2.5" disk - non ssd

Pagina: 1
Acties:

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 21:21
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een 2.5" disk welke 24/7 gaat draaien. Vanwege budget is een SSD niet haalbaar. Capaciteit afhankelijk van de prijs 900GB tot 2000GB.

Wat is je budget?
Maximaal 300 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Een merk dat zich bewezen heeft, ookal zegt dat niet heel erg veel. Eigenlijk maakt het dus ook niet uit welk merk :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaat 24/7 draaien met redelijk wat iops.

Zelf heb ik gevonden:
pricewatch: Seagate Enterprise Capacity 2.5 HDD 12Gb/s SAS (5xx Emulation), 1TB
pricewatch: Seagate Enterprise Performance 10K 512E Standard Model, 900GB
pricewatch: Seagate Enterprise Performance 10K 512N Standard Model, 1,2TB

Ik kan alleen geen benchmarks terug vinden. Welke is nou sneller? Is het verschil groot? Wellicht dat jullie ervaringen hebben met bovenstaande schijven, of iets anders kunnen aanraden?

EU DNS: 86.54.11.100

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Heb je geen plek voor 2 of 3 schijven in raid? Goedkoper/sneller/betrouwbaarder?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Waarin gaat de schijf draaien, een server? En deze beschikt ook over een SAS controller?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 17:58

Thomg

Aww yiss

Polat06 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:52:
Vanwege budget is een SSD niet haalbaar.
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 1,05TB
?
Zie wel dat al je schijven SAS zijn, misschien vergeten te vermelden?

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 15-10-2017 11:38 ]

• c-nan
mitsumark schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:29:
Heb je geen plek voor 2 of 3 schijven in raid? Goedkoper/sneller/betrouwbaarder?
Ja en nee, ik heb meerdere bays maar gaan allemaal gebruikt worden, dus RAID is geen optie.
Nielson schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:31:
Waarin gaat de schijf draaien, een server? En deze beschikt ook over een SAS controller?
Ja en ja :)
Thomg schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:37:
[...]

pricewatch: Crucial MX300 2,5" 1,05TB
?
Zie wel dat al je schijven SAS zijn, misschien vergeten te vermelden?
Vanwege de prestaties, mag ook SATA zijn.

Straks even wat reviews en benchmarks opzoeken van de SSD disk.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 20:28

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Kun je iets meer context geven? Want ik zie wat zaken voorbij komen die het advies behoorlijk kunnen beïnvloeden, zoals waarvoor je de disk exact gaat gebruiken (OS, data, etc), wat voor kast het in moet en waarom de bays die je al hebt, niet gebruikt kunnen worden voor hetgeen je deze disk nodig hebt.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• c-nan
unezra schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:19:
Kun je iets meer context geven? Want ik zie wat zaken voorbij komen die het advies behoorlijk kunnen beïnvloeden, zoals waarvoor je de disk exact gaat gebruiken (OS, data, etc), wat voor kast het in moet en waarom de bays die je al hebt, niet gebruikt kunnen worden voor hetgeen je deze disk nodig hebt.
Het is voor een SDS (Software Defined Storage) cluster. Servers hebben xx aantal bays, maar deze bays zet ik allemaal in voor capaciteit

Punt is, ik wil het meest haalbare performance tegen een laag budget. Daarbij zijn de eisen dus:
- 2.5" drive
- 900G tot 2000G per disk
- Maximaal 300 eur per disk

SSD's in deze prijs range zijn niet geschikt om 24/7 te draaien (denk ik, is meer onderbuikgevoel).

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Polat06 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:33:
[...]

Het is voor een SDS (Software Defined Storage) cluster. Servers hebben xx aantal bays, maar deze bays zet ik allemaal in voor capaciteit

Punt is, ik wil het meest haalbare performance tegen een laag budget. Daarbij zijn de eisen dus:
- 2.5" drive

SSD's in deze prijs range zijn niet geschikt om 24/7 te draaien (denk ik, is meer onderbuikgevoel).
Misschien zou je eens kunnen lezen over SSD's en hun leven en 24/7 gebruik:
http://techreport.com/rev...xperiment-theyre-all-dead

Ik denk dat je best consumenten SSD's kan inzetten. Performance-wise gezien zijn die zoveel sneller dat ik daar serieus naar zou kijken (80x meer iops):
http://www.tvtechnology.c...-for-ssds-and-hdds/276487
http://www.thessdreview.c...ut-latency-iopsexplained/

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:37

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Tja veel iops ga je allen bij ssd vinden.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik naar enterprise grade kijk, uit eigen ervaring: 10k SAS schijven doen ca 1500 IOPS max. Enterprise Flash doet 150k IOPS. Kies maar, snel of traag. Wat heb je voor de rest van je storage gebruikt? Ik denk dat dat de richtlijn wordt dan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 20:28

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Polat06 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:33:
[...]
Zet je nu die 2,5" in om je data op te slaan, of gebruik je die voor het OS van je SDS cluster en staat je data op de 3,5" die er ook in zitten?
- 2.5" drive

Hangt er vanaf wat je er mee doet. Consumenten SSD's kun je prima 24/7 draaien en gezien het feit dat je er geen budget voor hebt, gok ik dat het niet om een bedrijfsmatige setup gaat maar om een hobbyprojectje.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1