Juiste moment om een nieuw Mac te halen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Topicstarter
Morning@all,

Momenteel gebruiken wij als gezin (ook 2 kleine kinderen van 6 en 8, die soms de Mac gebruiken) een MBP early 2011. Deze heb ik niet zo lang geleden voorzien van een SSD en meer geheugen. Tevens een nieuwe batterij erin laten zetten.

Toch vind ik dat hij nu aan het aftakelen is. Batterij gaat snel leeg, dit is een nieuwe notabene en de scharnieren van het scherm zijn lam, waardoor het scherm naar achteren valt op een bepaald punt. Dit kon helaas niet gemaakt worden (aangedraaid worden) tijdens de upgrade van bovenstaande elementen. Alles heb ik laten doen bij de iCentre, dus wel goed spul erin laten zetten hoor.

Ik zit er dus aan te denken om nog dit jaar een nieuwe Mac te halen. Hij wordt gebruikt voor huis/tuin/keuken gebruik en wordt alleen meegenomen op vakanties. Ik ben er nog niet uit, welkt type ik wil. De 12 inch vind ik super qua design, maar heeft niet veel poorten. De MBP heeft weer meer aansluitingen. Daarbij, wat is het beste moment om een nieuwe Mac te halen? Black Friday? BTW actie MM? Andere tips?

Ik moet toch een keer weer een flink bedrag uitgeven na bijna 7 jaar met deze Mac te hebben gedaan...

Thanx alvast.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-10 12:02
Een website die hier handig voor is:
https://buyersguide.macrumors.com/#Mac

De adviezen die hier staan zijn uiteraard niet heilig. Wat zij doen is kijken hoelang er in het verleden tussen upgrades heeft gezeten en de gemiddelde tijd daarvan tellen ze op bij de laatste upgrade.
Hier hangen ze vervolgens een advies aan.

Dan weet je in elk geval dat je niet net voordat er een nieuwe komt, het oude model voor de volle prijs koopt.

[ Voor 14% gewijzigd door Tieske op 14-10-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
mlormans schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:20:
Een website die hier handig voor is:
https://buyersguide.macrumors.com/#Mac

De adviezen die hier staan zijn uiteraard niet heilig. Wat zij doen is kijken hoelang er in het verleden tussen upgrades heeft gezeten en de gemiddelde tijd daarvan tellen ze op bij de laatste upgrade.
Hier hangen ze vervolgens een advies aan.

Dan weet je in elk geval dat je niet net voordat er een nieuwe komt, het oude model voor de volle prijs koopt.
Thanx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Black friday is de enige dag van apple zelf, over 2 weken dus.

Verder is alleen een dumpactie van de mediamarkt soms de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:17
Bij MM BTW dagen staat Apple regelmatig bij de uitzonderingen dacht ik.
Black Friday, is dat dan via de site van Apple zelf?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Geen idee! Zal voor mij ook de eerste keer worden. Wel even wat gevonden, dat bepaalde Macs met 150,- korting weggaan. Is toch serieus geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik zag toevallig bij estunt.nl nog een paar 12" macbooks voor niet heel duur, wel gebruikt.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Heb contact opgenomen met estunt. Zijn 2015 modellen. Als ik toch veel geld ga uitgeven, dan niet voor een 2 jaar oud model denk ik...

Hoewel ik het 12inch model erg mooi vindt, kost de MBP net zo veel! Betere keuze om voor de Pro te gaan dan denk ik? Hoewel het alleen voor huis en prive gebruik is...De 12 inch heeft wel weer meer opslag...

Budget is echt max 1500,-!

[ Voor 47% gewijzigd door pdavie2311 op 15-10-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
2e hands via winkels of refurbished kan ik niet echt aanraden, iets te veel slechte ervaring verhalen gehoord. Als je echt wilt besparen kun je wellicht beter in de tweakers vraag en aanbod kijken. Er zitten een paar Tweakers tussen die nieuwe apple producten voor goede prijzen kunnen leveren.

Daarnaast weet ik dat korting op Apple producten slechts op twee momenten voorkomt:
  • Black Friday Sale bij Apple. Soms volgen resellers deze aanbiedingen
  • Wanneer een nieuwe lijn gereleased wordt en verkooppunten zoals de Media Markt van hun voorraad af moeten
Anders dan dit zal het waarschijnlijk gewoon het volle pond worden.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
pdavie2311 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:05:
kleine kinderen van 6 en 8, die soms de Mac gebruiken)
Hebben je kinderen toevallig een account op schoolspot.nl? Want volgens mij kun je daar korting krijgen op Apple stuff. Mogelijk is het alleen voor het personeel, weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48

Typhone

Who Dares Wins

MBPro heeft een betere grafische chip erin zitten en afhankelijk van je gebruik gaat een MBPro 13" van 1499 je waarschijnlijk niet teleurstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Mijn vrouw is lerares! Net gekeken. Kan via schoolspot de Macbooks kopen voor 1350,-! Beide! Zowel de 12 inch als de MBP 2017 kosten dan 1350! Komt er nog wel een kabel/adapter overheen van 90,- voor meer poorten. HDMI etc...Blijft veel geld, maar anders dan 1500,- ! Haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:10

Exirion

Gadgetfetisjist

pdavie2311 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:04:
Mijn vrouw is lerares! Net gekeken. Kan via schoolspot de Macbooks kopen voor 1350,-! Beide! Zowel de 12 inch als de MBP 2017 kosten dan 1350! Komt er nog wel een kabel/adapter overheen van 90,- voor meer poorten. HDMI etc...Blijft veel geld, maar anders dan 1500,- ! Haha!
Je keyboard begeeft het ook al. Negen van de tien keer komt er een uitroepteken als je een punt typt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Exirion schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:53:
[...]

Je keyboard begeeft het ook al. Negen van de tien keer komt er een uitroepteken als je een punt typt.
Dat zeg ik. Oude bak ven een MBP!!!!!! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Typhone schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:23:
MBPro heeft een betere grafische chip erin zitten en afhankelijk van je gebruik gaat een MBPro 13" van 1499 je waarschijnlijk niet teleurstellen.
Heb ze beide nog even fysiek bij de Amac bekeken. Ik ben er niet uit en zolang ik het niet weet, koop ik niks! Wil geen spijt hebben achteraf. Nog steeds ben ik van mening dat ik de 12 inch het mooist vind. Design super.
Ook pak je hem met 2 vingers op en kun je er fijn mee op schoot zitten, thuisgebruik. Maar zoals gezegd, kan ik voor hetzelfde bedrag een MBP kopen. De 12 inch heeft weer 256GB opslag tov 128GB bij de MBP. De MBP is weer krachtiger, maar gebruik ik dat ook voor " simpel " thuisgebruik.

Het is echt een luxe probleem en soms schaam ik me, waar ik me druk over maak met alle ellende in de wereld. First world problems.... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48

Typhone

Who Dares Wins

Het leven is te kort en te waardevol om je te schamen over de ellende in de wereld waar je met 99.99999% waarschijnlijkheid toch totaal niks aan kunt doen. Dan kun je maar beter genieten van de wondere wereld die Apple te bieden heeft ;). Nu maar hopen dat niemand op de frontpage meeleest want dan word ik omgetoverd tot fanboy which isn't correct ;)

Overigens, voordat je allemaal adapters koopt: kijk eens kritisch naar de leeftijd van externe harde schijven en dergelijke. Die zijn er inmiddels voldoende te krijgen met USB-C. Zonde om allerlei adapters te kopen als je voor 89 euro ook een 1TB USB-C harde schijf hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 21:09
Delerium schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:26:
Black friday is de enige dag van apple zelf, over 2 weken dus.

Verder is alleen een dumpactie van de mediamarkt soms de moeite waard.
Goede tip, Ga een mac book halen, let ik wel op black friday :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Iemand ervaring met Black Friday? Is de korting meer dan 100 - 150,- euro op MacBooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pdavie2311 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:42:
Iemand ervaring met Black Friday? Is de korting meer dan 100 - 150,- euro op MacBooks?
Eerder was het bijvoorbeeld een 150 euro cadeaubon bij aanschaf van een Macbook Pro. :)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:31
Op dit moment bij A-Mac, € 250,00 korting op een Apple MacBook Pro 13 inch Touch Bar en Touch ID (2,9GHz i5 / 8GB / 256GB) - Spacegrijs (zolang voorraad strekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Thanx! Leuke deal! Maar kan voor 1350,- de 12 inch of de Pro halen! Dat scheelt nogal! Appels met peren uiteraard, maar voor mijn doeleinden meer dan genoeg!

Pagina: 1