Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

oude alpha awus036H

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag of wat geleden heb ik een oud beestje uit de kast gehaald. Een Alpha awus036H.

Hij maakt verbinding met het netwerk (of die van de buren).... De verbinding (streepjes groen groen) is goed, geeft aan op eigen netwerk min of meer vol (54mbps) en bij buren 48mbps. De ping naar tweakers is niks mis mee (rond de 20MS)... Echter de download (doorvoer) is zeer bedroevend. Deze komt niet boven de 70kb/s.

Instellingen geprobeerd, andere USB kabel geprobeerd. Echter nog geen andere antenne, daar nergens een andere antenne heb die ik erop kan draaien. Is het min of meer aannemelijk dat het probleem daar ligt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is erg onaannemelijk dat het probleem in de antenne ligt. Je haalt een link rate van 54/48Mbps met de huidige antenne. Dat betekent dat er een netto capaciteit van rond de 32Mbps beschikbaar is. Het probleem zit hem dus niet op layer 1.

Nu kan het netwerk volkomen overbelast zijn op layer 2, waardoor je er geen pakket tussen krijgt, maar met lage ping lijkt dat me ook onwaarschijnlijk, meestal schieten latencies de lucht in als het zo erg is.

Om meer hierover te kunnen roepen moeten we wat meer weten van je setup:
- hoe meet je exact die 70kb/s? Wat geeft een andere soort meting aan?
- op wat voor computer/apparaat is de AWUS036H aangesloten?
- waar maakt de AWUS036H verbinding mee?

Verder zie ik dat je slordig/inconsequent bent met je eenheden (20 milliseconden schrijf je "ms", "MS" zou MegaSiemens zijn volgens [url=International_System_of_Units]SI[/] 8)7 ) - zou het kunnen dat je 70kb/s eigenlijk 70kB/s (dus 560kb/s) is? Nog steeds niet snel, maar wel alvast factor 8 hoger. Hoofdlettergebruik is bij alles mbt snelheden kritiek, double-check dat dus nog eens.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Amai.

De verbinding trekt geheel dicht als je een website laad met een beetje content (lees facebook, nu.nl, tweakers.net). Is niet werkbaar. Daarnaast een aantal 100mb.bin bestanden "gedownload", van verschillende netwerken. En dan zie je dus de download langzaamheid :).

Zowel op laptop (windows 10) als op mijn PC (windows 7) geeft zelfde probleem. De driver komt van windows update.

Een router van UPC (Ziggo). En van de buren een linksys wrt54g2.

Het is dus 70kb/s. En dan zit de hele verbinding vol. Waar laptop normaliter al draadloos verbonden is en waar niks te klagen is over de snelheid, op beide netwerken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2017 14:06 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:00:
Amai.

De verbinding trekt geheel dicht als je een website laad met een beetje content (lees facebook, nu.nl, tweakers.net). Is niet werkbaar. Daarnaast een aantal 100mb.bin bestanden "gedownload", van verschillende netwerken. En dan zie je dus de download langzaamheid :).
OK, dus we hebben niet te maken met een meetfout.
Zowel op laptop (windows 10) als op mijn PC (windows 7) geeft zelfde probleem. De driver komt van windows update.
Duidelijk.
Een router van UPC (Ziggo).
Dat kunnen er tientallen zijn. Welke exact?
En van de buren een linksys wrt54g2.
OK, duidelijk. Feit dat dat een WiFi-g apparaat is sluit issues met interoperability cq compatbilility instellingen met modernere (WiFi-n) apparatuur uit.
Het is dus 70kb/s. En dan zit de hele verbinding vol. Waar laptop normaliter al draadloos verbonden is en waar niks te klagen is over de snelheid, op beide netwerken.
Ik zou me in eerste instantie focussen op de driver. Als andere apparaten op zelfde netwerken wel goede verbindingen kunnen krijgen en deze ook nog goede link rates haalt is dat waar het mis zou kunnen gaan.

"Via Windows Update" zegt natuurlijk niet exact welke en garandeert ook niet dat het goed is. De AWUS036H heeft een Realtek RTL8187L chip aan boord. Dat is oud en niet meer supported in de meest recente drivers van Realtek - zie hier:
http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false
For Realtek USB WLAN Family Controller. The driver released on the website only supports the following products:

RTL8812AU/RTL8811AU/RTL8192EU/RTL8812BU/RTL8811CU/RTL8814AU: WLAN-only solutions, install WLAN driver
Ik vermoed dat dit bejaard beestje simpelweg niet meer correct ondersteund wordt in enigszins actuele Windows besturingssystemen.

Er is een simpele manier om dat uit te sluiten: de Linux driver support voor de RTL8178L is al 10 jaar prima. Draai eens op een van de computer een Linux LiveUSB en kijk wat het dan doet. Werkt het dan goed, dan is het inderdaad een driver issue. Zo niet is de hardware defect.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn tal van "how to get awus036H working on windows 7 (8 en of 10)". Mocht het inderdaad zo zijn dat het niet werkt, lijkt het met stug dat er in de reacties bedankjes worden gegeven.

Welk type router ik gebruik van UPC / ziggo .... lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk het probleem.

Naar mijn idee was het zo mogelijk de antenne, maar dat sluit jij (min of meer) uit...

Dan lijkt hardware falen het probleem. Eerlijkheidshalve had ik er een, die had ik verkocht. Een tijdje later heb ik er een overgenomen van persoon X. En volgens mij heeft hij nooit goed gewerkt en is hij in een doos gegaan. Dus waarschijnlijk heeft persoon X me simpelweg een kat in de zak verkocht. :-(

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:39:
[...]

Welk type router ik gebruik van UPC / ziggo .... lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk het probleem.
Weet je, als jij het zoveel beter weet en vindt dat wij zonder mogelijk relevante info moeten gokken naar wat je probleem is, zoek het lekker zelf uit. Ik ben er iig klaar mee.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1