Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nic teaming & Failover Linux

Pagina: 1
Acties:

• zonderbloem
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-11 09:47
Goedemorgen,

In het datacenter draai ik een aantal linux servers. Elke DL360 server heeft 4 Nic interfaces. Het achterliggende gedeelte van het netwerk bestaat uit 2 HA routers en 2 switches. De routers maken gebruik van CARP.

Nu is elke server aangesloten met 1 NIC poort naar 1 van de twee switches. Wat ik eigenlijk zou willen is:
- Dat alle vier de nic poorten optimaal gebruikt worden
- Op het moment dat SW1 weg valt dat alle traffic verder gaat naar SW2

Mijn idee is om van alle servers twee NIC poorten te teamen naar de eerste switch, en de andere twee poorten te teamen naar de tweede switch. Maar de server moet wel weten dat als team 1 nics down is dat de pakketten via de andere poorten uitgestuurd moet worden.

Heeft iemand al eens zo’n opstelling gemaakt? :)

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11 09:24
Ik weet niet wat voor switches je gebruikt, maar je zou dit kunnen bereiken met STP.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
BluRay schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:38:
Ik weet niet wat voor switches je gebruikt, maar je zou dit kunnen bereiken met STP.
Kan je dit toelichten? Ik denk namelijk dat STP 1 van de 2 of 4 links uit zal schakelen en die gebruiken voor failover, maar TS will dat alle 4 poorten optimaal gebruikt worden.

• zonderbloem
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-11 09:47
BluRay schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:38:
Op de linux bak moet ook wat gebeuren denk ik :) qua software