Geen toegang tot kaart?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imerijn_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-01-2021
Goedemiddag,

Zonet ben ik tegen een probleem aan gelopen met mijn SD kaart. het is een Kingston SDC10/32GB kaartje met een adapter van Samsung. Ik gebruik deze kaart altijd in mijn camera (canon 60d) en werkt normaal gesproken perfect.
Nu wilde ik wat foto's gaan maken en kreeg ik op mijn camera de melding: 'Geen toegang tot kaart. Herplaats/vervang kaart of form. Kaart met deze camera'. Ik heb daarna het kaartje in mijn laptop gedaan en daar zie ik geen problemen. Op mijn laptop ik kan de bestanden die er op staan er af halen en bekijken zoals normaal, maar als ik de kaart wil formatteren geeft hij een foutmelding.
Mijn vraag is dan ook of iemand dit probleem eerder heeft gehad en hoe die gene dat heeft opgelost. Alvast bedankt voor de moeite en een fijne dag verder

Met vriendelijke groet,
Merijn Happel

P.S: 10 min voordat dit probleem zich voor deed werkte het kaartje nog perfect en heb ik nog foto's gemaakt met het kaartje.

[ Voor 3% gewijzigd door Imerijn_ op 14-10-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Al eens een ander adapter geprobeerd? Mijn ervaring is dat die dingen soms nogal waggel zijn en slecht contact willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:21
Om even een knullig iets te noemen, je hebt toch niet per ongeluk de write op lock gezet? (pinnetje/schuifje aan zijkant van kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imerijn_
Expendable schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:44:
Om even een knullig iets te noemen, je hebt toch niet per ongeluk de write op lock gezet? (pinnetje/schuifje aan zijkant van kaart).
nee had ik al naar gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gokje.. kaartje is aan het eind van zn levensduur..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-07 21:23
Bestanden er af halen en controleren en dan kaartje snel wegmikken en een nieuwe aanschaffen.
(Zéker foto's wil je niet kwijt zijn meteen nadat je ze hebt genomen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een microSD kaart met wear leveling en een half degelijke controller, maar helaas. Enfin, tijd voor een nieuw kaartje gok ik :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imerijn_
ben onderhand naar een elektronica winkel geweest en het probleem daar voorgelegd en de verkoper vertelde me dat er misschien iets van kortsluiting in het kaartje was ontstaan en dat hij daardoor niet meer werkte. Ik heb hierna direct een nieuwe gekocht (samsung evo 64gb). bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Imerijn_ schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:35:
ben onderhand naar een elektronica winkel geweest en het probleem daar voorgelegd en de verkoper vertelde me dat er misschien iets van kortsluiting in het kaartje was ontstaan en dat hij daardoor niet meer werkte. Ik heb hierna direct een nieuwe gekocht (samsung evo 64gb). bedankt voor jullie hulp!
Spontane kortsluiting in een flash kaartje? Zo’n verkoper verzint het ook ter plekke. Toegeven dat ie het ook niet weet zal hem wel te min zijn geweest.
Pagina: 1