Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:58
Zo net kwam ik dit tegen een ben erg benieuwd wat jullie van deze camera vinden.

https://petapixel.com/201...m-camera-faux-film-rolls/

Het is in feite een digitale camera die functioneert als een analoge variant. De rolletjes moeten verwisseld worden om de settings te veranderen. En er is ook geen scherm of een delete knop. Het idee er achter is dat de fotograaf wat meer tijd neemt om de foto te maken. Zoals je vroeger deed.

Ik ben nu heel erg benieuwd of dit echt wat toevoegt of dat het een hipster dingetje is/wordt. Zouden jullie dit gebruiken? Is het wel grappig voor even? Of is het echt niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie er helemaal niks in. Het verwisselen van de "rolletjes" garandeert niet dat de fotograaf ook meer tijd besteedt aan de compositie en andere variabelen. Bovendien wordt eventuele extra "aandacht" waarschijnlijk teniet gedaan door de kleine sensor en andere technische beperkingen van deze camera.

"Ouderwets" fotograferen is best leuk, maar doe het dan goed: koop een oud toestel met echte film, en ontwikkel die thuis zelf in je eigen donkere kamertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-10 14:24

mennovanw

Canon? You can!

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 00:37:
"Ouderwets" fotograferen is best leuk, maar doe het dan goed: koop een oud toestel met echte film, en ontwikkel die thuis zelf in je eigen donkere kamertje.
Truer words were never spoken!

Op zich had ik het ding nog wel aardig gevonden als er geen telefoon-sized sensor in had gezeten..

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:50

bobcom

Dedicated dabbler

Verdientip voor Sony: de analog update voor de A7-(--) en A6(----)serie. Een via de app-store te downloaden firmware update die de review-knop en het LCD buiten werking stelt, en de ISO vastzet op een vooraf gekozen waarde. Werkt maar 36 foto's lang, daarna moet je naar de Sony app store om tegen betaling een nieuwe "film" te downloaden. Net als je vroeger deed met een filmcamera, alleen zonder transporthendeltje. Maar dat kun je bestellen in de accessoireshop..

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Don't give them any ideas.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Nuttiger zou zijn - al is het wellicht daar al te laat voor - om een digitale-extensie-met-sensor in de vorm van een filmrolletje voor analoge SLRs te ontwikkelen. Dus stop zo'n "rolletje" in een oude SLR en hop, je kan digitale foto's schieten. Uiteraard zonder LCD schermpje etc, maar wellicht zou er dan nog bluetooth in kunnen zitten om via je telefoon alsnog enige instellingen te kunnen doen.

Probleem zou vast wel zijn dat de afstand van rolletje tot het punt waar exact de sensor moet komen per camera verschilt. En uiteraard die extensie met sensor heel dun moet zijn omdat die in de ruimte moet passen waar vroeger de bewegende film zat. En hoe die digitale handel in dat rolletjeshuis op een beetje universele manier laten weten dat de fotograaf afdrukt? En zo diverse puzzels.

Het is wel diverse malen geprobeerd begrijp ik, waaronder deze: https://petapixel.com/201...-camera-with-the-digipod/

Overigens was er ook ooit een vergelijkbaar project voor super 8 filmcamera's. Dat zag er serieus en veelbelovend uit, maar naar mijn weten helaas nooit realiteit geworden. (zie https://www.digitaltrends...ra-modern-day-moviemaker/ )
Even opnieuw gezocht en er blijkt een nieuw (hobby?) project te zijn dat al concrete stappen gemaakt heeft: http://digitalsuper8.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:02 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Als je je toch laat verleiden tot peeking: Leica M-D. Digitaal, maar pas thuis kunnen zien wat er op de 'film' staat. Alleen een beetje aan de prijs.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1