Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Diskcryptor windows failed to start

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Pc geeft bij opstarten een
diskcryptor windows failed to start. Wat kan ik doen

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2017 17:56 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 20-10-2017 21:01)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als ik het zo lees, maak een bootable CD/DVD via https://diskcryptor.net/wiki/LiveCD#WinBuilder_based_LiveCD

Eventueel kan je een stap2 maken naar USB via het volgende stappenplan, maar voor eenmalig is een CD ook wel te doen als de versleutelde machine dat kan. Scheelt weer stappen. (Maar ik heb het tool dus nooit gebruikt dus kan alleen afgaan op die tekst).
offtopic:
Ik denk dat hij wil zeggen dat het iets makkelijker kraken is als er heel veel heel bekende (Windows-)bestanden op staan. Dat risico zou ik wel nemen en toch alles versleutelen: een partitie waar een %tmp% of een hiberfil.sys op staat niet versleutelen, maakt het versleutelen vrij zinloos omdat de data daar onversleuteld is te vinden :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:19
“Huilen”, ben je nou serieus. En je wil Windows encrypted booten, huh?

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:20
Geen live USB gemaakt voordat je een reboot deed of uberhaupt de boel hebt geencrypt?

Zoals de gele melding op de download-pagina aangeeft;
While encrypting System partition it is strongly recommended to:
- Create bootable LiveCD with DiskCryptor BEFORE encryption
- Backup volume header AFTER encryption

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

nino_070 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:48:
“Huilen”, ben je nou serieus. En je wil Windows encrypted booten, huh?
offtopic:
Ik vul de topictitel aan, alleen ‘diskcryptor’ zegt weinig over het probleem.

De hele schijf dus incl OS versleutelen is zo gek nog niet.

En huilen vond ik (als beschrijving, niet als praktijk, stiekem grappig :o )

Anyway, ik hoop dat @Verwijderd inderdaad dat stappenplan heef gevolgd. Makkelijkste alternatief is denk ik de backup terugzetten.
Al heb ik het tool nooot gebruikt, misschien kan je eea op een testsysteem naspelen om te zien wat er op de boot partitie hoort te gebeuren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:47:
...Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Huilen
Kun je, door je tranen heen, dit https://diskcryptor.net/forum/index.php?topic=5649.0 lezen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het met het juiste geknipper nog net lezen, dankuwel.

Dank @F_J_K, had inderdaad een wat summiere titel.

https://diskcryptor.net/wiki/LiveCD

En inderdaad heus braaf een liveCD gemaakt. Echter hier is iets fout gegaan. Nu mag ik de schuld op een ander schuiven (niet mijn pc / ik heb de cd niet aangemaakt), maar hij heeft dus simpelweg het programma diskcryptor op een cd rommetje gezet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2017 17:57 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 09:13:
[...]
Ik begrijp de uitleg niet zo goed https://diskcryptor.net/wiki/LiveCD#Live_USB
Kan ik hiermee een usb op mijn laptop (geen windows 7) maken voor zíjn encrypte pc?
Al begrijp ik dit stappenplan niet echt.
Begrijp je het beter als ik je vertel dat het niet één stappenplan is, maar vier stappenplannen?
En die vier stappenplannen zijn dan ook nog weer onderverdeeld in secties per operating system.
Jij moet een keuze maken voor het installatie-medium (CD/DVD/USB) en voor het operating system wat je er op wilt zetten (XP, Vista, Win7 t/m 10).

Alvast for the aftermath: het is niet zo slim om je systeemvolume te encrypten. Een persoon met slechte bedoelingen heeft dan namelijk zo'n 30 gieg aan data om de encryption key te kraken

[ Voor 12% gewijzigd door Brahiewahiewa op 15-10-2017 12:50 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Dat begreep ik inderdaad, maar ook het voor ons geschikte deel is mij te lastig. Thans, ik begrijp niet goed wat stap 3 is.
Windows Vista/7
To create bootable Windows Vista/7 USB flash drive on a basis of Windows ISO image created using either WinBuilder or integrating DiskCryptor into Windows installation DVD.
...
Now copy everything from an ISO file to your USB flash drive. You can do it, for example, by opening and extracting ISO file with 7-Zip archiver.
....
Alvast for the aftermath: het is niet zo slim om je systeemvolume te encrypten. Een persoon met slechte bedoelingen heeft dan namelijk zo'n 30 gieg aan data om de encryption key te kraken
Ah, wederom moet ik toegeven dat ik het niet begrijp. Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • Beste antwoord

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Als ik het zo lees, maak een bootable CD/DVD via https://diskcryptor.net/wiki/LiveCD#WinBuilder_based_LiveCD

Eventueel kan je een stap2 maken naar USB via het volgende stappenplan, maar voor eenmalig is een CD ook wel te doen als de versleutelde machine dat kan. Scheelt weer stappen. (Maar ik heb het tool dus nooit gebruikt dus kan alleen afgaan op die tekst).
offtopic:
Ik denk dat hij wil zeggen dat het iets makkelijker kraken is als er heel veel heel bekende (Windows-)bestanden op staan. Dat risico zou ik wel nemen en toch alles versleutelen: een partitie waar een %tmp% of een hiberfil.sys op staat niet versleutelen, maakt het versleutelen vrij zinloos omdat de data daar onversleuteld is te vinden :P

Pagina: 1