Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VMware Workstation Pro 14 op Intel Nehalem CPU: rollback?

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-11 15:11
Ik heb onlangs mijn VMware Workstation Pro 12 geupgrade naar VMware Workstation Pro 14.
Blijkbaar zijn de system requirements veranderd en heb je minimaal een Intel Westmere CPU nodig.

Nu bestaat er wel een workaround door het volgende in *.vmx te zetten:
monitor.allowLegacyCPU = "TRUE"

Maar naart schijnt maakt dit VM trager.

Ik heb echter geen benchmark van mijn VMs onder VMware WS 12, dus ik kan niet checken wat hier precies mee bedoeld wordt...

Bedoelen ze:
1) De VM is slechts trager dan dat als je een Intel Westmere CPU zou hebben (logisch en op zich niet erg)
2) De VM is, met een Nehalem CPU, trager onder VMware Workstation Pro 14, dan onder VMware Workstation Pro 12

Als het 2), dan kan ik nl beter een rollback doen naar VMware Workstation Pro 12...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Edit: never mind, niet goed gelezen, oorspronkelijke reactie weg

Op https://communities.vmware.com/thread/572804 krijgt iemand een foutmelding met die situatie (VM start niet eens), met dit als een reactie: "Workstation 14 is listed as requiring Intel Sandy Bridge processors and Nehalem and earlier processors are explicitly excluded."

De optie die jij noemde ken ik echter niet, mogelijk kun je het beste even wachten tot er meer mensen zijn overgestapt en ervaringen delen.

[ Voor 105% gewijzigd door Raven op 14-10-2017 14:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mastakilla schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:39:
...Bedoelen ze:
1) De VM is slechts trager dan dat als je een Intel Westmere CPU zou hebben (logisch en op zich niet erg)
2) De VM is, met een Nehalem CPU, trager onder VMware Workstation Pro 14, dan onder VMware Workstation Pro 12

Als het 2), dan kan ik nl beter een rollback doen naar VMware Workstation Pro 12...
Van http://planetvm.net/blog/?p=3253
you actually can get VMs to run using a vmx hack, but it has been reported to be unusable slow.
Lijkt me wel duidelijk

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-11 15:11
Voorlopig de VM zelf nog niet intensief gebruikt, maar een simpele reboot duurt wel extreem lang :/

Ipv 15 sec ofzo duurt reboot nu meer dan 5 minuten...

Ik ga dan ook voor de rollback gaan denk ik ;)

edit:
Rollback done... VMs booten terug in 15 sec...

Dit is trouwens de eerste keer ever dat mijn Core i7-920 @ 3.8Ghz (uit 2009) iets niet fatsoenlijk aankan...
Dus misschien toch maar eens een upgrade beginnen te plannen ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Mastakilla op 16-10-2017 12:43 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Mastakilla schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:22:
Voorlopig de VM zelf nog niet intensief gebruikt, maar een simpele reboot duurt wel extreem lang :/

Ipv 15 sec ofzo duurt reboot nu meer dan 5 minuten...

Ik ga dan ook voor de rollback gaan denk ik ;)

edit:
Rollback done... VMs booten terug in 15 sec...

Dit is trouwens de eerste keer ever dat mijn Core i7-920 @ 3.8Ghz (uit 2009) iets niet fatsoenlijk aankan...
Dus misschien toch maar eens een upgrade beginnen te plannen ;)
Heeft niets te maken met het kunnen van je legendarische chip (heb zelf ook een 920 op 4GHz gedraaid, heerlijk die power O+ ) maar gewoonweg het moedwillig beëindigen van de support voor je architectuur door de inzet van nieuwere instructiesets en dat te forceren.
Binnen ESXi was bij de introductie van 6.0 al een melding dat Clovertown, Harpertown, Nehalem en Westmere eruit gewerkt zouden gaan worden. Zal wel bij versie 7 gebeuren.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:28
Je kunt waarschijnlijk ook upgraden naar een Xeon X56*0 of i7 970 of hoger. Dat zijn geen Nehalem maar Westmere CPU's en worden nog wel ondersteunt.
Pagina: 1