De titel zegt het eigenlijk al: ik heb een Pi3 waar ik eigenlijk weinig mee doe, die ik wil gaan gebruiken als vervanging/aanvulling op Dropbox. Ik ben eens rond gaan zoeken en kwam bij Owncloud terecht. Installatie en configuratie moet wel lukken, zijn genoeg tutorials beschikbaar. Ik ben van plan om er een 1.5TB externe HDD met eigen voeding aan te hangen voor de opslag.
Ik vraag me vooral af of dit een beetje zou werken, of dat ik na 10 minuten ermee te werken al haren uit mijn hoofd zit te trekken van traagheid. Omdat ik ook externe toegang wil, vroeg ik me af hoe ik dit op een veilige manier kan opzetten, zodat niet Jan en alleman op mijn netwerk kan gaan klooien.
Heeft iemand hier ervaring mee, en misschien tips en tricks om dit goed op te zetten?
Ik vraag me vooral af of dit een beetje zou werken, of dat ik na 10 minuten ermee te werken al haren uit mijn hoofd zit te trekken van traagheid. Omdat ik ook externe toegang wil, vroeg ik me af hoe ik dit op een veilige manier kan opzetten, zodat niet Jan en alleman op mijn netwerk kan gaan klooien.
Heeft iemand hier ervaring mee, en misschien tips en tricks om dit goed op te zetten?
[ Voor 7% gewijzigd door Esumontere op 14-10-2017 09:13 ]