Windows 10 Pro OEM licentie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soreto
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 20:17
Vorig jaar heb ik een OEM windows licentie gekocht bij windowslicentie.nl. Ik kreeg keurig een fysiek en gesealed OEM pakketje toegestuurd, inclusief COA sticker. Nu heb ik net een nieuw werk PC'tje in elkaar gezet en wou ik weer even een licentie kopen.. bestaan ze niet meer! Alleen nog maar een vage site met adidas kleding onder hun domeinnaam.

Nou goed, mijn vraag dus. Wie weer er een andere goedkope shop voor dergelijke licenties? Met fysieke levering dus, aan digitale keys op de mail begin ik niet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eens in de pricewatch ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soreto
Heb ik gedaan, het euvel blijft dat de goedkope aanbieders alleen digitaal leveren op de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb goede ervaringen met meerdere digitale leveranciers. Uiteindelijk maakt het voor de key weinig/niets uit. Ook professioneel krijg ik al mijn Microsoft licentie-keys allemaal digitaal, ook voor produkten die enkele duizenden Euro's per stuk kosten zoals SQL Server of Exchange Server.

Niet dat ik reclame wil maken maar recentelijk pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM besteld bij de goedkoopste aanbieder en daar tijdens (en na) kantoortijd goede support gekregen vanwege een key-issue.

Daarnaast, maar dat wist je al; een OEM-key wordt over het algemeen in de UEFI van een PC weggeschreven; het maakt dus niet uit of je een pakketje fysiek of digitaal krijgt. De key voor OEM is niet herbruikbaar volgens Microsoft. Als de key maar het goede pakket activeert, hoef je dus niets in de analoge mail te krijgen ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik heb ze gewoon bij Azerty gekocht. Kost rond de €120.
Lijkt me redelijk bedrag voor je OS. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:37

Blokker_1999

Full steam ahead

MAX3400 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:29:

Daarnaast, maar dat wist je al; een OEM-key wordt over het algemeen in de UEFI van een PC weggeschreven; het maakt dus niet uit of je een pakketje fysiek of digitaal krijgt. De key voor OEM is niet herbruikbaar volgens Microsoft. Als de key maar het goede pakket activeert, hoef je dus niets in de analoge mail te krijgen ;)
De key wordt afaik niet in de UEFI geschreven. Er kan daar wel een key aanwezig zijn. Dit is de manier waarop de grote systeembouwers de key erin zetten. Je zelf geïnstalleerde heeft zijn key en activatie gewoon in het register zitten.

Daarnaast heb ik tot op heden zelf ook nog geen slechte ervaring gehad met digitaal aangeleverde sleutels.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soreto
MAX3400 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:29:
Ik heb goede ervaringen met meerdere digitale leveranciers. Uiteindelijk maakt het voor de key weinig/niets uit. Ook professioneel krijg ik al mijn Microsoft licentie-keys allemaal digitaal, ook voor produkten die enkele duizenden Euro's per stuk kosten zoals SQL Server of Exchange Server.

Niet dat ik reclame wil maken maar recentelijk pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM besteld bij de goedkoopste aanbieder en daar tijdens (en na) kantoortijd goede support gekregen vanwege een key-issue.

De goedkoopste aanbieder in de pricewatch biedt Windows 10 Pro OEM aan voor 11,95. Noem mij skeptisch maar daar zit toch gewoon een luchtje aan. De keys die ik in het verleden heb gekocht waren meer rond de 50-60 euro, dit waren misschien ook wel OEM licenties van dubieuze afkomst maar wel in originele windows envelop met DVD en COA sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03 19:18
@Soreto Ik denk dat ze windows 7 Pro OEM licenties geupgrade hebben naar windows 10, vanwege de gratis upgrade. Waardoor het een Windows 10 Pro OEM licentie wordt en dat ze die dan weer verkopen of iets dergelijks?

In ieder geval, T.Net vermeld deze shops ook keurig in de pricewatch. Dus het zou wel niet helemaal illegaal zijn, maar wel twijfelachtig. Als het wel illegaal zou zijn dan zou T.Net deels aansprakelijk gesteld kunnen worden lijkt me. Want ze zijn op de hoogte van deze praktijken. Dus gewoon licenties kopen als particulier (ook al gebruik je ze voor de zaak) dan heb je consumenten recht er bij.

Daarnaast zijn al die dubieuze licentie shopjes wel aangesloten bij een waarborg, ict waarborg of thuiswinkel, dus dat geeft toch wel aan dat er iets moet kloppen :P

Gewoon proberen als consument lijkt me dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Koop een digitale bij voorbeeld bij game-card.net ( heb ik zelf ook gedaan)zie de link van Max3400.
Windows 10 kan je met de Media creation tool als ISO downloaden en vervolgens installeren https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

44

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Via windowslicentie.nl heb ik ook aardig wat licenties gekocht en helaas was de website enige tijd geleden ineens offline.. Ik wil voor mijn klanten ook graag gewoon een licentie-sticker erbij leveren en de codes van €10,- heb ik niet zo'n vertrouwen in.
Dus op zoek naar een andere shop waar ze tegen een mooi prijsje een gesealde verpakking incl. coa leveren, resultaat: Ebay. Er staan diverse shops op ebay waar je voor mooie prijzen een licentie incl. coa thuis gestuurd kunt krijgen, bij sommige krijg je er een defecte computer bij maar die moet je dan zelf ergens ophalen :P (blijkbaar een manier om een regel van Ebay te omzeilen). Haal je die computer niet op dan wordt ie vernietigd (vast :+).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Ik heb mijn W10 Pro licenties destijds gekocht bij softwarebilliger.de.
Ik heb de downloadkeys aangeschaft, maar ik zie dat ze ook DVD + COA leveren. Je krijgt dan wel de Duitse versie, maar een andere taal instellen in Windows mag geen probleem zijn.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1