Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:46
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kTkXv61l.jpg

Twintig jaar geleden bracht Microsoft het eerste spel in de legendarische RTS-reeks Age of Empires uit. Hierin namen volkeren als de Babyloniërs, Egyptenaren en Grieken het zowel in vier campaigns als in multiplayer tegen elkaar op. Een jaar later voegde Microsoft met de uitbreiding Rise of Rome daar ook het Romeinse volk en nog eens vier campaigns aan toe. Hoewel het spel lastig te spelen is op computers van vandaag kwam daar tijdens E3 2017 het goede nieuws: Age of Empires Definitive Edition is een remaster van zowel het originele als de uitbreiding, en biedt functies als nieuwe vormgeving, 4K-ondersteuning, een volledig geremasterde soundtrack, en enkele essentiële functies die in het origineel ontbraken. Overigens zit Microsoft niet stil, want soortgelijke remasters van Age of Empires 2 en 3 zijn reeds aangekondigd, en ook Age of Empires 4 is in ontwikkeling.

Video's

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=JyPlECHiXcM]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QJCc62ZClzg]
Overige video's

Screenshots

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xQ2ViFwl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j9fkW3kl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wZ3bhqul.jpg

Soundtrack

Features

• Alle volkeren uit de originele game (Assyrians, Baylonians, Carthagians, Choson, Egyptians, Greeks, Hittites, Macedonians, Minoans, Palmyrans, Persians, Phoenicians, Romans, Shang, Sumerians, Yamato)
  • Alle campaigns uit de originele game (Ascent of Egypt, Voices of Babylon, Glory of Greece, Yamato Empire of the Rising Sun, Reign of the Hittites, Rise of Rome, Ave Caesar, Imperium Romanum, Enemies of Rome, First Punic War)
  • Compleet nieuwe vormgeving
  • 4K-ondersteuning
  • Geremasterde user interface
  • Geremasterde soundtrack
  • Classic Mode (oorspronkelijke vormgeving)

Info

Community

[ Voor 9% gewijzigd door Xyrr op 13-03-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07 22:00
Heb heel wat uren versleten aan AoE en alle bijbehorende packs. Ga ook deze zeker weer spelen. Heb het altijd jammer gevonden dat ze zijn gestopt met het door ontwikkelen.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:58
Bob-B190 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:25:
Heb heel wat uren versleten aan AoE en alle bijbehorende packs. Ga ook deze zeker weer spelen. Heb het altijd jammer gevonden dat ze zijn gestopt met het door ontwikkelen.
Hoezo gestopt met ontwikkelen? Age of Empires 4 is ook al aangekondigd (https://www.ageofempires.com/games/age-of-empires-iv/).

Overigens kijk ik ook wel uit naar de definitive edition van AoE1, maar wsl gaan ze er weer de hoofdprijs voor vragen en dat vindt ik eerlijk gezegd altijd beetje jammer bij remakes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07 22:00
NL-RaVeR schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:29:
[...]

Hoezo gestopt met ontwikkelen? Age of Empires 4 is ook al aangekondigd (https://www.ageofempires.com/games/age-of-empires-iv/).

Overigens kijk ik ook wel uit naar de definitive edition van AoE1, maar wsl gaan ze er weer de hoofdprijs voor vragen en dat vindt ik eerlijk gezegd altijd beetje jammer bij remakes...
Via de MS site te pre-orderen voor 19,99.
En het ligt al zo lang stil dat ik het stoppen noem ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bob-B190 op 20-10-2017 11:13 ]

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 02:45
NL-RaVeR schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:29:
[...]

Mss iemand een topic starten hierover? Ik ben benieuwd hoe relic t zal verneuken :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-03 15:36
Ik vond deel 3 toch het leukst. Ben benieuwd of deel 4 ooit uit gaat komen.

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:02
Dit weekend het origineel weer eens gespeeld. Misschien ben ik door de jaren heen alles verleerd, maar ik vond het potje deathmatch nog verrekte moeilijk. Ben erg benieuwd naar deze nieuwe versie in elk geval! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-07 00:42
Voor de liefhebbers :

Er was net een Live Launch event met een en ander aan giveaways.

Game staat vanaf nu te koop in de windows store. helaas nog niet in steam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:04

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Had hem al vooruit besteld en vannacht uit het werk even gespeeld. Ziet er tof uit :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:33
Nog gamers die deze aangekocht hebben en de ervaringen willen delen?

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darky03
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-05 13:50
Zou graag mijn ervaring willen delen, maar tot op heden wil het spel nog niet opstarten bij mij. Alles al geprobeerd met op hun support pagina staat. op moment van schrijven ben ik heen-en-weer aan het mailen met de support afdeling... :|

• floorcleaner
Darky03 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 23:29:
Zou graag mijn ervaring willen delen, maar tot op heden wil het spel nog niet opstarten bij mij. Alles al geprobeerd met op hun support pagina staat. op moment van schrijven ben ik heen-en-weer aan het mailen met de support afdeling... :|
Bij mij ook niet, en bij vele anderen ook.

-3 seconden logo
-5 seconden zwart beeld
-vensterbalk kleurt wit
-Hele zaakje sluit af zonder ook maar 1 melding.

Momenteel nog nergens geen antwoord te vinden over hoe dit op te lossen...

Herinstalleren helpt niet.
App packages wegdoen helpt niet
Machtigingen aanpassen op de map helpt niet
antivirus dicht en er af doet ook niets.
alle drivers geupdate met snappy doet ook niets.

Iemand nog ideen ? Microsoft is stil in alle talen...

• Darky03
@floorcleaner Bij mij dus precise het zelfde, alleen het zwarte beeld is bij nauwlijks 1 a 2 seconden te zien.
Ze reageerden wel bij mij op de mail, maar op de standard oplossingen welke ik ook al op hun support site had gevonden kwamen ze niet. Sindsdien is het mail contct ook weer dood gevallen.

Vindt het wel jammer, als je dan die filmpjes van spelende mensen ziet in de store :-(
We wachten nog wel weer even af, hopelijk komen ze snel met een fix voor iedereen.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
@floorcleaner @Darky03 Dat is niet leuk ...

Bij mij draaien de beta en de final vlekkeloos. Heb tussendoor windows 10 opnieuw geïnstalleerd, geen problemen. Er zijn op internet meer mensen die een zwart scherm krijgen inderdaad.

Misschien iets met de windows 10 game mode? Ik zag dat dit spel specifiek bedoeld is om in game mode te draaien. Er zijn genoeg mensen, meestal tweakers, die 'game mode' via register-instellingen hebben aangepast of uitgezet.

Indien mogelijk, is het eventueel handig om windows 10 eens opnieuw te installeren. Met een verse installatie en juiste drivers, zou het prima moeten draaien. Als het dan nog niet werkt, dan ligt de oorzaak waarschijnlijk in de combinatie van hardware en game-software.

-----

Mijn kleine review:

Ben een groot fan van het origineel en speelde dat o.a. op onze eerste Windows '98 pc. Persoonlijk vind ik de nieuwe stijl best wel slecht. De tekst bij de campaign mode is moeilijk te lezen in het veel te korte vak. De voice-over is naar mijn smaak zwaar onvoldoende. Klinkt alsof ze een random oud persoon uit hun dev-team hebben ingezet (en misschien is dat ook zo).

De algehele menu-layout vind ik vrij onoverzichtelijk en onhandig. Menu-opties die uitklappen in het menu zelf, enz. De graphics zijn naar mijn smaak veel te clean geworden en vallen daardoor eigenlijk buiten de stijl van het origineel. Ook jammer dat veel iconen voor gebouwen heel anders zijn geworden, waardoor ze vreemd genoeg zelfs lastig te vinden zijn. Dat is uiteindelijk een kwestie van wennen, maar ik snap dat soort aanpassingen niet echt.

Ingame ziet alles er op zich mooi uit, gameplay is ongewijzigd, dus dat is in orde. Ik heb gezien dat gekozen kan worden voor classic mode in een multiplayer lobby, maar die optie kan ik niet vinden in de career mode. Juist waar ik voor overwoog om in classic mode te spelen.
Draai op een GTX 1080 + 7700K, en wat dat betreft vind ik de performance bij het uitzoomen teleurstellend.

Online multiplayer werkt wel beter en daar zijn ook veel mensen te vinden.

Alles bij elkaar is het alsnog leuk om te spelen, maar vind ik het aan de andere kant jammer dat bepaalde mensen bepaalde keuzes hebben gemaakt. Had het zelf heel anders gedaan en ik denk eerlijk gezegd beter.

• Darky03
Over gamemode heb ik inderdaad ook gelezen en dit staat (inmiddels) gewoon aan bij mij. Spel daarna opnieuw geïnstalleerd maar niks brengt verandering helaas. Wat betreft W10 opnieuw instaleren, geen denken aan. Als ze het spel niet werkend kunnen krijgen voor PC's welke niet opnieuw geïnstalleerd worden om hun spel te kunnen spelen dan vraag ik mijn geld wel terug.

Kon het overigens niet laten om het ook even op mijn werk PC te installeren en waarempel, het spel start gewoon vlekkeloos! PC hangt in een domein en firewall zit verder pot dicht en ik gebruik hier een Quadro videokaart. Ik snap het gewoon niet waarom het thuis niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darky03
@floorcleaner Pfffff, na veel op fora lezen werkt het spel eindelijk bij :) !!

Wat bij mij uiteindelijk de doorslag gaf is bij de "Region and Language" settings van windows10 English(UK) als standaard in te stellen. Bij mij was alles al in het engels volgens mij maar blijkbaar stond het niet als "standaard". Na de instelling gewijzigd te hebben ging de MS store nog een update draaien van de language settings. Hierna de game eerst nog even gerest, en voila, de game werkt! Nja, hij start op en heb even snel een game gestart en daarna snel even dat hier neer getypt :+

Hier nog ff een screenshotje van mijn taal instellingen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k1y31IvDtoLHKLhO8s4PKxOJ/thumb.png

Hopelijk werkt het voor jouw ook, ik ga nog ff game, hopelijk brengt het de nostalgie terug 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
Op werk nu , maar ga ik straks proberen ! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Voor mensen die de eerdere trailers en video's gemist hebben. Dit is het volledige launch event van afgelopen 19 februari:

Alle video's tot nu toe staan in deze afspeellijst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• misterdutch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 22:52
piripi schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:02:
Nog gamers die deze aangekocht hebben en de ervaringen willen delen?
Ja! Ik heb hem 2 dagen geleden gekocht. Een klein probleem tijdens de download, want die liep halverwege vast waardoor het weer vanaf het begin opnieuw moest. Maar eenmaal geïnstalleerd, werkte het gewoon meteen en tot nu toe ook nog totaal geen crashes of problemen met verbinding gehad.

Ik heb in mijn tienerperiode gruwelijk veel AoE2 gespeeld, dus ik ben sowieso fan van de AoE serie. Deel 1 nooit gespeeld en deel 3 maar heel kort want daar vond ik niks aan. Ik heb dus geen nostalgische gevoelens naar hoe AoE1 er vroeger uitzag. De Definitive Edition remake vind ik er erg mooi uitzien; ik hou namelijk wel van de ouderwetse gameplay maar met hedendaagse monitors en hoge resolutie is het toch altijd jammer als het dan zo blokkig er uit ziet. Met de HD remake ben ik dus erg blij.

Omdat ik dus AoE2 gewend ben is AoE1DE wel even wennen. De tech tree werkt natuurlijk anders en de gebouwtjes ook. In mijn eerste game (direct online natuurlijk, lak aan de tutorial :*) ) ging ik al direct flink de mist in door een Granery naast een groepje herten te bouwen in de hoop dat mijn hunters snel het vlees daar konden inleveren 8)7 Ook is het voor mij nog iedere keer flink zoeken naar de juiste upgrades voor mijn units, in plaats van dat ik ze gewoon kan vinden in de Blacksmith of University.

Vandaag heb ik dan toch de tutorial afgemaakt (die van de Egyptians) om de basiselementen van AoE1DE te begrijpen. Toen opnieuw multiplayer geprobeerd, en speciaal de hosts uitgekozen die "noob game" o.i.d. in de naam hebben staan. Het potje 2v2 op "narrows" gespeeld (iedere speler heeft zn eigen eilandje die met wandelbare moerasjes met elkaar in verbinding staan). Ik had een YouTube filmpje gekeken van het kanaal "AoE Tips" en probeerde zijn advies zo goed mogelijk uit te voeren. Ik kwam warempel helemaal niet slecht mee in de opbouwfase en liep zelfs een stukje op kop qua score. Helaas gaat het bij mij vaak fout op het moment dat ik eigenlijk zou moeten beginnen met het opbouwen van een leger, aangezien ik nog teveel bezig ben met het besturen van mijn villagers. Ik kwam dan ook te laat in de Bronze age t.o.v. mijn tegenspelers. Na een spannende strijd om controle over het water, die ik eerst won, toen compleet kwijt raakte, en vervolgens met een grote vloot War Galleys terugwon, kwam ik er achter dat ik mijn land units compleet had genegeerd. Een grote invasie vijandelijke cavalerie kon zo mijn basis inlopen (die ik ook was vergeten om af te schermen met muurtjes) en toen was het wel duidelijk dat er geen hoop meer was. Maar ik ben toch trots op het feit dat ik qua economie het helemaal zo slecht niet deed :)

Al met al vind ik het een leuk spel, het geeft me echt dat Age of Empires 2 gevoel van vroeger weer terug, het ziet er erg mooi uit en bij mij loopt het ook zonder technische problemen. Er zijn nog wel een paar minpunten, namelijk de verschillende zoom-levels resulteren er bij mij in dat het beeld er soms een beetje blurry uit ziet. Ook de pathfinding van de units is echt hopeloos, waardoor het moeilijk is om grote groepen units te laten bewegen zoals ik wil, ze komen vaak in elkaar of in smalle paadjes langs bomen, gebouwen of water, vast te zitten.

Nu alleen nog even wat beter worden in de multiplayer :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floorcleaner
Darky03 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:46:
@floorcleaner Pfffff, na veel op fora lezen werkt het spel eindelijk bij :) !!

Wat bij mij uiteindelijk de doorslag gaf is bij de "Region and Language" settings van windows10 English(UK) als standaard in te stellen. Bij mij was alles al in het engels volgens mij maar blijkbaar stond het niet als "standaard". Na de instelling gewijzigd te hebben ging de MS store nog een update draaien van de language settings. Hierna de game eerst nog even gerest, en voila, de game werkt! Nja, hij start op en heb even snel een game gestart en daarna snel even dat hier neer getypt :+

Hier nog ff een screenshotje van mijn taal instellingen;
[afbeelding]

Hopelijk werkt het voor jouw ook, ik ga nog ff game, hopelijk brengt het de nostalgie terug 8)
Deze doet het hem dus! Werkt bij mij nu ook, en bij een kennis doet ie het met deze instellingen ook.
Thanks ! +1 van mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darky03
Fijn om te horen dat deze oplossing ook bij jouw gewerkt heeft!

Qua ervaring met het speel deel ik inderdaad wel de ervaring met @misterdutch , vol moet was ik begonnen met de eerste campaign. Na genadeloos afgelsacht te zijn toch eerst even een paar tutorials gedaan :) Het is en blijft een ontzettend leuk spel, speelt inmiddels ook vlekkenloos en vloeind. Enige punt van irritatie blijft toch wel de pathfinding. Je hebt een groepje van 10 vechters waarvan er 2 beginnen met het inelkaar hakken van de vijand en de rest blijft er een beetje omheen lopen om een plekje te vinden om mee te doen... :F Maar goed, dat horde ook wel een beetke bij het spel, voor de €20,- die ik ervoor betaald heb is het spel voor mij iedergeval een success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdutch
Is er iemand die nog tips heeft? Iets zoals een build order? Bij mij gaat het altijd mis na de 7 minuten ongeveer, wanneer ik de upgrade naar Tool Age ga maken.

Tot nu toe is mijn strategie:

- van de 3 beginvillagers maken er 2 een huis, de derde gaat op zoek naar de berries
- tegelijkertijd 4 villagers beginnen te maken met de 200 starting food
- zodra berries gevonden maakt de villager die het vond daar een granary, de twee huis-bouwende villagers voegen zich bij hem. Granary af, dan alle 3 de villagers op berries
- de eerste twee nieuwe villagers gaan ook op berries, dan heb je dus alle 5 villagers op berries. Dit moet precies genoeg zijn om non-stop villagers te kunnen maken
- nu gaan de volgende 4 villagers hout hakken, te beginnen met losse boompjes die rondom je Town Center staan ("stragglers")
- Iedere keer als het nodig is bouw je met 1 villager een nieuw huisje, je zou precies genoeg hout moeten hebben voor dit
- villager #9 stuur je op pad richting je dichtsbijzijnde grote bos, probeer om er een rondje omheen te lopen en/of om de rand van het bos te verkennen, je zoekt een plek waar er aan de rand van het bos ook steen of goud of wilde dieren te vinden zijn; daar moet een Storage Pit gebouwd worden
- alle houthakkende villagers bouwen dus de Storage Pit op die plaats en gaan door met houthakken,
- de villagers die je nu continue aan het bijmaken bent voegen zich steeds bij de houthakkers
- villager nr. 9 die het bos ging verkennen gaat verder met verkennen, en zoekt 2 of 3 plekken om docks te bouwen in de buurt van vis. Deze docks gaan dan non-stop fishing boats bouwen van al het hout dat je villagers aan het hakken zijn
- na 7-8 minuten zit je dus op een populatie van zo'n 22, waarvan 5 berry villagers, de rest voornamelijk houthakkers, nu stoppen met villagers maken en 500 food sparen voor Tool Age
- Onderwijl blijf je doorgaan met nonstop fishing boats maken en de huisjes om je groeiende populatie te ondersteunen

- hoe nu verder...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
Ik begin er deze avond aan , Laat wel weten wat ik er van maak.
Even kort getest, maar 3x in de pan gehakt zelfs op medium...

Misschien eerst ff tutorial runnen, is inderdaad geen slecht idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
misterdutch schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:41:
Is er iemand die nog tips heeft? Iets zoals een build order? Bij mij gaat het altijd mis na de 7 minuten ongeveer, wanneer ik de upgrade naar Tool Age ga maken.

Tot nu toe is mijn strategie:

- van de 3 beginvillagers maken er 2 een huis, de derde gaat op zoek naar de berries
- tegelijkertijd 4 villagers beginnen te maken met de 200 starting food
- zodra berries gevonden maakt de villager die het vond daar een granary, de twee huis-bouwende villagers voegen zich bij hem. Granary af, dan alle 3 de villagers op berries
- de eerste twee nieuwe villagers gaan ook op berries, dan heb je dus alle 5 villagers op berries. Dit moet precies genoeg zijn om non-stop villagers te kunnen maken
- nu gaan de volgende 4 villagers hout hakken, te beginnen met losse boompjes die rondom je Town Center staan ("stragglers")
- Iedere keer als het nodig is bouw je met 1 villager een nieuw huisje, je zou precies genoeg hout moeten hebben voor dit
- villager #9 stuur je op pad richting je dichtsbijzijnde grote bos, probeer om er een rondje omheen te lopen en/of om de rand van het bos te verkennen, je zoekt een plek waar er aan de rand van het bos ook steen of goud of wilde dieren te vinden zijn; daar moet een Storage Pit gebouwd worden
- alle houthakkende villagers bouwen dus de Storage Pit op die plaats en gaan door met houthakken,
- de villagers die je nu continue aan het bijmaken bent voegen zich steeds bij de houthakkers
- villager nr. 9 die het bos ging verkennen gaat verder met verkennen, en zoekt 2 of 3 plekken om docks te bouwen in de buurt van vis. Deze docks gaan dan non-stop fishing boats bouwen van al het hout dat je villagers aan het hakken zijn
- na 7-8 minuten zit je dus op een populatie van zo'n 22, waarvan 5 berry villagers, de rest voornamelijk houthakkers, nu stoppen met villagers maken en 500 food sparen voor Tool Age
- Onderwijl blijf je doorgaan met nonstop fishing boats maken en de huisjes om je groeiende populatie te ondersteunen

- hoe nu verder...?
Dat is een keurige start inderdaad. Maar soms, als er geen water in de buurt is, zul je wel ook op zoek moeten naar ander food. En dat kan trouwens ook in de buurt van water met ~2 villagers die nu houthakken.

Rond 8 minuten ongeveer 24 villagers en dan naar de Tool Age. Gedurende die fase 800 food verzamelen en in de Tool Age bouw je dan meteen twee Tool Age buildings, waarvan één de markt is. Daarna meteen door naar de Bronze Age en overschakelen op farms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:13

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik ben ook een first time fan van de AoE reeks.
Maar is de DE de 20€ waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misterdutch
Playa del C. schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:49:
[...]

Dat is een keurige start inderdaad. Maar soms, als er geen water in de buurt is, zul je wel ook op zoek moeten naar ander food. En dat kan trouwens ook in de buurt van water met ~2 villagers die nu houthakken.

Rond 8 minuten ongeveer 24 villagers en dan naar de Tool Age. Gedurende die fase 800 food verzamelen en in de Tool Age bouw je dan meteen twee Tool Age buildings, waarvan één de markt is. Daarna meteen door naar de Bronze Age en overschakelen op farms.
Bedankt voor je reactie. Ja, het lijkt er op dat het voornaamste is om zo kort mogelijk in de Tool age te blijven aangezien je technologieën en offensieve units het nét niet zijn om effectief te kunnen vechten. Zag net een YouTube filmpje waarin werd uitgelegd dat je de villagers al klaar moet zetten om 1 sec. na het halen van Tool Age direct de Market + Stables/Archery Range neer te plempen.

Overschakelen op farms vind ik tot nu toe nog wat lastig, want veel hout blijft er niet over na het bouwen van al die fishing boats + houses + Tool Age buildings en het hout heb je eigenlijk ook nodig om direct in de Bronze Age de chariots en archers te gaan spammen.
TrekDr0p schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:57:
Ik ben ook een first time fan van de AoE reeks.
Maar is de DE de 20€ waard?
Ik vind het de €20 zeker wel waard, ik heb er 2 dagen na aanschaf al meer plezier uit behaald dan van een bioscoopkaartje wat ook ongeveer hetzelfde kost dezer dagen lijkt me. Bovendien heb ik ook veel meer geld uitgegeven aan duurdere games die ik nauwelijks speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:13

TrekDr0p

QR niet scannen

Erg verslavend weer :D

Van het weekend maar eens kijken hoe de multiplayer werkt:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:02
floorcleaner schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:35:
Ik begin er deze avond aan , Laat wel weten wat ik er van maak.
Even kort getest, maar 3x in de pan gehakt zelfs op medium...

Misschien eerst ff tutorial runnen, is inderdaad geen slecht idee..
Ik zelfs op easy!

Ik dacht rustig te beginnen met een deathmatch op easy. Tegen de tijd dat ik dacht een aardig leger op te bouwen werd ik ineens compleet overdonderd door een enorm leger armored elephants en catapults. Toen maar even de hulp van good ole bigdaddy ingeroepen.

Met het besef dat ik waarschijnlijk al verslagen was (zonder cheatcodes), wilde ik wel eens weten wat voor leger de tegenstander had. Cheats ingevoerd om de hele map te kunnen zien en wat blijkt: complete map is werkelijk infested met olifanten en katapulten. En ik was nog geen kwartier bezig. En dat is dan easy :'( Dat wordt nog flink oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:43
In hoeverre speelt dit spel nog als AoE1 en niet AoE2? Het lijkt, maar misschien is dat schijn, dat het op de AoE2 engine draait.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Brent schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:15:
In hoeverre speelt dit spel nog als AoE1 en niet AoE2? Het lijkt, maar misschien is dat schijn, dat het op de AoE2 engine draait.
AOE 1 en AOE 2 draaien beiden op de Genie Engine, al is die voor AOE 2 wel aangepast. AOE 1 DE draait op een andere fork van de originele Genie Engine ten opzichten van AOE 2. De Genie Engine is hier dus ook (zwaar) aangepast maar heeft nog steeds meer weg van AOE 1 dan 2.

Qua look en feel is het ook aanzienlijk dichter bij het origineel dan het vervolg. Mede omdat er dingen missen zoals unit formation en hoe de tech tree werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Pixel Punk op 18-04-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
floorcleaner schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 01:37:

Game staat vanaf nu te koop in de windows store. helaas nog niet in steam.
Zou de Definitive Edition ooit naar Steam komen? Heeft Microsoft daar wat over los gelaten?

Als het kan wil ik mijn games gebundeld hebben in Steam, in plaats van verspreid over diverse stores.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
XWB schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:30:
[...]

Zou de Definitive Edition ooit naar Steam komen? Heeft Microsoft daar wat over los gelaten?

Als het kan wil ik mijn games gebundeld hebben in Steam, in plaats van verspreid over diverse stores.
Je kan vrij zeker zijn dat het spel exclusief voor de Microsoft Store zal blijven. Pas als Age of Empires IV (ooit) uitkomt, wordt bekend of daar iets in gaat veranderen. AoE4 kan een hele grote game worden en zoiets zou ik toch wel op Steam verwachten. En mogelijk komt dan ook meteen AoE1:DE naar Steam. Extra reclame en stimulans immers. Misschien zelfs als gratis pre-order bonus.

Ik zou zeggen, als je het nu graag wil spelen, koop het dan via de Microsoft Store. Als je er meer aan denkt om later eventueel te kijken wat de DE versie is geworden, dan kun je nog wel even wachten tot het toevallig eens op Steam komt. Kans is klein, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
@XWB er is interview geweest met Microsoft Studios dat ze hem wel op Steam willen uitbrengen maar dat ze dan eerst UWP moeten ondersteunen en dat ze Xbox Live willen gebruiken. Er zijn wel manieren om het wel aan elkaar te koppelen maar gok dat ze het wel best vinden dat Microsoft Store exclusive in.

aoe2de gaat de grote testcase worden. Die is wel groot op Steam, aoe1 stond niet eens op Steam... Als ze dan ook doordrammen dat het geen crossrelease en crossplay wordt jagen ze 5 miljoen kopers weg die potentieel ook aoe4 zou willen kopen ;w

[ Voor 29% gewijzigd door Jelv op 30-04-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Héhé, eindelijk :) Blij dat ik gewacht heb.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Er zijn flink wat updates geweest voor aoe1de. In deze video worden ze besproken:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:43
Dat hij naar Steam komt lijkt me het grootste nieuws!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:03
https://www.ageofempires.com/

Insider beta sign-up online voor 18 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audio.gio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-03 12:33

audio.gio

Guestlist member

Ik heb dit spel al een tijdje, maar nu leek het mijn vriendin ook leuk om dit te spelen.... tegen mij.
Kortom, ze heeft een abonnement in de microsoft store gekocht om te kunnen spelen.

Maar nu kunnen we niet tegen mekaar spelen.

-als zij een lan game opzet zie ik het wel, maar kan niet joinen
-als ik een lan game opzet ziet zij mij niet
-als ik een multiplayer private game opzet, kan ik haar niet uitnodigen

Wat zien we over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
[knip] moest in aoe2 xD

[ Voor 96% gewijzigd door Jelv op 30-04-2020 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-07 23:01

Proc

Grand Admiral

audio.gio schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:33:
Ik heb dit spel al een tijdje, maar nu leek het mijn vriendin ook leuk om dit te spelen.... tegen mij.
Kortom, ze heeft een abonnement in de microsoft store gekocht om te kunnen spelen.

Maar nu kunnen we niet tegen mekaar spelen.

-als zij een lan game opzet zie ik het wel, maar kan niet joinen
-als ik een lan game opzet ziet zij mij niet
-als ik een multiplayer private game opzet, kan ik haar niet uitnodigen

Wat zien we over het hoofd?
De probleembeschrijving lijkt te duiden op een probleem met de netwerkpoorten die nodig zijn.

Zonder toegang tot die netwerkpoorten zal ook een LAN spel van AoE II:DE (en waarschijnlijk ook AoE:DE) dit soort vreemde issues geven.

Heb jij de Steam editie, en zo ja heb je getest of de LAN functionaliteit van andere Steam spelletjes goed werkt?

Hier kun je de poorten zien die Steam nodig heeft.

Ik heb gemerkt dat deze poorten die Steam aangeeft niet voldoende zijn om het multiplayer deel van de Steam editie van Age of Empires II:Definitive Edition te laten werken. Daarvoor moest ik namelijk ook TCP poort 27113 tot en met TCP poort 27115 configureren. Sinds ik deze poorten ook heb geconfigureerd werkt het bij mij (de Steam poorten moeten óók geconfigureerd worden).

[ Voor 29% gewijzigd door Proc op 30-04-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ik heb vroeger veel via Voobly gespeeld. Nu speel ik via de ranked optie in DE zelf, maar de keybinds voor units zijn daar wat anders. Is er een manier om de keybinds makkelijk over te zetten? Of kan ik beter handmatig de aanpassingen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:28
Zijn er nog meer GoT'ers die dit spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:35
Definitive edition is bij steam 50% korting te koop in de summer sale...

https://store.steampowere...pires_Definitive_Edition/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Aristos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:43:
Zijn er nog meer GoT'ers die dit spelen?
Ik speel het een paar uurtjes per week. Alleen 1v1 of 2v2 online.
Pagina: 1