Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prabhjot.Singh
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-10-2023
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil er mee video en foto editten. Ook wil ik ermee programmeren. Het moet Adobe programma's aankunnen. Ook wil ik hem gebruiken voor school.

Wat is je budget?
Rond de 2500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Ik wil hem ook mee naar school meenemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zit te denken aan een Macbook. Het heeft een super mooi beeldscherm, en de touchbalk is fantastisch. Ik dacht ook eerst aan een touchscreen, maar bij een touchscreen moet je je hand steeds op het scherm houden. Wat ook een voordeel is van een macbook, is dat er gratis software opstaat. Ik denk ook een Windows, maar mensen hadden mij een Mac aangeraden.
Ik heb zelf FinalCutPro getest, en het werkte super.
Dus nu ook de vraag: Is een macbook hiervoor geschikt? En zouden jullie voor MacOs gaan of voor Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen0s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-09 15:46
Ja, dit kan met een macbook pro.
Ikzelf heb een HP zbook studio G4, welke ik kan aanraden als je toch voor windows gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

MacBook pros zijn mooie machines, maar niet meer of minder geschikt voor wat je ermee wilt doen dan Windows laptops. Wil je het meeste uit je budget halen dan is een Windows laptop toch 'voordeliger' met betere specificaties.

Voor je budget hoef je in ieder geval niet veel te laten, keuze zat in bijvoorbeeld HP, Dell en Lenovo alsook MacBooks. Controleer de systeem eisen van de programma's die je gaat gebruiken, kijk ook op fora voor die software om te zien wat anderen gebruiken en maak dan een selectie via de pricewatch op die specs. Keuze is reuze zou ik zeggen. Kleine tip; V&A aangeboden: €2250+ voordeel! Dell Precision 5520, 4K touch, i7-7820HQ, 32... prima laptop en uitermate geschikt voor wat je ermee van plan bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
ScytheNL schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:55:
MacBook pros zijn mooie machines, maar niet meer of minder geschikt voor wat je ermee wilt doen dan Windows laptops. Wil je het meeste uit je budget halen dan is een Windows laptop toch 'voordeliger' met betere specificaties.

Voor je budget hoef je in ieder geval niet veel te laten, keuze zat in bijvoorbeeld HP, Dell en Lenovo alsook MacBooks. Controleer de systeem eisen van de programma's die je gaat gebruiken, kijk ook op fora voor die software om te zien wat anderen gebruiken en maak dan een selectie via de pricewatch op die specs. Keuze is reuze zou ik zeggen. Kleine tip; V&A aangeboden: €2250+ voordeel! Dell Precision 5520, 4K touch, i7-7820HQ, 32... prima laptop en uitermate geschikt voor wat je ermee van plan bent.
lol dit is wel hele erge schaamteloze advertenties.

Voor video-edditen is Apple beter als je met final cut pro wil werken. Verder kan je kijken naar de dell xps :) Wat nog wel een punt is, is de batterij duur? Hoe belangrijk is dat ? En bouwkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MishaT
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-03 06:15
Ik heb vele (!) windows laptops gehad en bezit nu een macbook pro. Zowel op windows laptop als een macbook kan je doen wat jij wilt doen. Voordelen van een macbook tov van een windows laptop mijnsinziens:

- Ding is zeer stevig / goed gebouwd. Daardoor goed mee te nemen.
- Luchtaanvoer zit niet aan de onderkant (zoals bij veel windows laptops wel het geval is) van het apparaat, maar aan de zijkant, hierdoor zuigt hij geen stof aan als ie op een bank, schoot of bed staat.
- Allergrootste voordeel voor mij: het trackpad (touchpad). Nadat je met het touchpad van een mac hebt gewerkt merk je pas hoe onhandig, sticky, traag en onproductief windows touchpads zijn. Ik werk momenteel sneller (oa door met 3 vingers te kunnen "slepen") met het trackpad van apple dan met een muis in windows.
- Klein dingetje maar wel fijn: de oplader zit aan de macbook met een soort magneetje vast. Als je dus een keer over het snoer struikelt, dan trek je niet je laptop van te tafel, maar dan trek je gewoon de kabel eruit.
-Tenslotte is de maximale helderheid van het scherm zo hoog dat de macbook prima buiten te gebruiken is met mooi weer.

Ik ben geen Apple fan boy (heb ook nog een windows laptop, en game pc ernaast), maar dit zijn voor mij persoonlijk de voordelen van een macbook tov een windows laptop.

[ Voor 22% gewijzigd door MishaT op 16-10-2017 23:13 ]