Welke ingang gebruiken op Denon AVR x 1100 voor phono

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 982927

Topicstarter
Vandaag een Pioneer PL12D platenspeler gekocht met een pre - amp met RCA stekkers voor de ingang naar de receiver.

De receiver - Denon AVR X 1100 W - heeft geen phono ingang, maar weet iemand welke ingang ik WEL kan gebruiken op deze (*@%^$S) receiver van Denon ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:43
Op elke ingang die de RCA stekkers accepteerd.

Mijne staat op de "DVD" ingang :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En dan zou de Denon hem 'automatisch' moeten pakken ? Ik heb maar twee ingangen CBL/Sat en Media Player - De CBL/sat Hdmi ingang is voor de TV, dus ik denk dat ik die niet 'twee keer' kan gebruiken. Of toch wel ?
In ieder geval op de Media Player ingang deed ie 'niks'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Op mijn receiver zit naast de RCA DVD ingang zit ook een "HDMI DVD" ingang. Als ik de DVD speler aanzet en ook de platenspeler dan krijgt de dvd speler de voorrang van de receiver (marantz sr5010). Dus niet beide aanzetten dan switcht mijn receiver zelf naar de rca ingang met daarop de pre-amp van de platenspeler.
Wellicht moet jij handmatig een ingang selecteren ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga het morgenvroeg nog eens proberen. De Denon geeft overigens aan (in de display) welke aansluitingen gevonden zijn (dus zowel HDMI als RCA). Tenminste, dat zou zo moeten zijn.

Hij geeft echter alleen de HDMI aansluitingen aan. Zowel bij de CBL/Sat als Media Player selectie ...

Dank voor je advies !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:48
De ingangen op de Denon zijn allen "assignable". Als je dus een ingang met dubbele naam voor twee verschillende bronnen wilt gebruiken kan je ook gewoon een andere inputnaam toewijzen aan een ingang. Kans bestaat ook dat de ingangen überhaupt nog niet toe zijn gewezen en daarom niets laten horen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga het vandaag nog eens proberen. Allen dank voor de tips. Zit er bovendien aan het denken om een tweede hands stereo amp (Denon PMA 860 of Marantz PM 68) erbij te kopen. "Just in case".....

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 982927 op 15-10-2017 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:03:
De ingangen op de Denon zijn allen "assignable". Als je dus een ingang met dubbele naam voor twee verschillende bronnen wilt gebruiken kan je ook gewoon een andere inputnaam toewijzen aan een ingang. Kans bestaat ook dat de ingangen überhaupt nog niet toe zijn gewezen en daarom niets laten horen.
Ik ging ervan uit dat alle ingangen waren toegewezen. Maar kennelijk is dat dus niet het geval. De platenspeler laat inderdaad niets horen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Weet je zeker dat de platen speler een Werkende !!! pre-amp heeft ?
Vaak werden deze interne pre-amps uitgeschakeld omdat ze niet zo goed zijn als een losse pre-amp.

Hoor je ook niets als je het volume best hard zet ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 12:21
Anoniem: 982927 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 09:49:
[...]

Ik ging ervan uit dat alle ingangen waren toegewezen. Maar kennelijk is dat dus niet het geval. De platenspeler laat inderdaad niets horen.....
Volgens de gebruiksaanwijzing https://www.manualslib.co...Pl-12d.html?page=5#manual
moet je de PL-12D op de phono ingang van de versterker aansluiten.

Correctie: ik zie dat je een pre-amp hebt. Sorry.

[ Voor 5% gewijzigd door Xfile op 15-10-2017 21:00 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Pagina: 1