Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217528

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb jullie advies nodig.

Ik ben sinds enige tijd begonnen bij een schitterend familiebedrijf wat hard aan het groeien is. Een van mijn medewerkers is verantwoordelijk voor de technische gebruiksaanwijzingen voor de machines die wij maken.

Deze worden gewoon in Word gemaakt en we hebben inmiddels een wildgroei aan gebruiksaanwijzingen. Bovendien kost het enorm veel tijd om alles bij te houden.

Als er nu een verandering wordt doorgevoerd in een onderdeel dan moeten we ongeveer 13 gebruiksaanwijzingen 1 voor 1 aanpassen, de collega in kwestie heeft nog een backlog van 47 documenten die aangepast moeten worden (ongeveer 1 week per document). Zoals gezegd kost dit veel tijd en dat moet volgens mij efficiënter kunnen.

Ik heb hierbij wel een gedachte, maar aangezien ik nieuw ben in deze branche vind ik het lastig om effectief te zoeken. Ik hoop dus op jullie advies.

Ik wil/zoek het volgende.

Onze machines zijn modulair opgebouwd. Een hoop machines delen dezelfde onderdelen. Nu is het zo dat je bij 1 wijziging van 1 onderdeel diverse handleidingen moet aanpassen.

Ik wil alle handleidingen uit elkaar trekken Je krijgt dus allemaal kleinere (deel) instructies. Die deelinstructies krijgen allemaal een nummer.

Per machine geeft je aan uit welke deelinstructies de volledige instructie is opgebouwd. Bij een wijzingen hoef je dus maar 1 deelinstructie aan te passen die direct is verwerkt in alle losse volledige instructies.

Bestaat er zo iets?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zou de handleidingen schrijven in LaTeX. Voor elke deelinstructie kun je dan gewoon een apart bestand hebben. Voor de verschillende handleidingen kun je de juiste deelinstructies includen.

EDIT: Ik wist niet dat deze functie ook in Word bestond. Als dat voldoet, is dat natuurlijk een laagdrempeligere oplossing dan LaTeX.

Maar persoonlijk zou ik sowieso LaTeX gebruiken voor alles dat complexer is dan twee pagina's.

[ Voor 38% gewijzigd door Compizfox op 14-10-2017 21:27 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:41
Als je Word goed weet te gebruiken, dan zit er meer in dan je denkt.
https://www.howtogeek.com...-from-multiple-documents/

Anders kun je iets anders dan wysiwyg als Word gebruiken. Latex bijvoorbeeld.
De vraag is echter of je personeel daar mee om kan gaan. Want Word is vaak al te complex om juist te gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 14-10-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217528

Topicstarter
Het topic is al enige maanden oud, maar ik vond het wel netjes om een laatste feedback te geven.

In mijn zoektocht heb ik ik inmiddels meerdere partijen gesproken. Dit waren zoveel leveranciers van de oplossingen als partijen die al een oplossing hadden. Door deze tocht is mijn wensenlijstje flink gegroeid.

uiteindelijk hebben we gekozen voor het pakket Author-it en een partij die ons tijdelijk capaciteit zal leveren. Dit stelt mij in staat alle documentatie op basis van het single source principe om te zetten in content. Deze content kan ik in diverse outputs omzetten Ik ben dus niet alleen beperkt tot het oude Word en PDF formaat, maar kan ik de content bijvoorbeeld ook in html5 genereren. Dit stelt mij ook in staat de manuals op de machines zelf te plaatsen.

Daarnaast kan ik ook variabelen toevoegen aan de content. Hierbij kan ik bijvoorbeeld zeggen dat als een stuk content als output html krijgt, er dan automatisch een instructiefilm wordt toegevoegd aan de content. Of als de output voor een VS manual is, dat er dan een ander stuk over aansprakelijkheid wordt toegevoegd.