Toon posts:

Computer lampje brand maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb samen met een vriend een computer gebouwd, we krijgen alleen geen beeld als we hem aansluiten op een beeldscherm. Het ligt niet aan de kabel omdat ik wel beeld krijg als ik hem aansluit aan mijn laptop.
De CPU, en koelfans doen het allebei niet maar de PSU fan doet het wel. Iemand een oplossing voor ons ?

onderdelen:
CPU: Pentium 4 2.8ghz
RAM: 256MB van kingston (DDR PC3200)
Opslag: 120 GB
externe opslag: 200GB

Alvast bedankt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2017 21:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55

DukeBox

loves wheat smoothies

Begin eens met wat info over je systeem.. hiermee is het zelfs met een werkende glazen bol niet te doen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:31:
Begin eens met wat info over je systeem.. hiermee is het zelfs met een werkende glazen bol niet te doen.
Het is een HP Compaq, er zit een Pentium 4 in en 2 ram sticks. 2 HDD schijven van 200GB per stuk. De heatsink die naast de CPU zit is wel heet maar voor de rest doet het systeem niks. Ik heb zojuist de BIOS geprobeerd te resetten maar er gebeurde niks. Er zit geen videokaart in. Ik gebruik VGA voor het beeldscherm omdat er geen andere video poorten op het moederbord zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Pentium 4, dat is al een oudje. Gezien je rept over zelfbouw en een Compaq gok ik dat je een andere CPU op een Compaq moederbord hebt geplaatst welke niet compatibel is.
Tot zover mijn glazen bol betreffende de gegeven info.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55

DukeBox

loves wheat smoothies

Nogmaals, er missen heel veel nodige details Welke compaq, welke p4, welk type ram... staat alles op de HCL ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle onderdelen komen uit de PC zelf, de PC heeft vroeger gewerkt. Dus ik gok dat het niet aan de compatibiliteit van de onderdelen ligt maar misschien aan het moederbord, het lampje brand nu oranje in plaats van groen. De computer zelf is een HP compaq dx2000 MT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Neem aub eerst dit: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door en post daarna de resultaten.
Zonder eigen inzet kunnen we alleen maar gokken.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:41
Ach, een oude HP P4, hoe zien de ELCO's er uit? (Die ronde tonnetjes op het moederbord, veelal rond de CPU). Zijn ze mooi vlak met een kruisje er in, of zijn ze bol en of bruin en of opengesprongen via die kruisjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het "hangen en opstartproblemen troubleshooter" door gelezen en wat opties uitgeprobeerd. Ik kreeg hetzelfde resultaat als voorheen. De ELCO's zijn nog vlak met een kruisje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:11
Met een systeem van zo'n 13 jaar oud kan het eigenlijk overal wel aan liggen. Dat de ventilator van de voeding werkt zegt weinig over de voeding zelf, dus probeer eerst eens een andere voeding.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar 1 voeding, mijn vader heeft nog een PC maar ik denk niet dat hij zijn PC tot mijn beschikking zal stellen. Is er een andere manier om de voeding te checken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kijk voor de grap eens op je router of 't ding al wél een IP adres heeft gekregen :P

Laat maar: Ding start zo te lezen alleen de fan van de voeding op dus 't hoogspanningsdeel werkt. Je wist dat HP/Compaq destijds met eigen voedingen werkte welke ook andere spanningen hanteren qua uitvoer dan de voedingen welke je nú in de winkels koopt?

[ Voor 64% gewijzigd door Will_M op 13-10-2017 22:46 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op de HP site gekeken en daar wat tips geprobeerd. De computer gaat nu niet meer uit als ik de power knop indruk. Ik zet hem nu aan en uit met de PSU kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:48:
ik heb op de HP site gekeken en daar wat tips geprobeerd. De computer gaat nu niet meer uit als ik de power knop indruk. Ik zet hem nu aan en uit met de PSU kabel.
Waarschijnlijk is alles áchter je voeding nu "fried" ... Compaq/HP voerde iets méér uit op d'r 12V rail dan nu tegenwoordig "normaal" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus de computer is fried ? en gewoon kapot doordat ik de verkeerde voeding/voedingskabel heb aangesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:58:
dus de computer is fried ? en gewoon kapot doordat ik de verkeerde voeding/voedingskabel heb aangesloten ?
Begin eerst een met te vertellen wát je allemaal aan onderdelen bij elkaar gesprokkeld hebt (zoals al eerder gevraagd is hier) én vermeld dat in de openingspost zodat niet iedereen alles opnieuw hoeft te vragen.

Je begint een topic met "Ik heb samen met een vriend een computer gebouwd" zónder verder wat te vermelden uit wat voor een componenten dat apparaat bestaat, vervolgens komt er ergens een "hint" dat 't een HP/Compaq machientje is uit het jaar KRUIK zonder dat je alsnog vermeld wát je er aan 't (ver)bouwen bent geweest.... En uiteindelijk meld je dat de powerbutton 't (ineens?) ook niet meer doet....

Rara... Wat voor een kleur glazen bol denk jij dat we nodig hebben?

Vervolgens begin je met het aansluiten van alléén de voeding op het moederbord (met CPU) zónder dat er geheugen (RAM) geplaatst is, piept 't ding dan óf blijft íe stil.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 13-10-2017 23:20 ]

Pagina: 1