Nieuwe speakers thuis bioscoop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 19:48
Momenteel heb ik een thuis bioscoop van 5 x 4 meter. Qua geluid staat erin wat ik nog had liggen, een bij elkaar geraapt zooitje dus :9 Nu wil ik het een en ander verbeteren, ik erger mij vooral aan de stemmen die niet echt helder klinken. Ook wil ik eventueel de rest nog vervangen maar weet niet wat het handigst en 't beste is, mijn setup is namelijk als volgt:

Yamaha HTR-3068 versterker

JBL Flix1 center
JBL Flix1 surround (achter) speakers
Hepta Design Audio Expression front speakers
RCF 705AS Sub

De sub had ik nog van een PA setje, dreunt lekker door maar of het geschikt is voor een thuis bioscoop? :P Ik heb geen referentie materiaal dus ik weet niet wat het verschil is met een echte hifi sub.

De surround speakers komen ook niet echt over, maar dat is ook niet zo gek. Maar voor nu vind ik de stemmen het belangrijkst. Het liefst ik ik elke keer iets upgraden en niet alles in 1 keer vervangen.

Ik zat zelf naar Teufel te kijken, de MK2 ultima center of de theater center, en dan eventueel later de zuilen. Overigens las ik ook veel dat de center ook goed bij de zuilen moet passen, maar voor hoever is dit merkbaar?

indicatie van de ruimte: https://i.imgur.com/g3zXqt1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:45

FeaR

In GoT we trust

Stemmen ga je vooral met een betere center oplossen. Het gros van de dialogen gaat immers over die speaker. Qua merken kan je eigenlijk mixen zoals je zelf wilt. Voor de looks is één merk en serie leuk, maar voor de sound hoeft dat zeker niet zo te zijn.

Een PA subwoofer is leuk om volume te halen, maar echt laag is een andere kwestie. De genoemde subwoofer doet ook maar 40 Hz op -3dB, dat is voor een 15" subwoofer niet laag. Er zijn redelijk goedkope subwoofers van bijvoorbeeld BK, SVS en Klipsch die met een 10 of 12 inch driver lager gaan dan wat je nu hebt staan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Die klipsch subs gaan idd een stuk lager, rond 27 Hz. Maar als eerste wil ik de center gaan vervangen, ik zat naar de volgende te kijken:

https://www.teufelaudio.n...er-500-center-p16485.html
pricewatch: Klipsch RP-250C (Zwart)
pricewatch: Klipsch RP-440C (Zwart)

Verder wist ik zo ook niet waar ik moest kijken, maar dit zijn de maximale prijzen wat ik er voor wil uitgeven. Heb alleen geen idee hoeveel beter die zijn dan ik nu heb. Die ik nu heb is ook maar een 1-weg systeem, geen tweeter oid, alleen een klein (2) woofertje.

zie dat de teufel aan de muur bevestigd kan worden, zou wel mooi net onder het beamerscherm kunnen, ook hoeft deze niet van de muur af te staan omdat hij geen reflex poort heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door sweebee op 14-10-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Recent deze gekocht:
pricewatch: Dali Zensor Vokal (Zwart)
Zeer helder, alles is perfect te verstaan.
Daarnaast twee van deze als front:
pricewatch: Dali Zensor 7 (Zwart)

En ik ga nog twee van deze als rear kopen:
pricewatch: Dali Zensor Pico (Zwart)

Sub heb ik momenteel niet, maar mis ik eigenlijk niet eens. Maar goed, die heeft Dali ook in het assortiment, mocht je er behoefte aan hebben.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Gelijk voor wat 'beters' gegaan, als center de Klipsch RP-450C besteld. Zal mij benieuwen :) Eerst volgende wordt dan de sub denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Kleine update, via marktplaats een R-115SW gekocht, kon m niet laten liggen. Maar wat een laag idd, daar kan een PA sub daar niet aan tippen :9~.

RP-450C besteld via doublepoint.nl, alleen nog steeds niet geleverd. Ze blijven valse beloftes geven, ja begin volgende week, dan weer einde van de week. Vandaag zou hij eindelijk verstuurd worden en zou ik tussen 16:00 en 18:00 een tracking code krijgen, maar weer helemaal niets.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met doublepoint? ze hebben nu al 5 keer geloofd dat ik het op een bepaalde dag zou hebben, maar er gebeurd gewoon niets.
Pagina: 1