Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Kodi herstellen met .sql dump

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-11 23:40
Mijn vraag
Gisteren heb ik mijn server opnieuw geinstalleerd met Debian ipv Ubuntu. Op de Ubuntu server draaide een MySQl database om de verschillende RPi's met Kodi te syncen.

Nou heb ik een sqldump gemaakt van de databases MyVideos99 en Myvideos107.

Ik heb verder niet de library van Kodi zelf geexporteerd ik ging ervanuit dat de dump genoeg zou zijn.

Nou is de vraag: Hoe kan ik zorgen dat Kodi snapt dat ie de bestaande database moet gebruiken? Als ik nu de database terugzet en Kodi aanzet ben ik alle watched statuses kwijt.

Ik had gehoopt dat deze backups genoeg zouden zijn om weer terug te gaan naar de oude staat. :? :?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Kodi 17 x2
MySQL server

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende forum posts hierover en de officiele handleiding op de kodi wiki om gebruik te maken van MySQl.

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 22:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Leuk wat je geprobeerd hebt, maar ik zie niet hoe je de dump hebt teruggelezen en of alles nog werkt (database gebruikers e.d.) zoals voor de herinstallatie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Kasper1985
Dank voor je reactie.

Volgens deze post: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=209208

Zou dit moeten werken. Ik heb inderdaad verder niks gecheckt. Ben geen doorgewinterde MySQL expert. Enige waarvoor ik het ooit gebruikt heb is de kodi libraries. Ja en het installeren op virtuele machines voor klanten dat lukt ook nog wel.

Kasper

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 22:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mooi. Als je de mysql/mariadb client hebt op je Kodi machine, log dan eens in vanaf daar naar je server met de gebruiker en wachtwoord wat Kodi zou moeten gebruiken. Werkt dat? Zie je de databases en tabellen die je hebt teruggelezen?

Heb je ook al het log van Kodi bekeken?

[ Voor 8% gewijzigd door Hero of Time op 15-10-2017 13:54 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Kasper1985
Ah dat is een goede tip! Ik wist niet eens dat dat er was voor kodi!

Thanks! Zal laten weten hoe het gaat.

Edit: Gelukt! Het bleek te zitten in de hosts die MySQL accepteerde. Ik had dit aangepast in de desbetreffende config file maar blijkbaar is dat niet goed doorgekomen.

Na een flush privileges, reboot van mysql en debian werkt het dan nu wel.

Dank!

[ Voor 53% gewijzigd door Kasper1985 op 15-10-2017 14:31 ]