, je zegt niets te willen meenemen, want dat vind je niet netjes, maar toch zou je wel de mobiele telefoon willen meenemen. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 15-10-2017 12:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ik jouw huidige werkgever zou zijn, en je legt dit aan mij voor, dan is het eerste dat ik doe, jou op non actief zetten en je nieuwe werkgever bellen.

Ik vind het respectloos, prima als jij elders aan de slag wilt, maar je zadelt je huidige werkgever al met een probleem op, hij moet immers vervanging regelen. En dan wil jij ook nog een beloning voor het opstappen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

_O- _O- _O- _O- _O-

- "Hoi baas, ik neem ontslag. Mag ik nog even een paar maandsalarissen vangen?"

Enig idee hoe belachelijk dat klinkt? Jij wilt weg en nu verwacht je allerlei extra's?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
CH4OS schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:38:
[...]
Maar jij neemt, om wat voor reden dan ook, zelf ontslag. Dan vervallen gewoon veel zaken die jij wel denkt te kunnen verwachten of eruit te slepen, omdat jij zelf weg wilt, is het bedrijf jou niets verplicht.

Ook spreek je jezelf tegen, je zegt niets te willen meenemen, want dat vind je niet netjes, maar toch zou je wel de mobiele telefoon willen meenemen. ;)
Klopt ook. Ik heb ook niet het idee dat ik ergens recht op heb. Ik ben gewoon nieuwsgierig of ik iets mis en of er mensen zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt en hier beter uit zijn gekomen dan ze initieel hadden verwacht.

Laptop zou ik ook kunnen vragen. Is aan vervanging toe en zij hebben er dus niets meer aan. Telefoon idem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
HenkEisDS schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:41:
[...]

Laptop zou ik ook kunnen vragen. Is aan vervanging toe en zij hebben er dus niets meer aan. Telefoon idem.
Ik snap nog steeds niet waarom jij denkt dingen mee te gaan krijgen :? Jij gaat sowieso weg, ze ontslaan je niet, dus waarom zouden ze je ook maar 1 euro meegeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HenkEisDS schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:41:
Klopt ook. Ik heb ook niet het idee dat ik ergens recht op heb. Ik ben gewoon nieuwsgierig of ik iets mis en of er mensen zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt en hier beter uit zijn gekomen dan ze initieel hadden verwacht.
Je stapt zelf op, wees blij dat een andere werkgever jou wil aannemen. Ergens zou ik eigenlijk die nieuwe werkgever wel even willen inlichten hierover, zal mij benieuwen of hij jou dan überhaupt nog wel wil aannemen. ;)
Je hebt echt last van waanideeën en bent op zijn minst onrealistisch. Waarom zou een oud werkgever in jou investeren? Je gaat immers weg. Je had die nieuwe laptop moeten onderhandelen bij de nieuwe werkgever.

Wordt alsjeblieft even wakker, knijp jezelf desnoods even, of stop met trollen.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 15-10-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tsurany schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:39:
[...]

_O- _O- _O- _O- _O-

- "Hoi baas, ik neem ontslag. Mag ik nog even een paar maandsalarissen vangen?"

Enig idee hoe belachelijk dat klinkt? Jij wilt weg en nu verwacht je allerlei extra's?
Dat was ook mijn gedachte toen ik het las. Als je baas je weg wilt hebben en jij wilt blijven en hebt een contract dan valt daar over te praten, maar niet als je zelf weg gaat.

Telefoonnummer mag je waarschijnlijk ook niet houden als klanten dat nummer hebben. Lijkt me niet in het voordeel van het bedrijf als je dat meeneemt. Je de telefoon/laptop laten houden als je toch weg gaat zie ik ook geen voordeel in. Dat zou ik als baas liever weggeven of goedkoop weg doen aan een werknemer die blijft.

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 15-10-2017 12:50 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 22:10
je mist een hele hoop idd :D 8)7
Kan maar dan moet je er gewoon voor betalen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
Ze zijn niets verplicht inderdaad. Ik denk dat ik een antwoord op mijn vraag heb en dat het bij vertrek niet mogelijk is om te onderhandelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:38
Betreffende meenemen van je huidige nummer.... Aangenomen dat klanten deze ook hebben, zit je daadwerkelijk te wachten op telefoontjes waarbij je 'nee' moet verkopen en vertellen dat je een andere werkgever hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:12
Dat nummer kan vaak wel, maar zoals shithappens al zei, is dat wel zo handig?
Verder: hahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
ShitHappens schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:48:
Betreffende meenemen van je huidige nummer.... Aangenomen dat klanten deze ook hebben, zit je daadwerkelijk te wachten op telefoontjes waarbij je 'nee' moet verkopen en vertellen dat je een andere werkgever hebt?
Aangezien hij in de sales zit vermoed ik sowieso dat z'n ex-werkgever hier helemaal niet op zit te wachten. Je weet dan niet meer wat je ex-werknemer voor verhalen op gaat hangen naar die klanten die dat oude nummer bellen.

En wat betreft de OP: was er wel klaar mee op het moment dat hij insinueerde z'n oud-werkgever met Glassdoor reviews te gaan chanteren. :r

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij een van onze filialen ging een directeur weg 'in goed overleg'
De man moest ALLES achterlaten, zelfs de PC en Laptop die hij buiten kantoor gebruikte.

Niet dat er geen backup zou zijn, maar alle data en informatietoegang werd direct ingetrokken.
Sales die hier weggaan, krijgen ook 'niets' mee.

Ik geef je iig weinig kans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Bizar topic dit!
Je bent bang dat je 'iets mist'? Hoezo maximaliseren tot je er bij neervalt!
Je gaat bij een bedrijf weg uit eigen beweging en wil daar op allerlei manieren nog een slaatje uit slaan.

Probeer je eens te verplaatsen in je huidige werkgever en stel jezelf dan de vraag of dit allemaal redelijk klinkt.
Gewoon vriendelijk zijn, als basis houding zeg maar, zou een leuk beginpunt zijn!

Daarnaast:
Ik weet niet hoe het in jouw business gaat, maar bij mij is het allemaal 1 groot netwerk, dus dat lijkt me nog een beweegreden om je normaal te gedragen (ja dit is een egoïstische beweegreden, maar misschien spreekt die TS aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
Dikke kans dat je direct op non-actief wordt gesteld(want sales) op het moment dat je aangeeft een andere baan te hebben.

Voor de rest, grow up en focus je op je nieuwe job.

[ Voor 3% gewijzigd door FDMK op 15-10-2017 12:56 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Katerin schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:50:
Dat nummer kan vaak wel, maar zoals shithappens al zei, is dat wel zo handig?
Verder: hahahahaha
Het nummer kan vaak juist niet. Het is een nummer die is toebedeeld aan een bedrijf, dat nummer zit vaak in een pool waarbij het nummer onderdeel is van een groter abonnement. Een nummer daaruit is niet zo makkelijk over te zetten naar een consumenten nummer. Als het bedrijf alle nummers opeenvolgend heeft dan willen ze dat zelf ook niet.

Denk eraan dat voor consumenten allerlei wetten zijn waarbij nummer overzetten verplicht is, deze wetten zijn er NIET voor bedrijven.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Stewie!

Keen must die!

ShitHappens schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:48:
Dat willen veel van dit type verkopers. Is omdat zij zichzelf en minieme eigen winkans belangrijker vinden dan het gezamenlijke belang van de werkgever en iedereen die daar werkt.

Je kan je afvragen wat voor rockstar verkoper je bent als je je sales moeten halen uit mensen die toevallig je oude telefoonnummer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan mezelf en mede-Tweakers denkende: liever een eerlijke Glassdoor review. Dat kan anderen de nodige drama schelen, en wie weet wordt je ex-werkgever er beter door.

Een voormalige baas van mij deed het altijd zo: "Hier is een lijstje met redelijke en minder redelijke wensen van onze kant. Als je die allemaal nakomt krijg je van ons een extra maand salaris, zonder dat je daarvoor naar kantoor hoeft te komen." Er zijn er maar weinig die een paar duizend euro laat liggen om ergens online hun beklag te kunnen doen. Zodra ze bij een nieuwe baas beginnen verdwijnen de negatieve gevoelens meestal als sneeuw voor de zon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mja, geen idee wat er allemaal is voorgevallen, maar eigen gewin boven eerlijkheid stellen vind ik sowieso nogal not-done.

Ik snap het wel, maar had jij niet ook liever vooraf geweten wat voor werkgever het was, voordat je er in dienst kwam? Ga je dat nu anderen ook ontnemen? Om een telefoon en/of telefoonnummer wat je misschien sowieso niet krijgt?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Het is wel sales hier hé. Ander type mens dan bv it'er.
Die zijn goed in andere dingen waaronder onderhandelingen met maximaal eigen belang targets en zo. Dus op zich vind ik het topic zo gek nog niet. Wel beetje vreemde ideeën soms maar soit.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Ardana schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:05:
Mja, geen idee wat er allemaal is voorgevallen, maar eigen gewin boven eerlijkheid stellen vind ik sowieso nogal not-done.

Ik snap het wel, maar had jij niet ook liever vooraf geweten wat voor werkgever het was, voordat je er in dienst kwam? Ga je dat nu anderen ook ontnemen? Om een telefoon en/of telefoonnummer wat je misschien sowieso niet krijgt?
Ik zal niet mijn eigen gewin boven eerlijkheid stellen. Of een review niet schrijven goed of slecht is laat ik in het midden.

Wat betreft dat telefoonnummer: ik gebruik mijn zakelijke telefoon ook privé. Het is me meer hierom dat ik het nummer wil houden. Mocht een oude klant bellen dan zal ik ze helpen door ze naar mijn oude manager te verwijzen. Kreeg op mijn vorige nummer 3 jaar na dato nog belletjes en die kon ik allemaal net iets beter helpen dan ze naar support doorverwijzen.
ErikRo schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:12:
Die zijn goed in andere dingen waaronder onderhandelingen met maximaal eigen belang targets en zo. Dus op zich vind ik het topic zo gek nog niet. Wel beetje vreemde ideeën soms maar soit.
Jij snapt het. Hoewel ik persoonlijk niet gedreven wordt door de bonus/commissie, maar meer door trots. Daarnaast zijn mijn bonustargets altijd gelijk aan het bedrijfsbelang.

En de, zoals sommigen het zien, vreemde ideeën zijn niets meer of minder dan brainstorm ideeën. En zoals zelfs de ITers hier weten: bij brainstormen is niets fout. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door HenkEisDS op 15-10-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
* Nummer: weinig kans ivm klanten die je blijven bellen
* Glassdoor/LinkedIn: als je niks liefs weet te zeggen, zeg je toch gewoon niks. Dit aangeven als "onderhandeling" is gewoon chantage.
* Telefoon: Dit kan prima onder de huidige werkkosten regeling. Reken hierbij wel op een marktconform tarief + 21% BTW
* Laptop idem
* Eerder stoppen: liever graag, dan doorwerken. Een relatie breng je niet aan met de boodschap dat je over twee weken weg bent. Overdracht is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Alle clichés komen hier voorbij van een salestijger. Als je ontslag neemt, zul je waarschijnlijk gelijk vrij van werk worden gesteld en je laptop en telefoon moeten inleveren (is mijn ervaring met sales collega's die weggingen). Het enige waar jij nog moet bezighouden is dan overdracht. Ik weet niet of je nog een eindejaars bonus krijgt, maar die vervalt als je ontslag neemt,
voor einde boekjaar (is niet naar rato)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Dus TS gaat op eigen initiatief weg en wil iets van een ontslagvergoeding.

Gaat niet gebeuren, de werkgever heeft geen enkele reden om te betalen zonder dat er iets nuttigs tegenover staat. TS gaa immers weg.

Los daarvan, het idee getuigt van onbegrip en misschien wel minachting tegen het concept van een onslagvergoeding en de mensen die hem terecht ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Komende week ga ik mijn baan opzeggen. Ik heb al een nieuwe en ik heb hier al getekend. Startdatum is afhankelijk van mijn oude werkgever. Mijn oude werkgever vermoed niets en qua performance doe ik het erg goed. Ik heb een salesrol en heb ik in Q1 al de helft van mijn jaarbudget binnen gehaald. Ze zullen het dus vervelend vinden dat ik weg ga.

Nu zal ik ze een gedeelte van mijn relocationpackage moeten terugbetalen omdat ik binnen een bepaalde termijn opzeg. Dit is gedekt door mijn nieuwe werkgever, dus dat is geen probleem meer. Toch denk ik dat ik er meer uit kan halen. Je hoort vaak dat mensen 'na goed overleg' uit elkaar zijn gegaan. Zou dat in mijn situatie ook van toepassing zijn?

Wat zijn zaken die ik kan geven en wat zou ik kunnen ontvangen?

Dingen die ik kan geven:
- Nette overdracht van lopende deals (ben ik sowieso van plan)
- Kennisoverdracht accounts (ben ik sowieso van plan)
- Niets meenemen (ben ik niet van plan want verboden en niet netjes)

- Mijn telefoon behouden
Als nieuwe werkgever zou ik me afvragen of ik je wel zou willen...

Ik benieuwd naar de achterliggende gedachten waarom je nu zo handelt?

Nooit schepen achter je verbranden en classy vertrekken. Om je telefoonnummer en telefoon zou je nog kunnen vragen. Wanneer je weg mag staat waarschijnlijk in je huidige contract vastgelegd.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:08
Is het ook je eerste baantje geweest dat je dit moet vragen hier?

Zaken waarover je kunt ‘onderhandelen’ bij vrijwillig vertrek zijn dingen als vanaf wanneer je kunt vertrekken, wat er gebeurt met je relatiebeding en non-concurrentie, eventuele kosten die je nog moet terugbetalen en of je en referentie kunt krijgen.

Hoe je het ook noemt het blijft een lachwekkend idee dat je überhaupt bedacht hebt dat je een vertrekpremie mee zou kunnen krijgen. Serieus?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Onderhandelen kan wel degelijk, maar dan de andere kant op:
"Beste werkgever, ik overweeg een andere baan want een aantal dingen bevallen mij niet: A en B zijn slecht geregeld, salaris wat mager, slechte secundaire voorwaarden..."
"Oh, werknemer, dat is jammer te horen! Valt er over te praten dat we dingen toch beter voor je kunnen regelen waardoor je besluit te blijven?"
"...ja, wellicht, als we nou afspreken dat..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
knip - sollicitatie voor permban

[ Voor 87% gewijzigd door Rukapul op 15-10-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terwijl iedereen hier (terecht!) verkondigd dat je best wel vaag en egoïstisch bezig bent, negeer je dat voor het gemak maar even en blijf je zelf maar allerlei zaken toevoegen aan je wensenlijstje. Seriously...

Je ziet zelf toch hopelijk wel in dat dit echt te gek voor woorden is hè? Je huidige werkgever is bij geen enkele wens (/eis) van jou beter af. En waarom zou hij/zij jou extra belonen als je zelf besluit om op te stappen? :?

In goed overleg hoeft zoiets natuurlijk geen vechtscheiding te worden, maar dan moet je het wel redelijk benaderen. Je hebt recht op bepaalde zaken (denk aan openstaande vakantiedagen laten uitbetalen of meenemen naar je volgende werkgever), maar meer dan dat zou je helemaal niet moeten willen. Het is vaak een klein wereldje, ongeacht de industrie waarin je werkzaam bent. Probeer altijd iedereen te vriend te houden, want je weet maar nooit wanneer je elkaar weer tegenkomt en op dat moment eventueel voor elkaar kunt betekenen. Of voor elkaar kunt verknallen, als je op een minder nette manier uit elkaar gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Nogmaals, ik zie dit topic als brainstormen. Openstaande vakantiedagen had ik nog niet bedacht, goeie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik ben heel benieuwd hoe het gesprek zal gaan, want.... nondeju zeg, wat ga jij je een gezeik op je schouders halen als je het gesprek echt zo inschiet. Elke, beetje, manager zal hier korte metten mee maken. Wat een instelling. Jij gaat weg, dus jij hebt niets, maar dan ook echt niets te eisen. Denk je dat het allemaal coulance is? Je hebt een contract en die beeindig jij eenzijdig. Waarom zouden ze je ook iets verplicht zijn?

De voorbeelden die jij hoort over "goed uit elkaar gaan" speelt bij situaties waar de werkgever, vanwege uiteenlopende redenen, van de werknemer 'af moet' welke een vast contract heeft. Daar heeft de werknemer dan iets te eisen, en terecht.

Jij, hebt niks te eisen. En dan kom je nog met dreigementen als: "Geen eerlijke reviews op LinkedIn". Echt? Wat een niveautje man.

Laat even weten hoe het gaat. Wordt lachen.
vanaalten schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:26:
Onderhandelen kan wel degelijk, maar dan de andere kant op:
"Beste werkgever, ik overweeg een andere baan want een aantal dingen bevallen mij niet: A en B zijn slecht geregeld, salaris wat mager, slechte secundaire voorwaarden..."
"Oh, werknemer, dat is jammer te horen! Valt er over te praten dat we dingen toch beter voor je kunnen regelen waardoor je besluit te blijven?"
"...ja, wellicht, als we nou afspreken dat..."
Ehm, of ze zeggen: "Wij houden niet van chantage. Rot maar op."
Dit zijn dingen die je in je functioneringsgesprekken (die 2 kanten op is!) moet bespreken. Als je opeens met een hele stapel dingen komt en een chantagemiddel kunnen ze terecht vragen waarom je dat nooit eerder hebt laten weten.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkEisDS schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:35:
Nogmaals, ik zie dit topic als brainstormen. Openstaande vakantiedagen had ik nog niet bedacht, goeie inderdaad.
I rest my case :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik zou nog maar eens diep nadenken over wat je hier oppert.

Goed vertrekken ergens, op een nette manier, is eigenlijk het belangrijkste. Je gooit anders op termijn je eigen glazen in. Geen idee in wat voor branche je actief bent als verkoper, maar het kan soms een kleine wereld zijn. Zodra er vervelende verhalen over je de ronde gaan doen ben je al te laat en zullen sommige werkgevers je niet meer willen hebben. Zeker als verkoper zit je in een vertrouwenspositie omdat je heel veel weet over de klanten van een bedrijf. Als je bewijst dat je niet te vertrouwen bent zal dat je nog lang kunnen achtervolgen.

Zeg nu je oude baan op een nette manier op. Werk mee aan de overdracht aan je opvolger en regel nog zaken als openstaande vakantiedagen. Telefoonnummer meekrijgen lijkt mij sterk, je zal anders nog steeds gebeld kunnen worden door klanten. Moet je ook niet willen, je zal ongetwijfeld een concurrentie- of relatiebeding hebben dat je niet klanten van je oude baas mag benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Als ik jouw leidinggevende zou zijn en je zou gaan chanteren/extra geld gaan eisen, dan ben je direct alle medewerking en goodwill kwijt. Kun je meteen die telefoon, telefoonnummer en al het andere vergeten.

Als we zo gaan doen ga ik ook hard tegen hard spelen.

Buiten fatsoensnormen ben jij de "kwade" in deze. Als je graag dat telefoonnummer houdt (ivm prive gebruik) zou ik juist proberen om mijzelf meewerkend op te stellen. Ga gewoon open het gesprek aan dat je snapt dat het nummer gebruikt wordt door zakelijke contacten. Misschien kan je het op basis van vertrouwen overeenkomen dat je de klanten van tevoren op de hoogte stelt van het wegvallen van dit nummer en eventuele latere telefoontjes netjes doorspeelt naar het oude bedrijf. Maar dat is puur goodwill van jouw oude baas. Om zeer terechte redenen gebeurt dat meestal niet (in die branche).

Als je zo met gestrekt been inkomt denk ik dat je jezelf alleen maar in de voet gaat schieten.

En nu ineens beginnen over allerlei verkeerde situaties in het bedrijf is een beetje mosterd na de maaltijd. Als je daar niet eerder mee bent gekomen is het nu gewoon vuil spelen. Dat kan jouw baas ook. Als hij echt kwaad wil kan hij deze situatie ook "per ongeluk" lekker naar jouw nieuwe baas. Mag niet, gebeurd wel, is amper te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 18:45
Hahahaha, wat een topic.

Prachtig. Ik vermoed dat TS ook echt denkt dat zijn huidige werkgever straks helemaal in de rats zit vanwege zijn vertrek, en zijn veel te hoge inzet met terugwerkende kracht beloond moet worden.

Laat me wel zijn, als je werk je niet bevalt, ga dan weg. En niet pas als je al zodanig gedemotiveerd bent geraakt om de werkgever te chanteren en een godcomplex rijker bent.

Ik vermoed dat je veel verder dan vakantiedagen (die hij je kan laten opnemen trouwens), en wellicht het telefoonnummer, niets krijgt.

You lose.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt denk ik een beetje aan de branche. Als 1 van mijn sales "collega's" hier met een ontslagbrief komt, dan geeft ik het een kwartiertje voor de laptop en telefoon bij mij of een collega op het bureau liggen. Je komt vanaf dat moment gewoon netjes naar kantoor voor overdracht van al je accounts, lopende leads.... Verder wordt het:

- Je kunt vertrekken als de overdracht afgerond is. Als je ergens anders begint, ontbinden we eerder. Anders wordt je vrijgesteld van werk tot het moment van ontbinding. Vakantiedagen neem je op (overschot) of worden verrekend (tekort).
- Leaseauto binnen de normale regeling: inleveren uiterlijk op dag van ontbinding. Leaseauto boven de normale regeling: meenemen.
- Denk aan je relatiebeding.
- Geen eindejaarsbonus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heb het topic doorgelezen en zal mijn mening maar even voor me houden. Maar wil je alsjeblieft melden hoe het is gegaan? Ben zeer benieuwd naar de uitkomst namelijk.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:24

Mickey77

Allround ICT-er

Ik ben ook wel nieuwsgierig eigenlijk. De wereld waar de topic starter in leeft is een andere wereld waar ik in leef (ruilen? nee alsjeblieft niet!) en ik vind die gedachtenkronkels ook wel interessant. Maar ook ik wordt wel benieuwd naar de werkgevers. Hoe reageren werkgevers in dat voor mij 'alternate universe'?

Als het als onderslag bij heldere hemel komt, kan ik mij voorstellen dat de manager in kwestie direct de laptop en telefoon inneemt en dat er helemaal geen gesprek komt. Maar nogmaals: ik ben wel benieuwd. Komt er toch een goed gesprek, komt er contact met de nieuwe baas, etc. Het zou voor mij een kijkje zijn in een andere wereld, een soort soap eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Laatst online: 11-09 19:55
Als je ontslag neemt, doe het dan met wederzijds goedvinden. Je had dan nog kunnen onderhandelen en iets kunnen regelen. Nu krijg ik eerder de indruk dat alles ad-hoc gedaan is, waardoor je werkgever plotseling voor vervanging moet zorgen. Ik vind het nog indrukwekkend, dat je nieuwe werkgever niet even naar je oude werkgever gebeld heeft ter referentie. Heb je daar nog geluk mee gehad.

Ik neem aan dat je een NDA hebt ondertekend en je zal vast wel te maken krijgen met concurrentiebeding.

Je kans is klein dat je er nog iets uit kan slepen, immers ben jij nu degene die ontslag genomen heeft zonder wederzijds goedvinden. Maar waarom zal je? Je riskeert je reputatie voor peanuts.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
- Mijn telefoon behouden
Why the fuck zou je een oprotpremie krijgen als je zelf vertrekt?

Die is bedoeld voor mensen die ontslagen worden, zodat ze iets extra's hebben om te kunnen overbruggen totdat ze weer iets anders gevonden hebben (ww is immers een max aan).

Daarnaast is een opzegtermijn er niet voor niets. Jouw huidige werkgever moet immers ook de kans krijgen om te reageren op de nieuwe situatie (kennisoverdracht, vacature regelen, etc).

Telefoon behouden vind ik ook raar. Het toestel is immers van de zaak, niet van jou.

Als ik jouw werkgever zou zijn, zou ik dit erg onredelijke vragen vinden. En ergens blij zijn dat je weg gaat.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wat een graaier ben je dan zeg. Bizar.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bart ® schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:37:
Wat een graaier ben je dan zeg. Bizar.
Past wel bij zn functie natuurlijk ... sales ;)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:12:
In de sales hoef je niet per se een klootzak te zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

With all due respect, maar als ik als potentiële _klant_ van je nieuwe werkgever dit verhaal zou lezen, is dat bedrijf meteen een potentiële nieuwe klant kwijt.

Zulke sales figuren doe ik geen zaken mee.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09 14:44
Ik vind het jammer dat er wel erg gebashed wordt.
Eens, het is erg ongelukkig geformuleerd en ik zou het zelf iets anders doen (en bepaalde dingen absoluut niet zoals een aantal van jullie hier ook aangeven), maar de vraag die gesteld wordt is nog steeds een goede.
heb helaas nog niet echt antwoorden gezien, afgezien van oordelen.

Moeten we elkaar niet helpen hier?

Een idee zou zijn dat werknemer, huidige collegae en werkgever elkaar een referentie geven op LinkedIn.

[ Voor 30% gewijzigd door rvdlaar op 15-10-2017 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:25
rvdlaar schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:20:
Ik vind het jammer dat er wel erg gebashed wordt.
Eens, het is erg ongelukkig geformuleerd en ik zou het zelf iets anders doen (en bepaalde dingen absoluut niet zoals een aantal van jullie hier ook aangeven), maar de vraag die gesteld wordt is nog steeds een goede.
heb helaas nog niet echt antwoorden gezien, afgezien van oordelen.

Moeten we elkaar niet helpen hier?

Een idee zou zijn dat werknemer, huidige collegae en werkgever elkaar een referentie geven op LinkedIn.
Mensen kunnen hier zaken posten en vragen om advies en TS krijgt hier veelal een vrij waardevol advies namelijk: "Wees niet zo'n egocentrische paardenlul". :P

TS hanteert een parasitaire insteek waar het op arbeidsrelaties aankomt, terwijl een goede arbeidsrelatie (en de beëindiging daarvan) juist symbiotisch is. Een net afscheid is voor beide partijen voordelig. Dat betekent doorgaans dat jij zorgt dat je je werkzaamheden netjes afrondt en / of overdraagt en je werkgever wat coulant is waar het zaken betreft als het opnemen van vakantiedagen, behoud van een telefoonnummer, enzovoort. Ik ben inmiddels een drietal keer vertrokken bij een werkgever, maar elke keer met de mededeling: 'Mocht je nieuwe baan niet bevallen, kom dan gerust weer terug'.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
kfaessen schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:55:
[...]

Het nummer kan vaak juist niet. Het is een nummer die is toebedeeld aan een bedrijf, dat nummer zit vaak in een pool waarbij het nummer onderdeel is van een groter abonnement. Een nummer daaruit is niet zo makkelijk over te zetten naar een consumenten nummer. Als het bedrijf alle nummers opeenvolgend heeft dan willen ze dat zelf ook niet.

Denk eraan dat voor consumenten allerlei wetten zijn waarbij nummer overzetten verplicht is, deze wetten zijn er NIET voor bedrijven.
Telefoonnummer dat onderdeel is van een blok kan gewoon worden uitgeporteerd.

Maar als ik het goed begrijp heb is het telefoonnummer zowel prive als zakelijk gebruikt? Tip voor bij de volgende werkgever: Selecteer je zakelijke nummer als je zakelijk belt, en je privenummer als je prive belt. Vrijwel iedere provider heeft er een app voor. Bijv. de Zapper, Hipper, Tele2, of weetikveel wat voor app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk wel zeker dat je weg had gekund met een kleine vergoeding, maar niet als je al een nieuwe baan hebt. Veel bedrijven hebben er geld voor over om van ongemotiveerde mensen af te komen. Meestal is dit wel een slepend traject, dat maanden duurt, die jij dus niet hebt, want, nieuwe baan. Belangrijk side effect: zeer slecht voor je reputatie en ik weet niet wat je doet, maar het is vaak een hele kleine wereld.

Telefoonnummer is vast te regelen, maar laptop? Waarom zou je? Als je goed bent, verdien je toch zat om zelf goede spullen te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Krisp op 16-10-2017 07:39 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Je zal zo'n gast maar aannemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:50
Je wilt heel veel eisen maar wat schiet je oude werkgever ermee op?

Als ik je oude werkgever was en je zou zulke dingen eisen dan ging ik toch eventjes je contract goed doorlezen en heel moeilijk doen over eventuele concurrentiebedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Laatst online: 11-09 19:55
Trommelrem schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:43:
[...]

Telefoonnummer dat onderdeel is van een blok kan gewoon worden uitgeporteerd.

Maar als ik het goed begrijp heb is het telefoonnummer zowel prive als zakelijk gebruikt? Tip voor bij de volgende werkgever: Selecteer je zakelijke nummer als je zakelijk belt, en je privenummer als je prive belt. Vrijwel iedere provider heeft er een app voor. Bijv. de Zapper, Hipper, Tele2, of weetikveel wat voor app.
Klantenbestand en zakelijk telefoonnummer. Do the math.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
armageddon_2k1 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:36:
Ehm, of ze zeggen: "Wij houden niet van chantage. Rot maar op."
Dit zijn dingen die je in je functioneringsgesprekken (die 2 kanten op is!) moet bespreken. Als je opeens met een hele stapel dingen komt en een chantagemiddel kunnen ze terecht vragen waarom je dat nooit eerder hebt laten weten.
Mee eens, dat frustraties & irritaties al eerder gecommuniceerd horen te worden. Maar soms gebeurt daar niets mee, geen tijd, geen prioriteit of niet doorhebben hoe belangrijk het voor iemand is. En dan kan een ontslagmelding als wake-up call ineens WEL dingen laten veranderen.

Maar goed, het is de manier waarop dingen lopen die dit wel of niet mogelijk maken. We hebben hier geen inzicht in hoe de boel er bij TS op het werk echt voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:28

Blokker_1999

Full steam ahead

Het probleem is dat er niet veel te brainstormen valt: jij gaat iemand benadelen door je arbeidsovereenkomst op te zeggen en dan wil jij er nog rijkelijk voor beloond worden ook. Dat komt een beetje over als: ik ben net geflitst met 200 op de snelweg. Hoe kan ik zoveel mogeijk geld van de staat ontvangen hiervoor?

Want vergis je niet: jij brengt schade toe aan je huidige werkgever. Deze ziet onverwacht een werkkracht vertrekken waardoor er na je vertrek tijdelijk minder werkuren gepresteerd kunnen worden maar ondertussen wel meer werkuren geïnvesteerd moeten worden in het vinden en trainen van een vervanger. En terwijl jij dus potentieel een daling aan inkomsten opleverd en een stijging aan onkosten wil jij daar nog voor gecompenseerd worden ook?

Wanneer je vertrekt zijn er inderdaad enkele kleine dingen waarover je kan onderhandellen, maar deze zijn zoals je in dit topic kunt zien beperkt en hangen vooral af van de goodwill van de werkgever. En dan durf jij er nog chantage gaan bijhalen.

Ik heb nu al bijna medelijden met je nieuwe werkgever.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben blij dat ik niet in de sales wereld werk, want een persoon als TS lijkt me gezien z'n uitspraken en instelling geen fijne collega.

Overigens hoop ik dat Henk Eisjedies een pseudoniem is, anders wens ik je veel succes in de toekomst met solliciteren aangezien iedere werkgever tegenwoordig 'effe Googled' voordat iemand op gesprek mag komen.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Even een vraag die al eens eerder is gesteld; waarom ga je nu weg bij je huidige werkgever? (als je dit niet wilt delen; even goede vrienden maar ik probeer een beeld van je te verkrijgen omdat ik je TS vrij......euhm...... beledigend vind tegenover je (soon-to-be-ex) werkgever)

Die "oprot" premie kan je inderdaad vergeten, allicht je overtollige vakantie uren/overuren die worden uitbetaald (zal de belastingdienst leuk vinden)

Telefoon en laptop zal je moeten inleveren, verwacht ik. Die zijn in principe van je werkgever en heb jij als werknemer in "bruikleen" om je werk te kunnen doen. (als ik weg ga moet ik mijn werk telefoon en iPad ook inleveren)

Zo snel mogelijk stoppen; mogelijk als je vakantie kan inplannen (en dan je vakantie uren niet laat uitbetalen) en dan in deze vakantie gaan starten bij je nieuwe werkgever (heb ik ook eens gedaan)

Overuren, vakantie uren en wanneer je mag vertrekken. Zijn volgens mij de enige aspecten waarover met je huidige werkgever valt te onderhandelen. Maar dit ligt ook aan je CAO en contract ;)
Heb je die al eens nagelezen? Voordat je dit topic opende? Ik verwacht dat je daar al veel van je vragen beantwoord kan krijgen.

Daarnaast wens ik je veel succes met je nieuwe baan :) (en dit bedoel ik positief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
In principe is er niet veel onderhandelingsruimte, dit is juist zo'n situatie die nauwkeurig is beschreven in je arbeidscontract. Dat gezegd hebbende, voor je huidige werkgever is het wel een groot verschil of je medewerking verleent aan het overdragen van accounts naar een opvolger, of dat je op non-actief staat.
Ik heb een salesrol en heb ik in Q1 al de helft van mijn jaarbudget binnen gehaald.
Heb je toevallig een bonusafspraak als je jouw jaarbudget haalt, of 20% er boven zit o.i.d.? En heb je dat nu al gehaald? Volgens de regels kan je geen aanspraak maken op de bonus - de gedachte is dat dit in januari wordt uitgerekend, en, wat jammer nou, dan ben je niet in dienst.
Dus zou je kunnen overwegen om te vragen of je toch een gedeelte kan krijgen, met het idee dat je het werk toch heb geregeld. En als ze weigeren, tja, waarom zou je dan meewerken aan een nette overdracht van je salestrajecten? Dan maar gewoon je spullen in een doos pakken en meteen op non-actief.
- Mijn telefoon behouden
  • Als je telefoonnummer al van jou was voor je begon (je werkgever heeft het dus van jou overgenomen) dan is het vaak niet zo'n probleem om het terug te geven. TIP: als je het moet inleveren, spreek dan nog even snel een nieuwe voicemail in ("Dit nummer is niet meer in gebruik. Bel me op ...")
  • Telefoon behouden lijkt mij onzin, koop gewoon een nieuwe. Het lijkt me niet professioneel om daarover te onderhandelen.
  • Vertrekpremie kan alleen werken als je werkgever toevallig met een enorme reorganisatie bezig is, en andere werknemers wegstuurt met een premie (bijvoorbeeld de belastingdienst een paar jaar geleden). Maar dan nog, dat geldt echt nooit voor salesmensen die twee maal hun target binnenslepen...
  • Snel stoppen gaat in tegen het belang van de werkgever, om accounts over te dragen naar je opvolger. En als jullie er niet uitkomen en je werkgever zet je op non-actief dan is er ook geen enkele reden voor je werkgever om je een gunst te geven. Het enige wat kan werken is als je nog openstaande vakantiedagen hebt, en je mag deze aan het eind van je periode opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:11

JaQ

@HenkEisDS , allereerst gefeliciteerd met je nieuwe baan.

In het verleden heb ik wel eens een toestel en/of nummer meegekregen, maar voor sales is het nummer een no-go.

Een vertrekpremie voor een sales is zeer uitzonderlijk (vertrekpremie != ontslagvergoeding). Sales zijn toch een soort commodity (als eentje t niet goed doet, vervang je die voor eentje die wel presteert).

Kijk wel goed uit met je relatiebeding. Als je in dezelfde markt blijft is dat wel iets waar je mee kan proberen te onderhandelen. Zelf heb ik mijn relatiebeding ook wegonderhandeld (ben 2 jaar geleden in dienst gegaan bij een klant van mijn toenmalige werkgever). Probleem is uiteraard dat je wat te bieden moet hebben, ik heb zelf een langere uitwerkperiode als inzet gebruikt.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik ga dit topic sluiten. Alles is wel gezegd, en een heksenjacht is absoluut niet de bedoeling. Zoeken naar identiteit al helemaal niet.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.