Wat voor een rekeningnummer *knip* is dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 22.687 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:28
Ik heb een aankoop gedaan via marktplaats en kon via een ideal link mijn geld overmaken. Dit heb ik gedaan en zie dan dit rekeningnummer: *knip*. Ik heb dit nummer opgezocht en overal zeggen ze dat het oplichting is. Terwijl sommigen ook zeggen dat het een algemeen nummer is van ING en dat als tussenrekening wordt gebruikt? Ook is er één site waar op staat dat dit nummer geen oplichting is: *knip*

Er staat op de site dat dit nummer bij 90% van de gevallen is, maar waarom heeft niemand dat door?

Voor de rest is de verkoper al 10 jaar actief, heb ik nog net met hem gebeld, ID gecontroleerd, rekeningnummer gecontroleerd en het telefoonnummer gecontroleerd. Moet ik me nu zorgen maken?

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 14-10-2017 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heb je de ING al gevraagd naar dit rekeningnummer? en de site die je plaatst ziet er wel heel professioneel uit, nietwaar?....

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Fietsbel schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 01:32:
Heb je de ING al gevraagd naar dit rekeningnummer? en de site die je plaatst ziet er wel heel professioneel uit, nietwaar?....
Nee, heb ING nog niet gebeld. Heb het geld net 3 uur geleden overgemaakt. Zal ik morgen doen, als ze open zijn. Over de site had ik precies dezelfde mening (sarcastisch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:31
Welke link heb je gebruikt om te betalen met iDeal?
Ik heb recent een paar Betaalverzoeken ontvangen (ook ING klant), en die zijn gekomen vanaf NL10INGB0005300114. Dat is
code:
1
https://www.ing.nl/particulier/betaalverzoek/####

Lijkt me tevens sterk dat banken zulke "hoge" rekeningnummers gebruiken, veelal hebben ze lagere nummers voor intern gebruik.

Tevens na een snelle whois lookup lijkt die site, en de andere adressen waarnaar gelinkt worden, van dezelfde maker(s) te zijn. Lijkt me sterk dat ING ook SNS gaat verdedigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:46
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 14-10-2017 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Als dit echt is eet ik m'n sokken op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Als je 'm door de controle verkopergegevens van de politie haalt (https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html);
Het betreft hier een verzamelrekening van een Payment Service Provider, hier komen betalingen binnen van meerdere webshops. Wees alert bij het betalen aan deze rekeningen en ga eerst na of de betreffende webshop te vertrouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
ShitHappens schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 01:40:
Welke link heb je gebruikt om te betalen met iDeal?
Ik heb recent een paar Betaalverzoeken ontvangen (ook ING klant), en die zijn gekomen vanaf NL10INGB0005300114. Dat is
code:
1
https://www.ing.nl/particulier/betaalverzoek/####

Lijkt me tevens sterk dat banken zulke "hoge" rekeningnummers gebruiken, veelal hebben ze lagere nummers voor intern gebruik.

Tevens na een snelle whois lookup lijkt die site, en de andere adressen waarnaar gelinkt worden, van dezelfde maker(s) te zijn. Lijkt me sterk dat ING ook SNS gaat verdedigen :+
https://www.google.nl/sea...794#imgrc=1iQYxuCz6aTG9M:

Zo een betaalverzoek had de verkoper naar mij verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
xPhantom schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 01:43:
Als je 'm door de controle verkopergegevens van de politie haalt (https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html);

[...]
Het betreft hier een verzamelrekening van een Payment Service Provider, hier komen betalingen binnen van meerdere webshops. Wees alert bij het betalen aan deze rekeningen en ga eerst na of de betreffende webshop te vertrouwen is.

Dit zegt die dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:31
Dan lijkt me dat het gaat om de situatie die @xPhantom en andere bronnen al omschrijven... Dat dat de betaalrekening is van een payment provider die het geld dus weer doorstuurt naar de daadwerkelijke verkoper.

Zelfde bijvoorbeeld met de automatische betaling van m'n Tweakers abo... Stichting Foundation Docdata Payments handelt die betalingen af. Als rekeningnummer zie je dan NL89DEUT0405592647, wat ook meteen fraude meldingen oplevert met Google. Echter geheel legitiem :)

[ Voor 38% gewijzigd door ShitHappens op 14-10-2017 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
ShitHappens schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 01:46:
Dan lijkt me dat het gaat om de situatie die @xPhantom en andere bronnen al omschrijven... Dat dat de betaalrekening is van een payment provider die het geld dus weer doorstuurt naar de daadwerkelijke verkoper.
Dat hoop ik maar. Ik laat wel wat weten in ieder geval. Het gaat (maar) om 17 euro. Maar geld is geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Het rekeningnummer zelf is bonafide - maar de gebruikers kunnen malafide zijn.

Probleem is dat het een universeel nummer is en je dus nooit weet met wie je zaken doet;

Als iemand dus slechte ervaringen heeft met dit nummer, heeft dat een negatieve invloed op het hele nummer - inclusief de bonafide gebruikers ervan.

Om die reden heeft *knip* een handvol universele nummers geregistreerd als domeinnaam om zo de negatieve ratings de wind uit de zeilen proberen te nemen.

Maar goed; dan nog is de vraag waarom een bonafide verkoper gebruik maakt van dit soort nummers - gelukkig gaat het "maar" om 17 euro.

- edit - Openbare WHOIS info, is dus al een tijdje in de lucht...

*knip*

[ Voor 42% gewijzigd door Yorinn op 14-10-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:22
Er lijkt mij niets aan de hand. Ik heb ook wel eens betaald met een marktplaats betaalverzoek en daar staat het zelfde rekeningnummer bij.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:16

kraats

Ik rol

Dit is het rekeningnummer van de eigen iDeal-implementatie van Marktplaats. Als het betaalverzoek rechtstreeks uit de app of site van Marktplaats komt is het dus legitiem. Dat zie je nu als het goed is met een knopje 'betaald' in je gesprek met de verkoper

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een heksenjacht als deze starten is absoluut niet de bedoeling. Vertrouw je de verkoper niet, kan je dit het beste bij Marktplaats melden. Gezien er hier geen discusseiwaarde inzit én we hier geen gegevens van verkopers delen, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.