• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:47
Ik zoek een?
Ik zoek een iPhone. Zelf langere tijd Android'er, maar nu wil ik iOS eens uittesten. Als gebruiker en als beginnende developer.

Wat is je budget?
Momenteel is het budget €200,00, later is er misschien ruimte voor uitbreiding.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
iOS te leren kennen, te kunnen testen met VoLTE en/of VoWiFi of evt. normaal te kunnen gebruiken want mijn andere toestel wordt nog niet ondersteund door providers, om te testen bij het ontwikkelen van iOS apps en websites, als tethering device, evt als tweede telefoon voor als de andere leeg is of voor navigatie...

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb uiteraard zelf al wat rondgekeken, en ik kom tot de conclusie dat de 5S momenteel door veel mensen gedumpt wordt. Deze heb je nu dan ook voor €100-140 tweedehands op internet staan. Echter, ik vraag me af of deze ondertussen niet al te oud zijn. Zou ik niet beter voor een 6 of 6s kunnen gaan?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:51

bonzz.netninja

Niente baffi

my 2 cents, maar mijn 6 voelt sinds de nieuwste update al tamelijk stroef en traag. Een tweedehands se anders?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• timmie1
bonzz.netninja schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:13:
my 2 cents, maar mijn 6 voelt sinds de nieuwste update al tamelijk stroef en traag. Een tweedehands se anders?
Ik zou wel willen, maar dan zit je toch al gauw weer op zo'n €275 minimaal, al een redelijke overschrijding van het budget. Bovendien, als ik de specificaties van de 5S met de SE vergelijk ziet het ernaar uit dat ze niet echt veel van elkaar verschillen.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:51

bonzz.netninja

Niente baffi

Nee? https://tweakers.net/pricewatch/compare/748615;348395/
2 generaties CPU zit ertussen toch?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:19
iPhone SE heeft de specs van een iPhone 6S in de body van een iPhone 5, dus daar zit best veel verschil in (processor, geheugen, camera, opslag).

The devil is in the details.

• timmie1
Hahn schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:17:
iPhone SE heeft de specs van een iPhone 6S in de body van een iPhone 5, dus daar zit best veel verschil in (processor, geheugen, camera, opslag).
Oh sorry, dan heb ik niet goed gekeken. Maar dat doet nog helaas niks af van het feit dat de iPhone SE tweedehands vanaf ong. €275 te koop is en dus alsnog het budget overschrijdt... :(

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volgens mij doet een 5s geen VoLTE of VoWiFi dus dat lijkt me geen optie.

[ Voor 4% gewijzigd door Da.Rock op 16-10-2017 10:51 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:05
En heb je dit lijstje ook gezien?
https://forum.vodafone.nl...-VoLTE-VoWiFi/td-p/274646

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:58
Voor ~325-350 euro heb je een nieuwe iPhone SE :)

[ Voor 10% gewijzigd door oohh op 15-10-2017 13:08 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik zou als ontwikkelaar kiezen voor een 4,7 inch scherm, niet meer voor 4 inch wat er uit aan het gaan lijkt te zijn. Kies de ervaring van de grootste groep gebruikers. Bedenk daarbij dat je hem ook weer kan verkopen als je klaar bent ermee.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:19
oohh schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:08:
Voor ~325-350 euro heb je een nieuwe iPhone SE :)
Hij wil alleen niet meer dan 200 euro uitgeven ;)

The devil is in the details.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:58
Hahn schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:00:
[...]

Ja, dan maar een 2e hands iPhone SE, al zou ik zelf wel liever een nieuwe willen. Ik wilde iets suggereren wat nog niet in dit topic genoemd was :)

• timmie1
Ja, ik heb het gezien. Een 5S is dus een no-go.
swhnld schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:53:
Ik zou als ontwikkelaar kiezen voor een 4,7 inch scherm, niet meer voor 4 inch wat er uit aan het gaan lijkt te zijn. Kies de ervaring van de grootste groep gebruikers. Bedenk daarbij dat je hem ook weer kan verkopen als je klaar bent ermee.
Ik weet het, maar ik kom voorlopig gewoon niet aan dat bedrag voor een grotere iPhone. Bovendien ben ik nog beginnend en maak ik de eerste stapjes in iOS. Wellicht voor nu dus een beetje overkill.
Hahn schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:00:
[...]

Dat is het budget ongeveer, ja.
oohh schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:13:
[...]

Ja, dan maar een 2e hands iPhone SE, al zou ik zelf wel liever een nieuwe willen. Ik wilde iets suggereren wat nog niet in dit topic genoemd was :)
Ik heb nog wat rondgekeken en gezien dat er best wel wat goedkopere SE'tjes te koop zijn via Ebay. Al vanaf zo'n 220 euro voor een (gebruikte) 16GB versie. Wellicht zou dat een optie kunnen zijn? Iemand hier die daar ervaring mee heeft? Via Marktplaats en Tweakers V&A zit je al vanaf de €275, afgezien van die paar oplichters op beide websites of defecte / gebrekkige toestellen die ze voor een stuk minder aanbieden.

• swhnld
Waarom neem je dan geen emulator als beginnende ontwikkelaar?

• timmie1
swhnld schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:29:
Waarom neem je dan geen emulator als beginnende ontwikkelaar?
Omdat de apparatuur waarmee ik werkt dit niet meer aankan. Plus de andere redenen die ik in TS heb aangedragen voor de zoektocht naar een iPhone.

• swhnld
Ga dan puur voor de goedkoopste, het geld wat je daarmee bespaart kun je opzij leggen voor een goede ontwikkelomgeving want dat heb je nodig.
Pagina: 1