Case met verticale gpu slots?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Leanderrr
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-01 18:27
Hoi!

Ik heb een vraag over een nieuwe behuizing. Ik ben namelijk bezig met mijn nieuwe pc build en wil graag een mAtx pc bouwen. Nou heb ik eigenlijk alle onderdelen, behalve de case.
Ik wil mijn gpu namelijk verticaal plaatsen. Dit kan door hem te modden, maar aangezien ik niet echt handig ben heb ik liever een case die van zichzelf al 2 verticale slots heeft.

Weet iemand een mAtx case met verticale slots? Liefst onder €75.

Ik heb al veel cases bekeken maar kon eigenlijk niks vinden. Ik heb de Thermaltake core v21 gevonden, maar vind het geen geweldige case.

:)

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ItsL schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:08:
Weet iemand een mAtx case met verticale slots? Liefst onder €75.
Bedoel je µATX of mITX?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Leanderrr
Micro atx, sorry voor de verwarring

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Door "Htpc" als filter mee te pakken vind je veel kasten die aan jouw wensen voldoen:
categorie: Behuizingen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Leanderrr
Switchie schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:44:
Door "Htpc" als filter mee te pakken vind je veel kasten die aan jouw wensen voldoen:
Had nog even op moeten geven dat mijn videokaart 310mm is. Deze past dus niet in een gros van deze cases 8)7

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Daarvoor zijn het ook Micro Atx kastjes hè ;)

Maar kun je niet gewoon een tower model zoeken en die neerleggen ipv staan?
Mijn Cooler Master Silencio 352 ligt hier ook op zijn rug en dat gaat prima

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
bijv silverstone heeft een range die gedraaid zijn, met gpu's vertikaal

specs

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:26
Wat bedoel je nu eigenlijk met de videokaart verticaal plaatsen?

Ik begrijp daaruit namelijk dat je het moederbord tegenover een normale case een kwartslag draait zodat de lange zijde van de videokaart verticaal komt en je de IO bovenaan hebt. Bijvoorbeeld deze pricewatch: Silverstone Fortress FT03-MINI (prijzig ding wel).

Maar je lijkt te bedoelen dat het moederbord plat gemonteerd wordt en je daardoor een vrij lage behuizing hebt (en de IO bracket van de videokaart inderdaad wel verticaal komt te staan), zoals die Thermaltake Core die je als voorbeeld gaf. Door zijn diepte en hoogte is die behuizing wel bijna even groot als veel ATX behuizingen.

De meeste van dit type behuizingen zijn wel mITX, om minder breed te moeten zijn (je zet er toch maar één videokaart in uiteindelijk en geen andere PCIe kaarten), bv de pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart. Als het over een nieuwe build gaat en je de pc nog moet bouwen, waarom je dan vastpinnen op µATX? Ik mis eigenlijk ook waarom je specifiek dit type van behuizing wilt, is er een plaats beperking (zo ja, wat is die dan?), is het voor een HTPC build?

Met je huidige eisen zou een pricewatch: Antec ISK600M een optie kunnen zijn, die is toch al een stukje kleiner dan die Thermaltake. Je zou ook kunnen kijken naar een pricewatch: Silverstone Grandia GD09, daar past dan wel een gewoon ATX bord in.

Misschien kun je ook van videokaart veranderen, 310mm is zowat het langste dat je kunt vinden, als die zo lang is, zal die waarschijnlijk ook behoorlijk heet worden en dat gekoeld krijgen in dit soort behuizingen lukt niet altijd zo goed. Ik mis toch ook wat informatie, je zegt dat het voor een nieuwe pc build is, maar behalve dat je µATX wilt en er een lange videokaart in moet, zeg je niet over welke hardware het gaat of wat de wensen zijn en waar je de pc voor gaat gebruiken. Je bent liefst zo volledig mogelijk over wat je al hebt en wat je wilt kopen. We kunnen je nu nog 20 behuizingen voorstellen die dan later afvallen omdat blijkt dat je een bepaalde CPU koeler wilt gebruiken of omdat de behuizing in je tv kast moet passen.

Om een voorbeeld te geven, in sommige behuizingen (zoals die Node 304) kun je vrij lange videokaarten kwijt (310mm), maar alleen als de voeding daarvoor niet in de weg zit. Er is variatie in hoe lang voedingen zijn (ook tussen ATX voedingen) en waar de stekkers zitten bij modulaire voedingen.

[ Voor 7% gewijzigd door MacPoedel op 15-10-2017 12:44 ]

• Leanderrr
Het liefst bouw ik mijn pc op mAtx omdat ik daar een mooi en led moederbord voor heb gevonden (Ab350m Pro4)

Mijn pc zou ik het liefst in een “normale” case bouwen. Mijn voorkeur ligt mijnde Fractal design mini c window.

Het belang van de verticale gpu is zodat ik hem mooi kan zien, en er is dus wel een window in de behuizing nodig.

Ik ben dus opzoek naar een case, vergelijkbaar met de Fractal design mini c window, waar zonder te modden 2 verticale gpu slots inzitten.

Verwijderd

Zoiets?
pricewatch: Thermaltake View 27

Is wel een kast waar ook ATX in past. De PCIe Riser moet je er apart bij bestellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2017 13:11 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:57
Leanderrr schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:00:
Het liefst bouw ik mijn pc op mAtx omdat ik daar een mooi en led moederbord voor heb gevonden (Ab350m Pro4)

Mijn pc zou ik het liefst in een “normale” case bouwen. Mijn voorkeur ligt mijnde Fractal design mini c window.

Het belang van de verticale gpu is zodat ik hem mooi kan zien, en er is dus wel een window in de behuizing nodig.

Ik ben dus opzoek naar een case, vergelijkbaar met de Fractal design mini c window, waar zonder te modden 2 verticale gpu slots inzitten.
Sorry hoor, maar de Fractal design mini c window is een gewone m-Atx kast met een raampje?
Wat is daar in hemelsnaam verticaal aan? Dat is gewoon een standaard tower, waar heel de hele Pricewatch mee vol staat.

m-Atx, window, maximale lengte gpu 309,8mm: 516 uitvoeringen.

• Leanderrr
White Feather schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:20:
[...]

Sorry hoor, maar de Fractal design mini c window is een gewone m-Atx kast met een raampje?
Wat is daar in hemelsnaam verticaal aan? Dat is gewoon een standaard tower, waar heel de hele Pricewatch mee vol staat.

m-Atx, window, maximale lengte gpu 309,8mm: 516 uitvoeringen.
Deze case was een voorbeeld van hoe hij er ongeveer uit zou moeten zien, want hier zou ik het liefst een verticale gpu in WILLEN hebben. Ik zoek dus een soort gelijke case maar dan wel met deze slots...

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:26
Leanderrr schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:00:

Die pricewatch: ASRock AB350M Pro4 heeft toch geen LED verlichting? Of was dat een typfout? Als het moederbord vlak ligt, zie je de LED verlichting toch ook weer niet of moeilijker, dus zou er even over nadenken wat je wilt.

Wat me zo te binnen schiet is de pricewatch: BitFenix Prodigy Zwart (met daarbij een pricewatch: BitFenix Prodigy Window Side Panel Zwart. Die behuizingen zijn in een aantal kleuren te krijgen (zwart, oranje, rood, groen, blauw en wit), en het is wel alleen de mITX variant waarbij het moederbord horizontaal gemonteerd is (om de videokaart staand te hebben). (zou je met dit moederbord kunnen gebruiken pricewatch: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac, is wat duurder maar heeft wel wifi).

Maar heel eerlijk, als je een mooie behuizing en wat RGB wilt, dan denk ik dat je beter naar een behuizing met "normale" layout zoekt, met tempered glas zijkant (zoiets pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Wit, en een moederbord met RGB verlichting. Van een videokaart zijn de fans net meestal niet verlicht en is het de zijkant waar wel wat LEDs op zijn, en die zou onzichtbaar worden in een behuizing waar de videokaart staat ipv er zijwaarts in steekt.

• Leanderrr
Oei oei, autocorrectie. Ik bedoelde mAtx en geen led 🤤
Pagina: 1