Synology - Mediaserver mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05-2025
Goedeavond,

Ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen! Ik ben een Synology DS414 draaien met 3x 4 tb waar ik al mijn films en series op bewaar. Ik heb jaren geleden ook een Popcorn Hour A400 gekocht om mijn bibliotheek in bij te houden. Alleen kan ik deze alleen in de woonkamer gebruiken.

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een nieuwe mediaserver die ik gemakkelijk direct op mijn TV kan afspelen (in zowel woon als slaapkamer). Ik heb MediaServer geinstalleerd van Synology, maar dat pakt mijn LG TV niet (LG LF630V), tevens Plex geprobeerd wat echt een mooi programma is. Echter zodra er ondertitels bij komen, moet deze transcoden en houdt het op. Ik heb een tijd met me Macbook Pro geprobeerd (3,1 ghz 16 gb ram), maar wil mijn laptop eigenlijk uit hebben staan.

Zijn er nog andere goede mediaservers die ik kan gebruiken, of moet ik toch misschien over op een andere NAS (als ik Plex wil gebruiken, zijn er uberhaupt Synology's die hardware transcoding ondersteunen) of toch misschien een Chromecast / Rasberry PI?

Alvast bedankt :)

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zou lekker een Chromecast of Raspberry Pi nemen. Of een andere speler. Er zijn Synology's die transcoding kunnen, de Play serie of de dure modellen (hoewel met plex geloof ik idd helemaal lastig is). Maar transcoden is volgens mij altijd gekloot, er ontbreekt een licentie voor de geluidscodec of andere problemen. Een simpele speler naast je tv heeft vaak minder problemen. En dan kan je af met een simpelere Nas.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

DarkSide

theres no place like ::1

Kijk ook even of je op je LG XPLAY kunt installeren.
Dit is een los programma wat zonder transcoderen kan werken.
Ik heb Plex op mijn 215j draaien. En draai XPLAY op mijn LG. Ook met Subs,

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

De nieuwe ds218+ kan wat je wilt, al dan niet icm een chromecast.

Hoi!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05-2025
Dank voor de reacties!

XPLAY werkt op me LG tv inc met me Synology en met 1080P, DTS, Subs. Harstikke bedankt, ben ik erg blij mee :)

• Boeteloes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-02-2024
Dus als ik het goed begrijp; zolang de bestanden op je synology geen "apart" ondertitelingsbestand hebben, dan zal de LG tv altijd het transcoderen voor haar rekening nemen?
Pagina: 1