[ZIGGO] Cisco modem vervangen door Compal? (bridge-modus)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-06 18:43
Mijn vraag
Ziggo heeft me een nieuw modem gestuurd en ik vraag me af of ik mijn oude moet vervangen.
Mijn huidige staat in bridge-modus, met mijn eigen WiFi-router. Ik heb daar nu niet echt klachten over.
De nieuwe zou ik ook in bridge-modus laten zetten, heeft het dan wel zin?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Router: DIR-860L
Huidig modem: Cisco EPC3929
Nieuw modem: Compal CH7465LG-ZG

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
(nvt)

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
MatthijsZ schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:33:
Ziggo heeft me een nieuw modem gestuurd en ik vraag me af of ik mijn oude moet vervangen.
Waarom is 'ie toegestuurd? Daar zal Ziggo toch een reden voor hebben?
Mijn huidige staat in bridge-modus, met mijn eigen WiFi-router. Ik heb daar nu niet echt klachten over.
De nieuwe zou ik ook in bridge-modus laten zetten, heeft het dan wel zin?
De nieuwe zal wellicht toekomstbestendiger zijn, misschien hogere snelheden ondersteunen. Heb je nu wellicht niets aan, maar in de toekomst misschien wel. Dus ALS je 'm in bridge kan laten zetten zie ik geen reden hem niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:35
Als alles goed werkt zou ik het mooi zo laten staan als ik jou was, en die connectbox in de kast als reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Wat voor een abo heb je? Volgens de Ziggo site is de huidige Cisco geschikt tot 200Mbps, mogelijk dat je hier met je huidige abo of eventueel toekomstige upgrade tegenaan gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
Ik heb het mega-el-cheapo abonnement: 40/4. Dat voldoet prima voor Netflix en Skype.

Ziggo heeft een nieuwe modem gestuurd omdat dat onderdeel van een verlenging was. Ik had aangegeven dat ik dat volgens mij niet nodig had, waarop de medewerker zei "ach, maar dan heb je gewoon een nieuwe".

Aangezien alles nu goed werkt, neig ik er naar om de nieuwe inderdaad in de kast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:52

soczol

Doet iets met energie

De kans is aanwezig dat je huidige modem er op een gegeven moment mee gaat stoppen. Toen ik een nieuw modem ontving (ook de Connectbox) stond in het bijbehorende mailtje de volgende waarschuwing:
Gebruik het nieuwe modem in elk geval binnen 14 dagen. Want daarna werkt het oude modem niet meer.
Overigens meen ik ergens gelezen te hebben dat een eventuele bridge mode ook overgezet wordt op een nieuw modem, maar dat kan ik nu niet zo snel terugvinden.

[ Voor 20% gewijzigd door soczol op 14-10-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
De Cisco EPC3929 ondersteunt maar 8 downstream kanalen. Het kan zijn dat Ziggo probeert deze langzamerhand uit te faseren. De Connectbox ondersteunt tot 24 downstream kanalen. Al worden er op dit moment 16 gebruikt.

De kans dat je last hebt van capaciteitsproblemen is bij de Cisco dus hoger in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

soczol schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:38:
De kans is aanwezig dat je huidige modem er op een gegeven moment mee gaat stoppen. Toen ik een nieuw modem ontving (ook de Connectbox) stond in het bijbehorende mailtje de volgende waarschuwing:
Dat was mijn ervaring ook; na 14 dagen krijg je opeens geen IP-adres meer.
Overigens meen ik ergens gelezen te hebben dat een eventuele bridge mode ook overgezet wordt op een nieuw modem, maar dat kan ik nu niet zo snel terugvinden.
Op zich kun je in die compal een dmz-host aanwijzen. Als je daar je wan-port van je router van maakt, blijft alles achter de router onveranderd werken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik heb ook die Compal en staat in bridge mode, werkt prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
Samenvattend is het dus blijkbaar toch verstandiger de modem te vervangen :)

Aangezien het WiFi ook beter zou zijn van de Compal zal ik direct eens kijken of de DIR-860L ook overbodig is geworden (ik gebruik eigenlijk geen van de extra features van dat ding)

De modem ging automatisch in bridge-modus, dus dat laatste kan ik niet proberen. Er lijken verder geen problemen te zijn met de nieuwe modem.

[ Voor 22% gewijzigd door MatthijsZ op 15-10-2017 16:05 ]

Pagina: 1