[DHCP] Windows Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een windows netwerkje draaien die aangesloten is op een DI-70 internetgateway.
Deze gateway is als DHCP server ingesteld. Windows is ook ingesteld op DHCP. Nu heb ik het volgende probleem. Het heeft goed gedraait, ik had tenminste keurig een ip-nummer toegewezen gekregen en connectie met internet was prima. Normaal heb ik een ip-nummer in de range 192.168.0.2 - 192.168.0.33
Nu echter geeft windows na het booten een ipnummer van 192.168.0.200, ver buiten de range dus. Ik heb via winipcfg al het ip-nummer vrijgegeven en een nieuwe proberen aan te vragen, maar de DHCP (DI-70) server geeft geen nieuwe. Nu is mijn vraag of dit mischien aan Windows ligt, het lijkt wel of windows dit ip-nummer (192.168.0.200) ergens 'hard'in een bestand heeft staan, en dat windows elke keer dit ip-nummer gebruikt i.p.v. een nieuw ip-nummer aan te vragen.
Alvast bedankt voor 1-ieder die mij enigzins kan helpen.*D

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
check de instellingen van de dhcp server es, misschien heb jij of iemand anders daar per ongeluk iets verkeerd ingesteld
of windows standaard dat nummer pakt zou ik niet weten, lijkt me erg onwaarschijnlijk

Maak je eigen poll

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Een client zal proberen zijn oude nummer nog een keer proberen te krijgen van de DHCP server. Dat is wellicht de reden dat je steeds dat 200 nummer krijgt. Maar je schrijft niet of je met dat 200 nummer niet kan internetten. Afhankelijk van de netmask is 192.168.0.200 net zo OK als de oude nummers natuurlijk.

No production networks were harmed during this posting

• Bartoz
  • Niet online
Nou het rare is dat de andere systemen in het netwerk wel goed draaien. Via dezelfde DHCP server. De instellinmgen heb ik al gecontroleerd van de DHCP en deze zijn goed.

• Bartoz
  • Niet online
Het probleem schijnt opgelost te zijn, bedankt voor jullie reacties !
Er had iemand een Win2K (met DHCP server) server in het netwerk gehangen zonder dat ik dit wist....Daar haalde het systeem zijn nummer vandaan. Maar met 200 kan ie niet het internet op.........

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

2 DHCP servers is een probleem ja maar adres 200 is alleen een probleem als het netmask kleiner is als 255.255.255.0.

De DHCP van de Win2K server had waarschijnlijk geen DNS/Gateway info omdat die niet bekend waren (cq geconfigureerd)

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Pagina: 1