Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

kan niet van USB opstarten - Medion E3213 msn 30023174

Pagina: 1
Acties:

• fseising
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-06-2023
Ik heb alles geprobeerd, om een usb stick te maken met Linux Mint of Android X86/64.
Laatst met de windows app rufus, met speciaal de optie UEFI.

de USB is wel te zien bij boot , maar ervan starten levert alleen een streepje op, rechtsonder.

Ook heb ik secure boot uitgezet.

Er is geen USB Legacy optie in het bios..

hoe kan dit? heb met 2 sticks geprobeerd.. misschien een USB 3 stick nodig?

• fseising
oh, kan deze verplaatst worden naar laptops..?

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Enkele (goedkope) USB-sticks ondersteunen geen bootabiliteit. (is dat een woord)
Heb je al een andere USB-stick geprobeerd?

Heb je naar de boot order/devices gekeken?

Zorg ook dat secure boot uit staat in je UEFI, of switch naar (Legacy) BIOS als je op UEFI zit. Schrijf de huidige instellingen op want je moet ze terugzetten naar hun originele stand om straks bootproblemen met Windows te voorkomen.

[ Voor 53% gewijzigd door Tyrian op 14-10-2017 17:16 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• fseising
ik heb 2 sticks van 8GB geprobeerd (Philips en 1 onbekende) en DriveDroid van Android.. zelfde resultaat..

[ Voor 18% gewijzigd door fseising op 14-10-2017 18:56 ]

• fseising
wat er steeds gebeurd bij het booten is dat de led van de usb een paar seconden begint te knipperen terwijl er een streepje te zien is.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

fseising schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:17:
wat er steeds gebeurd bij het booten is dat de led van de usb een paar seconden begint te knipperen terwijl er een streepje te zien is.
Wat ik heb geschreven is het enige waaraan ik zo snel kan denken. Als ik bij de laptop zou kunnen zou ik nog wat kunnen troubleshooten/proberen. Met name met de instellingen die ik eerder noemde. Ook zou je nog kunnen kijken of je met een andere bootable USB stick wel kan booten. Dan weet je of het aan de software op de bootable USB-stick ligt of aan je systeem/systeeminstellingen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Pagina: 1