SLi aan/uit, Win 10 rekenmachine eerst moeten uitschakelen ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDtje
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-07 18:00
Wanneer ik één van mijn in SLi opgestelde grfx kaarten wil in of uitschakelen krijg ik telkens de melding dat ik daarvoor eerst mijn windows rekenmachine moet afsluiten.
Dit terwijl ik deze zins de fresh boot up nog niet eens heb gebruikt.
Met andere woorden, blijkbaar wanneer ik dit wil doen (in of uitschakelen van één van de grfx kaarten) start de Windows rekenmachine op, heb dan ook inmiddels gekeken wanneer de rekenmachine exact wordt gestart, en dat is dan ook pas wanneer ik iets aan de Sli setup wil aanpassen.
Wat mij dan laat denken, wat de hell heeft de rekenmachine met het in of uitschakelen van een grfx kaart te maken.
In taakbeheer staat deze ook niet ingesteld als opstarten wanneer ik Windows 10 opstart.
Dus als een mede tweaker ooit hetzelfde heeft ondervonden, dan hoor ik dat graag.
En mocht de heer of dame het ook voor elkaar hebben gekregen, om dit voorgoed uit de wereld te helpen, dan hoor ik dat ook graag.
Heb zelf al wat zitten prusten, en lopen zoeken op internet hierover, maar er is maar bar wijnig over te vinden kan ik melden.
Bij voorbaat dank aan iedereen die mij hier enigszins mee kan helpen.
:?

Mijn PC opstelling (en ja het is al een wat oud beestje)

CPU: AMD FX 8350
RAM: 16GB 2x8GB Corsair Vengeance @1866Mhz
Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z
Grfx: 2x EVGA GTX 760 2GB
Geluid: ESI MAYA44 XTe
SSD: 2x Samsung 840 EVO 256GB & 1x Samsung 840 EVO 128GB
HDD: 3x WD 3TB green editions
Voeding: Cooler Master Silent Pro M 850Watt

Wat ik hierover zelf al heb kunnen vinden op internet is niks wat met de Windows rekenmachine te maken heeft, en dat is dan ook gelijk het lastige aan dit verhaal.

Zo vindt je dit soort pagina's wanneer ik erop ga lopen zoeken: klik = social technet microsoft
Meer info is er eigenlijk niet over te vinden, het is het allemaal net niet namelijk.
En weet dan ook niet meer waar ik nog eventueel terecht kan voor het stellen van deze vraag, op het forum van Tweakers na.
:/

Beste antwoord (via SSDtje op 16-10-2017 12:54)

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:31
Ja dit heb ik ook af en toe als ik SLI aan/uit wil zetten.
"Gewoon" taak beheer openen en daar tussen de processen calculator tussen zoeken, dan zie je dat hij "gewoon" open staat terwijl je er helemaal niks mee gedaan hebt.
Als je hem daar dan sluit is hij gewoon weg.

Zelf reboot ik altijd gewoon mijn pc na het uit of aan zetten van SLI, je moet zo veel er voor af sluiten. ( Firefox / CAM software / oculusrift software / en nog 5 andere dingen)

Bij AMD kan je dit meer on-the-fly doen dacht ik, het enigste wat ik daar heb mee gemaakt is dat Firefox crasht.

Edit-

Ik heb wat kunnen vinden alleen nog niet kunnen testen:

Store probably runs for doing automatic update check.
To turn it off, go to Start -> Settings -> Privacy -> Background apps

[ Voor 14% gewijzigd door dylan111111 op 16-10-2017 04:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

SSDtje schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:32:
...wanneer de rekenmachine exact wordt gestart, en dat is dan ook pas wanneer ik iets aan de Sli setup wil aanpassen...
Hoe doe je dat "iets aan de Sli setup aanpassen"?
Zit 't in control panel, of in device manager? Of start je misschien een shortcut?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
Ja dit heb ik ook af en toe als ik SLI aan/uit wil zetten.
"Gewoon" taak beheer openen en daar tussen de processen calculator tussen zoeken, dan zie je dat hij "gewoon" open staat terwijl je er helemaal niks mee gedaan hebt.
Als je hem daar dan sluit is hij gewoon weg.

Zelf reboot ik altijd gewoon mijn pc na het uit of aan zetten van SLI, je moet zo veel er voor af sluiten. ( Firefox / CAM software / oculusrift software / en nog 5 andere dingen)

Bij AMD kan je dit meer on-the-fly doen dacht ik, het enigste wat ik daar heb mee gemaakt is dat Firefox crasht.

Edit-

Ik heb wat kunnen vinden alleen nog niet kunnen testen:

To turn it off, go to Start -> Settings -> Privacy -> Background apps

[ Voor 14% gewijzigd door dylan111111 op 16-10-2017 04:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSDtje
@dylan111111

"Ik heb wat kunnen vinden alleen nog niet kunnen testen:

To turn it off, go to Start -> Settings -> Privacy -> Background apps"

Heb het inmiddels kunnen proberen, en inderdaad, de app (rekenmachine) wordt als achtergrond-app bij een verse boot ingeladen.
En niet alleen de rekenmachine tot mijn verbazing, maar nog veel, en dan ook echt veeeeel meer dan dat alleen.
Zo kom je er pas achter dus laten we meer zeggen, typisch Windhoos.
Mocht je dit nu zelf ook willen uitschakelen, dan bij deze:

Ga naar start, typ daarin privacy, waarna je privacyinstellingen met in het lichtgrijs daaronder systeem instellingen te zien krijgt.
Eenmaal daar staat er aan de linker kant tussen de subcategorieën bijna onderaan de subcategorie Achtergrond-apps, wanneer je daar op klikt krijg je alle apps te zien die op de achtergrond al ingeladen worden wanneer Windhoos 10 gestart wordt, en tussen die apps stond de rekenmachine ook, en kun je eenmaal daar dan ook uit vinken.

Bij deze enorm bedankt voor het reageren, en je hulp hiermee.
Het was zelf weliswaar nog wel even wat rond klikken voordat ik op de juiste afdeling hiervoor terecht kwam, maar dat is nu dus inmiddels gelukt, en ik heb je dan ook gelijk de snelste weg naar de juiste afdeling hiervoor, hierboven voor je vermeld, zodat je dit zelf ook gelijk de wereld uit kunt helpen.
Topie dus, en nogmaals mijn dank d:)b

[ Voor 0% gewijzigd door SSDtje op 16-10-2017 11:44 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
Aha kijk top!
Zelf heb ik net jou handeling gevolgd en nu heb ik dat issue ook niet meer :)

( Mijn windows staat wel in het engels: start-> privacy settings -> background apps (aan de linker kant) -> "Let apps run in the background" van On naar Off.

Bedankt voor de terugkoppeling! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSDtje
"Bedankt voor de terugkoppeling!"

Graag gedaan, dat is immers minste wat ik kon doen.
Plus wie goed doet komt goed tegemoet zeg ik altijd maar.
En ben dan ook blij om te horen dat het bij jou inmiddels ook voor elkaar is.
Nogmaals dank, en je weet hé, keep on tweaking d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

SSDtje schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:32:
... heb dan ook inmiddels gekeken wanneer de rekenmachine exact wordt gestart, en dat is dan ook pas wanneer ik iets aan de Sli setup wil aanpassen...
Dus dit blijkt bij nader inzien niet te kloppen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDtje
@Brahiewahiewa

Het zit nog krommer in elkaar zelfs, aangezien het de ene keer pas gebeurt wanneer ik iets aan de SLi setup wil wijzigen (aan/uit zetten van een kaart) en een andere keer wordt i net zo leuk wel al in geladen wanneer ik Windows start.
Maar ben blij dat ik er vanaf ben nu in elk geval.
Het is in het begin nog niet heel storend ofzo namelijk, ik bedoel je sluit het af wanneer er om gevraagd wordt, waarna het dan gewoon werkt.
Maar op een gegeven ogenblik begin je je er gewoon aan te irriteren.
En al helemaal als je nogal is tussen beiden schakelt, wat bij mij nogal is het geval is.
Pagina: 1