Windows Opstart (na inloggen) Vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 20:25
Hoi Allemaal,

ik ben niet geheel onbekend en onhandig met computers maar ik loop nu even tegen iets aan waar ik maar geen echte oplossing voor kan vinden. :? en ik kom ook niet echt meer aan me tijd om er in te steken door vele uitdagingen.

Even uitleggen, een hele grote uitdaging die ik nu thuis heb is ook waar ik het meeste van houdt. (ja zelfs meer dan me vrouw) ik heb namelijk een zoontje van nu 7 jaar die op Speciaal Onderwijs zit, dus een rakker met wat uitdagingen.
Opzicht allemaal geen probleem. maar er zijn soms drempels die je moet overwinnen door truckjes.

Een drempel die ik nu heb is de computer (laptop in dit geval) hij zit er graag op en dat gaat allemaal goed alleen het opstart proces iets wat hij niet echt kan hebben.
Als de PC opstart gebeuren er natuurlijk allemaal leuke dingen , van alles wordt opgestart (virus scanner, internet drivers etc) dit heeft een bepaalde tijd nodig, niet veel maar goed.
Ik wil graag weten of dat er een mogelijkheid is (zonder te veel programeren, dus eigenlijk kant en klaar) om aan te tonen dat de PC klaar voor gebruik is.
Ik denk bijvoorbeeld aan een terug tellende clock of een pop up scherm, iets wat eigenlijk zegt dat eindelijk de PC kan worden gebruikt. bijvoorkeur Freeware (gratis)

Voordat je het zegt, ja hij speelt graag spelletjes en dan moet die ook wachten, 1 het is iets heeeeeel anders
en 2 tijdens het laden zie je meest van de tijd een icoon of iets dergelijks dat aan geeft dat je geduld moet hebben, noem het een hou vast of ondersteuning voor de kleine man, zo iets wil ik dus eigenlijk ook met windows.
Het gaat dus alleen maar om het process na het inloggen zeg maar dus als je de desktop ziet.

ik hoop dat me uitleg en me wens een beetje duidelijk is en hoop ook dat iemand me even kan helpen/adviseren. _/-\o_

Ja ik heb gezocht maar alles wat ik tot opheden heb gevonden is vornamelijk (vreemd genoeg) voor het inloggen of het niet gewenste resultaat.

Alvast bedankt voor je aandacht en tijd. _/-\o_

Willem

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://ss64.com/vb/popup.html

Deze in startup zetten met een bepaalde timeout in het script (zeg 3 minuten?) :)

[ Voor 11% gewijzigd door Vorkie op 14-10-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:41
Vroeger gebruikte ik daar Bootracer voor. Die gaf aan wanneer de PC klaar was met opstarten. Geen idee of en hoe dat nu werkt.
http://www.greatis.com/bootracer/

Overigens kun je ook een SSD installeren i.p.v. een traditionele harde schijf, dan start je PC in 10 seconden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:16
Zoiets heb ik ooit gemaakt voor de ontzettend trage pc van mijn opa. Hij wou geen nieuwe kopen, maar was ongeduldig en klikte direct overal op. Er gebeurde niet direct iets, dus was de pc stuk.

Dit zet je scherm op zwart, met een progress bar:
https://www.dropbox.com/s/p1xizz5pzg90d6s/UseDelay.zip?dl=0
(C# incluis code)

Nadeel: je hebt in Windows geen controle over wanneer de aftelklok start.

Een tijdje later kwam Soluto met dergelijke feature. Maar dat is inmiddels ook al weer gestopt.

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen3 op 15-10-2017 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Een laptop zeg je? Waarom kies je dan voor afsluiten? Klap gewoon het deksel dicht, dan gaat-ie slapen. Klap 't deksel weer open en hij is in pak 'm beet 10 seconden weer operationeel

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==